Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Wesly

Senior Member
@Antera
Hoi, Antera. Op de VCDS lijst staan twee opties waarvan ik even niet kan bedenken wat het verschil zou moeten zijn, zou je dit kunnen toelichten?

1. Hillstart aanpassen (helling rem?)
2. Hoe snel handrem los bij wegrijden (???)
 

Antera

Donateur
1. Hillstart aanpassen (helling rem?) Dit is idd de hellingrem
2. Hoe snel handrem los bij wegrijden (???) Dit is de wegrijrem bij wegrijden op vlakke ondergrond

Of beide het zelfde resultaat geven verwacht ik niet. 1. houd namelijk de rem vast en niet de handrem
 

MaRco2

Forumguru
[quote="Antera, post: 348053, member: 3657

Verkeersborden herkenning, dat is neem ik aan niet te activeren als je wel FA hebt? neem aan dat het een aparte sensor is onder de ruit? Kan alleen indien. Indien je Lane assist hebt wel

[/quote]

Dus de verkeersbordenherkenning kan nu wel (ik heb LA), staat sinds de laatste keer op 'niet mogelijk' in het Maxidot schermpje.
 

Antera

Donateur
Heb nieuwe opties en getest en approved:

  • Verkeersbordherkenning indien je Lane assits hebt ( incl aanhanger herkenning) Komt dan in je tellerklok te staan
  • ramen bedienen bij contact uitzetten en dan deur openen
  • Start/Stop systeem uit schakelen
  • Snelheidsdrempel grootlicht assist aanpassen
  • Uitgebreide Opties voor US lights
  • beide mistachterlichten aan
  • LED kenteken verlichting plaatsen en coderen. Led Units van G7 monteren
 
Laatst bewerkt:

thekawa

Forumguru
1. Hillstart aanpassen (helling rem?) Dit is idd de hellingrem
2. Hoe snel handrem los bij wegrijden (???) Dit is de wegrijrem bij wegrijden op vlakke ondergrond

Of beide het zelfde resultaat geven verwacht ik niet. 1. houd namelijk de rem vast en niet de handrem

is 2 niet voor VW's met elektronische handrem?
 

thekawa

Forumguru
Heb nieuwe opties en getest en approved:

  • ramen bedienen bij contact uitzetten en dan deur openen
  • Start/Stop systeem uit schakelen

wat bedoel je precies antera? als je auto uit staat en uitstapt kan je toch nog de ramen doen met de AB? Dit is puur dmv de knopjes in de deur?

start /stop uit is echt een uitkomst!! blijft dan altijd dat lampje branden boven de pook? En staat die dan altijd uit of werkt de knop dan andersom; standaard uit en je kan hem aan zetten. Met DSG is ie startstop zo vervelend....
 

adjego

Actief lid
Als je Start/Stop op deze manier uitzet, zet je hem eigenlijk niet uit, maar de waardes die het systeem wil zien komen nooit voor. Dus Start/Stop is geactiveerd, maar zal nooit in werking treden.
 

Antera

Donateur
wat bedoel je precies antera? als je auto uit staat en uitstapt kan je toch nog de ramen doen met de AB? Dit is puur dmv de knopjes in de deur?

start /stop uit is echt een uitkomst!! blijft dan altijd dat lampje branden boven de pook? En staat die dan altijd uit of werkt de knop dan andersom; standaard uit en je kan hem aan zetten. Met DSG is ie startstop zo vervelend....


Knoppen van de deur blijven dan nog beperkt bedienbaar

SS blijft werken alleen zal het niet meer aan de waardes voldoen die de SS heeft en daarom zal de auto altijd blijven lopen
 

Antera

Donateur
Gisteren @Antera super geholpen met als resultaat een scala aan leuke gimmicks & handigheidjes erbij.
Daarnaast VIM & traffic packet geactiveerd.

Resume --> top geholpen (veel aanwezig kunde & kennis voorhanden) & erg content met het eindresultaat.
Keep up the good work!

Graag gedaan was leuk om nu ook de Traffic sign te activeren en dat het werkt ook . dank je wel.

Rick heeft idd LA daarom was dit mogelijk

.
 

Wesly

Senior Member
Net even met de cloon aan de slag geweest. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de kabel als 'zeer goed' op mij overkomt.

De oude lijst van Antera erbij gepakt en wat dingen veranderd, wat allemaal naar behoren lijkt te functioneren.

Wat bij mijn Ambition niet werkend te krijgen is is het volgende:

1. Regensluiten, dit staat bij mij niet als in de omschrijving. Wat er bij mij wel in 'Access Control 2' staat is alleen 'Regenschliessen' en meer niet. Ik heb het op Aktiv gezet maar heb nog niet getest of er iets is veranderd.

