Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Wesly

Senior Member
Uiteindelijk toch gewoon voor elkaar gekregen, het aantal liter te tanken dan wel te verstaan. Gewoon in de Byte reeks heb ik byte 10 met de omschrijving A6 veranderd in A3 zoals ik in het instructiefilmpje heb gezien en het werkte meteen :) :)

Tevens een hele reeks dingen veranderd, oa:

Led kentekenverlichting
DRL uit bij handrem
Geluid niet dempen bij achteruit
In frequentie een lagere toon van de achteruit sensors
Snelheid bochtverlichting naar 50 km/h
Mistlampen maar 30% gedimd ipv 50% gedimd icm bochtverlichting
Enz enz.

Eigenlijk kinderlijk eenvoudig, tenminste voor mij dan.

Ik heb nog niet gekeken naar het aangeven van de rijrichting bij achteruit, ik bedoel ik zie visueel wel de achterzijde van de auto en de afstanden in oplichtende balkjes op mijn Amundsen maar ik zou het leuk vinden om strepen te zien die de rijrichting aangeven

Ook zag ik iets van opstartschermen voorbij komen, ook hier heb ik nog niet naar gekeken
 
Laatst bewerkt:

Wesly

Senior Member
@Antera
Antera, zou jij eens een screenshotje kunnen sturen van de byte-reeks van een Octavia waar de rijrichting is ingeschakeld?

Alvast bedankt ;)
 

Antera

Donateur
Mooi om te horen dat het allemaal gelukt is. Let je wel op dat met het coderingen zo veranderen als jij doet dat het kan zijn dat je ook andere zaken aan of uit kan zetten zonder dat je weet welke? De codering die je invult staan X-aantal opties in die daarmee worden aangepast en niet alleen die ene bit/byte

Ik heb helaas geen screenschots daarvan. Omdat ik dit pas 2x gedaan heb en ik niet van elke nog een print screen heb.
 

Antera

Donateur
Daarom dus opletten daarmee het kan gebeuren dat hij door zon verkeerde aanpassingen ook ergens anders in het systeem iets veranderd.:jaja:

Maatje van me van de week nog. Aanpassen US lights naar 0 ipv naar 1 en daarna kregen we de stadslichten niet meer aan de gang. Compleet uitgeschakeld. Bleek in adaptiewaarde een waarde daardoor ook veranderd te zijn die wel uitschakelt als je hem ergens aanpast maar niet in :mad:
 

Wesly

Senior Member
Misschien heeft iemand een oplossing of een verklaring voor het volgende fenomeen......

Ik heb voor het kantelen van mijn passagier spiegel het knopje in de 'R' stand staan en iedere keer als ik de auto in zijn achteruit zet dan kantelt de spiegel keurig, maar als ik hem in neutraal zet of evt. naar voren rijdt dan kantelt hij niet altijd terug. Iemand???
 
Gisteren met een originele kabel de nodige aanpassingen gedaan met behulp van de PDF van @Antera. Dank daarvoor!

Het was mijn eerste VCDS ervaring maar met de goede instructies is het kinderlijk eenvoudig. Ook ik liep er al snel tegenaan dat voor de bijtankhoeveelheid de bewuste bit niet werd getoond in het venstertje van de 'Long coding helper'. Uiteindelijk klikte ik op het tabblad 'LCode2' in dat venster en toen verscheen na een popup venstertje opnieuw het long coding venster, nu zonder help maar wel met alle bits. De helper beschikt blijkbaar nog niet over de info over het bit voor bijtankhoeveelheid en laat het daarom niet zien. Zie bijgevoegd fotootje, onderste venster is de 'long coding helper', bovenste is 'LCode2'

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik ervoor kan zorgen dat de komplampsproeiers op mn EBL wat minder ruitenwisservloeistof gaan gebruiken. De standaardinstelling is dat ze 1 op de 9 keer meesproeien bij het sproeien van de voorruit. Echter, bij elke rit (contact uit/aan) wordt opnieuw begonnen met tellen dus sproeien ze de eerste keer mee. Daar valt dus weinig winst te behalen (wie sproeit er meer dan 9x per rit?!)
Als ze sproeien, dan doen ze dat nog eens 2x kort achter elkaar, hele wolken vloeistof trekken er aan de auto voorbij. Ik zag een setting van 600ms maar weet niet helemaal wat die inhoudt, sproeit ie nu 2x 600ms? Het liefst zou ik instellen dat ie pas aanslaat als ik de voorruit langer sproei dan x seconden. Wat zijn de mogelijkheden?
 

Bijlagen

  • VCDS.jpg
    VCDS.jpg
    260,5 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:

res-q

Senior Member
Misschien heeft iemand een oplossing of een verklaring voor het volgende fenomeen......

Ik heb voor het kantelen van mijn passagier spiegel het knopje in de 'R' stand staan en iedere keer als ik de auto in zijn achteruit zet dan kantelt de spiegel keurig, maar als ik hem in neutraal zet of evt. naar voren rijdt dan kantelt hij niet altijd terug. Iemand???
Heb ik ook. Meestal werkt het wel, maar niet altijd. Bij het weer voorruit rijden zie ik de spiegel ook niet verstellen, dit gaat blijkbaar heel langzaam en na een tijdje staat 'ie dan weer goed. Maar zoals gezegd, niet altijd dus. Dan geef ik 'm zelf weer even een tikje omhoog. No big deal, de verstelknop staat immers al in 'R'.
 

