Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
@Antera, in jouw lijst zie ik staan dat US lights te activeren is. Nu is mijn vraag aan jou maar ook aan andere forum leden uiteraard, is dit wel toegestaan?

Ik lees zulke tegenstrijdige verhalen daarover. Men spreekt over een toevoeging op het kentekenbewijs, aan de andere kant oa. Volvo's en BMW's voeren ook deze lichten. Zijn die merken op een of andere manier gevrijwaard van de wet en regelgeving. Wat ik ook heb gelezen is dat een auto wit en amber licht moet/mag voeren. Ik zou dan denken dat US lights onder de noemer amber licht valt. Ik niet snap niet meer.

Ik heb trouwens getracht een antwoord hierop te vinden binnen het forum maar helaas. Mijn verontschuldigingen als het al een keer behandeld is.

Us Lights worden met een percentage van +/- 20 a 25% goed gekeurd normaal gesproken. er zijn altijd keuringsstations die daar wel problemen mee hebben. Heb het op andere auto's veel gecodeerd en een hele enkele keer kwam er dan iemand terug om het uit te laten zetten wegens keuring of anders.

Eeeeh @Antera ;)

Zou je mij de code willen geven?

Sorry
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Wesly

Senior Member
@Michelv.

Ik begrijp dat jij er ook wat aan overhoud?

Dit is een forum waar mensen geweldige dingen met elkaar delen. En als ik er zelf achter zou zijn gekomen hoe het zit dan had ik het met alle liefde hier gedeeld. Nu begrijp ik waarom Antera zijn lijst offline heeft gehaald. Iedereen hier lekker zitten maken met de mogelijkheden en vervolgens er een verkeerde insteek op nahouden. Beetje jammer jongens.

Ps. En als je denkt dat ik voor een kwartje op de eerste rij wil zitten dan ken je mij nog niet helemaal ;)
 

Michelv.

Forumguru
Wat moet ik eraan overhouden? Ik zou het niet weten, heb geen contact met Antera.

En volgens mij heeft Antera een bedrijfje, dus mag je blij zijn dat ie Überhaupt iets deelt over VCDS, hij verdient er geld mee dus hij zou in mijn ogen gek zijn om alles te delen zodat iedereen het zelf kan.
 

Thorgal

Forumguru
Ben inderdaad een paar aanpassingen rijker dankzij @Antera, ging zoals @svdm al zei erg snel, o.a.:
  • Needle sweep, gewoon omdat het leuk is
  • Bijtankhoeveelheid, zoals in andere topics al aangegeven is de indicatie van hoeveel km's nog gereden kan worden niet altijd even nauwkeurig Eens kijken of deze indicatie een beter beeld geeft
  • Regensluiting is nog niet helemaal gelukt, moet via ander programma maar daar zat het verstopt :pieker:
  • Sluiten achterklep met sleutel en middenconsole, beide al gebruikt vandaag omdat het kan
Bedankt!
 

Wesly

Senior Member
Ik begrijp het niet helemaal. Het is toch vrij specialistisch werk wat lang niet iedereen kan. Deel dan gewoon lekker alles met elkaar en doe niet ineens zo knurfterig. Antera is ook ooit eens met deze hobby begonnen en heeft toen ook alle kennis bij elkaar gegoogled, of denk je dat hij zelf alles heeft uitgevonden? Toen ik met een optie kwam waarvan hij de codes nog niet wist vroeg hij ook mijn bron om verdere info te vergaren. Ja je leest het goed, ook ik ben al een keertje bij Antera op bezoek geweest om wat dingen te veranderen en heb toen ook die 20 euro betaald waarmee hij ook op Marktplaats adverteert, wat ik overigens een schijntje vond voor de geleverde dienst. Dus het is niet zo dat ik te gierig ben om aan dit soort dingen geld uit te geven (rare opmerking trouwens) maar ik vind het gewoon een leuke hobby en ook een leuk forum.
 

Wesly

Senior Member
Ik begrijp het niet helemaal. Het is toch vrij specialistisch werk wat lang niet iedereen kan. Deel dan gewoon lekker alles met elkaar en doe niet ineens zo knurfterig. Antera is ook ooit eens met deze hobby begonnen en heeft toen ook alle kennis bij elkaar gegoogled, of denk je dat hij zelf alles heeft uitgevonden? Toen ik met een optie kwam waarvan hij de codes nog niet wist vroeg hij ook mijn bron om verdere info te vergaren. Ja je leest het goed, ook ik ben al een keertje bij Antera op bezoek geweest om wat dingen te veranderen en heb toen ook die 20 euro betaald waarmee hij ook op Marktplaats adverteert, wat ik overigens een schijntje vond voor de geleverde dienst. Dus het is niet zo dat ik te gierig ben om aan dit soort dingen geld uit te geven (rare opmerking trouwens) maar ik vind het gewoon een leuke hobby en ook een leuk forum.
 

Flem_nl

Forumguru
Hmn dat er een verschil is met een greenline en een "normale" O3. Bij mij heeft @Antera de confort knippers tot de max gezet. Werkt perfect!! @Antera, snel weer eens afspreken om nu toch die start-stop uit te schakelen en alle andere zaken die destijds nog niet mogelijk waren....
 