2. Hoeveel liter tot volle tank in module 17, function 7 byte 10 is bij mij niet zichtbaar ik kan hier geen bits aan of uit zetten.

3. Rijrichting bij inparkeren in module 10 is bij long coding byte 1 ook niet te zien maar dit zal misschien komen doordat ik geen sensoren aan de voorzijde heb of omdat ik een Amundsen heb.

Leuk om te zien Antera, dat de lijst ook steeds langer word! Graag zou ik de nieuwe lijst met codings ook wel willen hebben ;)

Ps. Hoe zat het nu ook alweer met XDS en het type ABS pomp? Kan XDS wel of niet worden geactiveerd op een 'niet' 4WD of een 'niet' RS?

Ohja, en het piepen bij openen en sluiten. Kan dat nu echt alleen bij een versie met volledig alarm?
 

Antera

Donateur
Dan heb je daar al je beperkingen van de kabel denk ik.

Piep kan idd alleen met OEM alarm. Die geeft namelijk die piep

@EdK we hebben het hier over de o3. Tot op heden ontbrak deze optie bij alle o3's. Denk daarom alleen op de RS/4WD:D
 

Wesly

Senior Member
Ik kan bij module 17, function 7 byte 10 wel alle andere functies aan en uit zetten welke met de boardcomputer/ stuurbediening te selecteren en/of te zien zijn, alleen is het aantal te tanken liters niet in de rij aanwezig. Ik begrijp alleen niet hoe dit met de kabel te maken kan hebben? En de rijrichting niet kunnen zien zal wel met de tekortkoming van de voorste sensors te maken hebben.
 

ertromp

Forumguru
Ik kan bij module 17, function 7 byte 10 wel alle andere functies aan en uit zetten welke met de boardcomputer/ stuurbediening te selecteren en/of te zien zijn, alleen is het aantal te tanken liters niet in de rij aanwezig. Ik begrijp alleen niet hoe dit met de kabel te maken kan hebben? En de rijrichting niet kunnen zien zal wel met de tekortkoming van de voorste sensors te maken hebben.
Welke Windows versie staat er op je computer?
Wat ook wel eens wil helpen is om de gehele coding opnieuw in te voeren dus niet alleen die ene byte proberen te veranderen maar de gehele coding opnieuw invoeren.

En inderdaad zoals @Antera aangeeft: op punten is een kloon kabel gewoon niet betrouwbaar! Dat ligt aan de onderdelen die in de stekker zitten. Die mogen in een kloon vanwege rechtsbescherming op de Ross Tech kabel gewoon niet exact hetzelfde zijn.
 

Wesly

Senior Member
@ertromp
Windows XP, maar het lijkt mij toch dat zodra de kabel verbinding heeft en alleen als i/o device functioneel is er geen beperkingen meer zijn. Alles draait op software 12.12 en alle andere dingen zijn gewoon aan te passen behalve het aantal liters te tanken en rijrichting aangeven bij achteruit inparkeren ?!
 

EdK

Forumguru
Wel @Wesly en toch is het zo dat de cloon het soms niet doet ondanks dat je denkt dat hij alles doet.
Heb het zelf ervaren met een cloonkabel die bepaalde instellingen niet zag en iemand anders met een cloon van zelfde leverancier en software zag de instellingen wel in mijn wagen.

En instellingen die ik zag met mijn cloon die ik aanpaste en doorvoerde en ook aangaf dat t was doorgevoerd en dan ging je testen en deed de aanpassing het nog niet.
Ging je de instelling in en zag je hem gewoon weer in oude instelling staan.

En de andere persoon met cloonkabel kon deze dan wel aanpassen, maar dit kwam omgedraaid ook voor.

Dus maw zoals al heel vaak verteld hier op forum, het is met een cloon nooit zeker of deze werkt.
Buiten het feit dat deze zelfs schade kan aanbrengen, zoals Antera al eens heeft meegemaakt met ex cloon klanten die bij hem op bezoek kwamen ivm instellingen.
 

Antera

Donateur
@Wesly Geloof dat het moeilijk voor je aan te nemen is heb ik het idee, maar er zit echt verschil in kabels. Dat heeft ook een reden. Zoals EdK al ervaren heeft en ik ook.

De beperkingen zitten in de software/chip in de kabel. Ross-tech heeft (bijna) alles vrij gegeven daar waar mogelijk en heeft daarmee zelden of nooit beperkingen. Ze kunnen namelijk delen wel blokkeren of anders.
 
Bovenaan Onderaan