Antera

Donateur
Knop terug draaien naar midden zal je spiegel weer moeten doen kantelen naar zijn begin waarde. Nog niet eerder deze klacht gehoord maar kan goed komen omdat er geen geheugenstoelen in zitten
 

Antera

Donateur
@MarcoD. Omtrend de instelling van je sproeiers moet je even verder kijken in de andere kanalen misschien dat je daar wat wijzer word. heb daaromtrend nog niet gezocht of bekeken
 
Ik heb nu een vertraging ingesteld van 1800ms, wat volgens mij inhoudt dat pas na 1,8 seconden sproeien op de voorruit, de koplampsproeiers worden geactiveerd. Zie http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/swra-verzoegerungszeit.php
Ik zal het morgen ff testen :-)

Het is me niet gelukt om het regensluiten van de ramen voor elkaar te krijgen. @Antera, heb jij dat al een keer met succes geactiveerd? Ik vind 1 kanaal voor het regensluiten binnen module 09, die heb ik op permanent gezet. Daarnaast is er nog een kanaal voor de menusturing, die heb ik ook aangezet. Ik krijg de optie dus wel te zien op de columbus, maar het heeft nog niet gewerkt. Wissers staan op intervalstand, contact is uit ( auto staat geparkeerd zeg maar).

Op stemei.de (http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/regenschliessen-aktivieren.php) las ik nog over een stukje long coding in module 09, maar de waarde die ze daar aan geven ligt out of range geeft mn vcds aan...(bit 1 en 2 bij byte 0)
 

Antera

Donateur
Klopt ligt idd out of range bij de skoda.

Ga vrijdag verder kijken bij een O3 die komt of zaterdag wanneer er nog een komt want wat ik laatst begreep moet dit apart met VCP gecodeerd worden.

vrijdag/zaterdag meer nieuws
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
CH/LH via de mistlampen.
CH Activatie (Deur open/Contact)
CH/LH tijd aanpassen tot maximaal 90 Seconden.
Instapverlichting aan bij spiegels inklappen.
Bochtverlichting met knipperlicht en met sturen.
Snelheidsdrempels ingeven voor grootlicht assistent.
Knipperlichten actief bij noodstop.
DRL met achterlichten.
DRL uit met aangetrokken handrem..
DRL alleen in auto stand.
DRL instelbaar maken in MFA..
DRL op de mistlampen.
US Lights.
LED kenteken verlichting activeren.
Beide mistlampen achter met LED achterlichten.
Snelheidsdrempel bochtverlichting ( standaard 32km/h)
Comfort knipperlicht aanpassen ( 1..5 knipperen)
Regensluiten.
Ramen blijven bedienen voor bepaalde tijd met deur open en contact uit.
Piep bij openen en sluiten.
Spiegels inklappen bij sluiten.
Spiegel kantelen bij inschakelen achteruit ( rechtse spiegel)
Koplampsproeiers aanpassen.
Waarschuwingstoon sleutel vergeten uitzetten.
Nawissen Voorruit.
Nawissen Achterruit.
Start/Stop systeem uitschakelen.
Acculaadtoestand weergeven.
Hoeveel liter nog tot volle tank.
Gordelwaarschuwing aan/uit.
Needle Sweep.
Stopwatch.
Olie temperatuur weergeven.
Schakelindicator weergeven.
Verkeersbord herkenning.
Verbruikscorrectie.
XDS Aanpassen.
Duur standkachel aanpassen.
Ventilatorstand zichtbaar wanneer climat in auto stand staat.
Stoelverwarmingsinstelling onthouden.
Stoelverwarming tijd aanpassen van stand 2 naar 1 ( standaard 10min)
Gevoeligheid Microfoon.
Parkeersensoren weergeven in Navigatiescherm..
Rijrichting weergeven bij weergeven parkeersensoren.
Aanpassen activeringstoon parkeersensoren.
Afstand tot stoep bij automatisch parkeren (standaard 15cm
Snelheid aanpassen wanneer parkeersensoren uitschakelen.
Hillstart aanpassen.
Hoe snel handrem los bij wegrijden.
Eject button DE(blokkeren)
Tijd dat achterruitverwarming aan blijft staan.
Electrische achterklep ook kunnen sluiten met de AB..
Electrische achterklep ook kunnen sluiten met de knop bij de pook.
Waarschuwings signaal electrische achterklep uit zetten.
DVD vrijschakelen.
Verkeersborden weergave Navi Columbus
 

MartijnW

Actief lid
@Antera is het ook mogelijk de achterlichten te configureren. Op de O3 zijn dat de dubbele lijnen in C-vorm. Kun je bijvoorbeeld instellen dat je bij DRL met achterlichten slechts een van de twee lijnen wil laten branden?

Ik weet dat je bij de vorige versie van de Passat bijvoorbeeld de achterlichten bijna ledje voor ledje kon herprogrammeren.

Ik ben namelijk van plan een keer op zaterdag een afspraak bij je te maken om een en ander in te laten stellen, toen vroeg ik met dit ineens af.
 
Bovenaan Onderaan