Antera

Donateur
Hmn dat er een verschil is met een greenline en een "normale" O3. Bij mij heeft @Antera de confort knippers tot de max gezet. Werkt perfect!! @Antera, snel weer eens afspreken om nu toch die start-stop uit te schakelen en alle andere zaken die destijds nog niet mogelijk waren....


Geen enkel probleem je bent nog steeds welkom om dit nog even aan te passen.

@Michelv.
Iedereen hier lekker zitten maken met de mogelijkheden en vervolgens er een verkeerde insteek op nahouden.

verklaar je nader!! Wat doe ik?? Iedereen express lekker maken?

P.S. Ik vergaar ook inderdaad diverse info online maar ook veel door zelf te experimenteren enz.:lezen:
 

Wesly

Senior Member
Vandaag ook een extra instelling achterhaalt omtrend activeren Claxon bij openen en sluiten. Vergde wat moeite maar uiteindelijk toch gelukt.
Begrijp je..... Zet er dan meteen bij "en als jij dit ook wilt dan kom je gerust langs, maar als je het zelf wilt doen zoek het dan maar lekker zelf uit"
 

Antera

Donateur
Begrijp je..... Zet er dan meteen bij "en als jij dit ook wilt dan kom je gerust langs, maar als je het zelf wilt doen zoek het dan maar lekker zelf uit"

@Wesly ik houd het topic graag schoon en ga graag verder in gesprek met je via PB/Whatsapp/Skype als je dat wilt. ;)

Helaas.., niet gelukt! Althans, het testen wel, maar geen bevredigend resultaat op/met de O3.

Dat had ik bij andere ook al ervaringe. Resetten, Accu los, Op slot en wachten enz maar het mag niet baten helaas
 

Wesly

Senior Member
Voor de mensen die in het bezit zijn van een VCDS kabel en die graag bij openen en afsluiten van de auto een toetertje willen horen:

Open VCDS and access 09 - Central Electric, Byte 6.

Note that all of your doors must be unlocked to access this module.

This is what my factory coding looked like before the change:

ImageUploadedByTapatalk1390670753.619168.jpg



All I did was check Bit 5, Anti-Theft-System installed/active to enable the alarm, and Bit 3: Anti-Theft-System "Simple Horn" installed which prevents the module from throwing a fault from the alarm horn not being present.

ImageUploadedByTapatalk1390670796.660177.jpg



That's it! The lights now flash and the horn honks if any door is opened without the key. I think it also works for the trunk, but I didn't test that... I understand it can also work for the hood if you have a latch sensor, which I don't (if you do, I think you'll see a light on your dash when the hood is open). I think you can add that sensor for ~$50.

To test it I sat in the car and used my remote to lock it, then opened a door after waiting for 60 seconds. I DO NOT have keyless entry, if you do I think you will have to put your remote somewhere far away from the car for it to work.

Als je hierna nog even de routine volgt van het toetertje bij openen en sluiten, dan zou het dus moeten werken ;)
 

ertromp

Forumguru
Nogmaals voor degenen die VCDS instellingen op de O3 zelf willen gaan doen: gebruik goed gereedschap zoals een originele Ross Tech kabel met bijbehorende VCDS software van Ross Tech.
Nog beter: laat het doen door een specialist!
Het aantal modules op de O3 is enorm en vooral het vele puzzelen in het adaption gedeelte van de modules kost tijd en ondeskundig handelen kan tot schade lijden!
Je wilt er niet aan denken als al je software opnieuw geladen moet worden of nog erger door instellingsveranderingen aan je ABS e.d. er veiligheidsgevaren kunnen ontstaan.
Vele instellingen doe je eenmalig dus die paar euro's kun je beter uitgeven aan een specialist dan aan zo'n kloonkabel die veel overhoop kan gooien in je modules.

Echt elke keer als ik zo door de modules van de O3 blader sta je verstelt van het aantal mogelijkheden om bijvoorbeeld dimwaardes van je binnen of buitenverlichting aan te passen. Dat zijn er wel x-honderd.

Het werken aan een O3 met Vcds is echt weer heel anders dan aan een O2 of S2.

Overal op Internet vind je inderdaad delen codings terug maar als je niet weet wat je aan het verstellen dat is niet echt verstandig om daar zo maar lukraak mee aan de gang te gaan.

Natuurlijk blijft de keuze geheel aan jezelf :D
 

Wesly

Senior Member
Ik snap het Corne alleen het denigrerende toontje wat Michelv. meteen aanslaat staat mij niet aan, ik heb namelijk niet met hem in de klas gezeten ;)

Wat betreft kennis vergaren en kennis delen lijkt mij een forum juist een neutrale plek om hiermee om te gaan. Ik ben niet van plan om in Antera zijn vijver te vissen, ik heb hem meerdere malen gevraagd of de claxon toon mogelijk was zonder alarm en meerdere malen was het antwoord nee. Ja, ik wil het dus graag erbij hebben die optie. Als met mij/ons deze info gedeeld kan worden dan kan ik het gewoon zelf doen met mijn 'kloon-kabeltje' scheelt mij weer een ritje Breda bijv.
 
Bovenaan Onderaan