Nieuwe software Octavia 4 (reboot fix) Versie 1969

ertromp

Forumguru
Gaat lekker met al die soft en hardware shitzooi van VAG.........
Gelukkig komen de faceliften van de O4 en de Golf en de Leon er weer aan misschien dat dan eea onder controle is

robzie

Senior Member
Toch weer reboots, enkele malen OTA-updates binnen gehaald, na de update naar de 1941-software. Waarschijnlijk heeft de auto daar diverse malen rebooten voor nodig om die "onbelangrijke" OTA-updates te verwerken.
Hoe dan ook, het is hoogst irritant al dat rebooten, temeer omdat het heel onduidelijk is wat die OTA-updates nou precies allemaal betekenen/omhelsen.

EdK

Forumguru
heeft de auto daar diverse malen rebooten voor nodig om die "onbelangrijke" OTA-updates te verwerken.
Stel dat dit zo is !! ( Windows start ook maar één keer opnieuw op na een update )
Waarom laat je dat dan niet in het venster zien dat zo'n ding even moet reboten vanwege nieuwe soft / firm ware.
Dan weet je tenminste de reden ervan als klant / gebruiker....
Even buiten de ergenis er van, want updaten mag ik niet activeren als ik rij en ook niet mogelijk maar een reboot zorgt er ook voor dat je afgeleid word ! Dus doe dit ook niet tijdens het rijden ..... :pieker:

True

Lid
Stel dat dit zo is !! ( Windows start ook maar één keer opnieuw op na een update )
Tja, Linux hoeft niet eens te rebooten om updates in gebruik te stellen.
Maar tijdens een rit rebooten is sowieso kul, die kun je gewoon timen tot na het uitschakelen v,d. auto.

Rohschnitt

Nieuw lid
Zojuist zelf de software geupdate, ging erg gemakkelijk hoewel ik het best spannend vondt toch maar geprobeerd, morgen weer een stuk rijden ben benieuwd! Ik houd jullie op de hoogte. Thanks @bendex

Rohschnitt

Nieuw lid
Nu een aantal keer weg geweest met de auto, tot nu toe geen problemen meer, de weergave van carplay lijkt scherper en koppelen gaat sneller en navigeren door CarPlay gaat ook vlotter. Ik ben er blij mee!

robzie

Senior Member
Toch weer reboots, enkele malen OTA-updates binnen gehaald, na de update naar de 1941-software. Waarschijnlijk heeft de auto daar diverse malen rebooten voor nodig om die "onbelangrijke" OTA-updates te verwerken.
Hoe dan ook, het is hoogst irritant al dat rebooten, temeer omdat het heel onduidelijk is wat die OTA-updates nou precies allemaal betekenen/omhelsen.
Volgens Antera media-unit kaduuk, met nieuwe software zou dat eeuwige rebooten passe moeten zijn. Zal wel een gevecht gaan worden bij mijn Skoda-dealer om die onder garantie vernieuwd te krijgen.

....Eindelijk ook voor de Skoda Octavia 4 rijder de update van het mediasysteem naar 1941.....
Sinds 2 augustus software update van versie 1803 naar 1941 Octavia RS iv 2021 laten uitvoeren bij Antera. Prima gedaan in een 1/2 uurtje klaar. Geen foutmeldingen meer en pico fijn geregeld. Aanrader, nog steeds.

Laatst bewerkt door een moderator:

Rohschnitt

Nieuw lid
Het is echt heel vervelend deze bug. Zou iemand mij de software versie 1941 kunnen sturen?
Even @bendex een pm sturen, je hebt en mini usb stick nodig van 64 gb, software zonder map op de stick uitpakken. Carplay op je gsm uitzetten en In het slot bij de telefoonlader steken en dan een aantal sec de home knop ingedrukt houden (dacht ik en anders het vierkantje met de stipjes) usb selecteren en installeren, het scherm start geregeld weer op en op een gegeven moment moet je bevestigen herstarten en klaar. Ik woon in de regio Rotterdam zou evt wel even langs kunnen komen als je in de buurt woont.

• Leuk
Waarderingen: MY00

EyeVisions

Nieuw lid
Ok eerst maar eens goed is stick kopen die erin past. Rotterdam niet echt in de buurt. Kom er wel eens voor me werk. Kan je de software versturen met. https://wetransfer.com/upload

Mij enail xxxxxxxxxxx
Mod edit: dat soort zaken moet je niet zo, maar in een pb (conversatie) versturen.

Pheaton144

Senior Member
Vandaag staat mijn Octavia iV in de garage voor onderhoud, en vanmorgen vertelde zij mij dat er een nieuwe software beschikbaar is, een opvolger van de 1941 of een update daarvan, dus ik ben benieuwd. De 1941 was in juli al geïnstalleerd door de dealer en bood wel een significante verbetering ten opzicht van de vorige software, maar nog was/is nog niet helemaal top.

Rainesh

Forumguru
Hmm mij niet bekend. Heb het ook niet voorbij zien komen. Kun je de nieuwe softwareversie doorgeven als het geinstalleerd is.

EyeVisions

Nieuw lid
@Rainesh Kan je mij de software sturen SW1941 als ik het probeer vanaf de MIB site krijg ik errors bij het uitpakken van het bestand. Header errors! Probeer ik andere file gaat het wel goed. (de SK20230615S)

Bijlagen

• 7zip.JPG
    7zip.JPG
    32,5 KB · Weergaven: 57

robzie

Senior Member
Heb een afspraak weten te maken bij de plaatselijke dealer...voor 29 november maar liefst, ze gaan eerst eens checken of 1941(die ik heb) de juiste versie is. Bahbah....zal wel een klucht gaan worden.

g.vanwijhe

Nieuw lid
Even weer update. Heb in augustus al update gehad naar 1941. We zijn aantal km's verder. En...tot nu toe geen problemen. Fingers crossed.

Bovenaan Onderaan