ertromp
Forumguru
Daarnet met een el-cheapo kabeltje en 12.12 de instellingen voor de spiegel nagelopen maar moet eerst kijken of dat rendabel is voor mij (voor mijn eigen auto alleen een ross-tech set kopen is me net te duur)
Zou voor mij geen overweging zijn zo'n kloon kabel. Zeker niet als ik in het bezit zou zijn van zo'n O3 met al z'n mogelijkheden.
Ten eerste zullen er wellicht functionaliteiten missen in de software van VCDS.
Veelal wordt de VCDS Lite versie gekraakt.
De functionaliteit van het geheel zit nl. in de stekker van de kabel.
Het risico op beschadiging van je modules is des te groter met zo'n kloon kabel. Zoek het Internet er maar op naar.
Om dan voor een dollar of 15 de uitgebreide en ingewikkelde software van de O3 te gaan bewerken vind ik persoonlijk wel een erg groot risico.
Het Ross Tech pakket hier op de Europese markt kopen zal toch minimaal tegen de €400,- kosten voor de uitgebreide HEX-CAN USB versie.
Mijn advies blijft: ga naar een VCDS gebruiker met ervaring die in het bezit is van de officiële Ross Tech kabel en tik dan daar een paar euro af. Eenmaal als functies ingesteld zijn zul je als doorsnee gebruiker toch geen aanpassingen meer doen.
Dit was een geheel vrijblijvende tip natuurlijk van een officieel Ross Tech kabel/software bezitter
En goed gereedschap kost nu eenmaal wat.