Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

ertromp

Forumguru
Daarnet met een el-cheapo kabeltje en 12.12 de instellingen voor de spiegel nagelopen maar moet eerst kijken of dat rendabel is voor mij (voor mijn eigen auto alleen een ross-tech set kopen is me net te duur)

Zou voor mij geen overweging zijn zo'n kloon kabel. Zeker niet als ik in het bezit zou zijn van zo'n O3 met al z'n mogelijkheden.
Ten eerste zullen er wellicht functionaliteiten missen in de software van VCDS.
Veelal wordt de VCDS Lite versie gekraakt.
De functionaliteit van het geheel zit nl. in de stekker van de kabel.
Het risico op beschadiging van je modules is des te groter met zo'n kloon kabel. Zoek het Internet er maar op naar.
Om dan voor een dollar of 15 de uitgebreide en ingewikkelde software van de O3 te gaan bewerken vind ik persoonlijk wel een erg groot risico.

Het Ross Tech pakket hier op de Europese markt kopen zal toch minimaal tegen de €400,- kosten voor de uitgebreide HEX-CAN USB versie.

Mijn advies blijft: ga naar een VCDS gebruiker met ervaring die in het bezit is van de officiële Ross Tech kabel en tik dan daar een paar euro af. Eenmaal als functies ingesteld zijn zul je als doorsnee gebruiker toch geen aanpassingen meer doen.

Dit was een geheel vrijblijvende tip natuurlijk van een officieel Ross Tech kabel/software bezitter :D

En goed gereedschap kost nu eenmaal wat.
 

Badnews

Senior Member
Helemaal mee eens, alleen poging 1 was mislukt (bij Antera) en wilde niet weer 2 uur in de auto (ook geen straf, maar soms heb je daar geen zin in).
Ondertussen heb ik een zoektocht naar een officiele kabel gestart, 320 euro (260gbp) in Engeland, wat de kosten alweer wat lager brengen. (En dit zijn officiele kabels).

Maar als je dit voor andere doet, zou ik dat ook nooit met een clone kabel durven. Zoals ik al zei, daar hebben we de pro's voor als @ertromp en @Antera. Jullie doen dit vaker, goede hardware en (legale) software, zoals het hoort.
 

Wesly

Senior Member
Ik hield het toch niet meer uit en heb een imi kabel besteld met een software versie 12.12.0, lijkt mij dus niet de 'lite' versie want dan zou het 1.2.0 moeten zijn volgens mij. Als deze zijn werk gewoon doet, en dan bedoel ik bij mijn eigen wagen wat aanpassingen uit de PDF dan ben ik tevreden
 

Badnews

Senior Member
Als je vlak bij Apeldoorn of Breda zou wonen, zou ik een afspraak hebben gemaakt met een ross-tech guru's hier.
Ikzelf zit in Almere, dus beide zijn een uur rijden en ik heb op dit moment redelijk weinig vrije tijd (veel gedoe op het werk ivm 2 grote opdrachten)
Mijn kabel doet wat ie moet doen, maar het blijft een risico :)
 

Antera

Donateur
Daarnet met een el-cheapo kabeltje en 12.12 de instellingen voor de spiegel nagelopen die @Antera had aangepast.
Blijkt dat ie (hij had haast) een vinkje ergens vergeten was(shit happens, no big deal). Deze aangepast en hij is nu zichtbaar in de MFD en hij werkt ook! (thnx @Antera voor de pdf met codes).
Eerste test heb ik confort blinking aangepast van 3 naar 4, als dat goed zou gaan, zou ik ook de spiegel durven. (blinking aanpassing is makkelijkste te testen). Alles klopte, dus ik ben blij met de gekantelde spiegel (rechterzijde) bij achteruit. Zit erover te denken om een officiële set aan te schaffen, maar moet eerst kijken of dat rendabel is voor mij (voor mijn eigen auto alleen een ross-tech set kopen is me net te duur)


Excusses wat het toch beetje te hectisch die dag daarnaast vermoedelijk dan toch vergeten op Do It te klikken excusses


Dank voor het antwoord! Is dat weer meteen duidelijk! Zonder zorgen naar @Antera dus op 28 januari! ;)

Trouwens ook wel benieuwd of de algemene top-5 en top-10 lijstjes van een paar weken terug nog hetzelfde zijn.

Omtrend Garantie geen probleem. De garantie vervalt niet. Ik pas auto's aan bij de skoda dealer zelf en ook daar is geen effect op de garantie. Ik lever zelfs nog de extra service mocht een dealer onverhoopt de instellingen ongedaan maken ik deze zonder problemen weer kosteloos terug zet.



Ik hield het toch niet meer uit en heb een imi kabel besteld met een software versie 12.12.0, lijkt mij dus niet de 'lite' versie want dan zou het 1.2.0 moeten zijn volgens mij. Als deze zijn werk gewoon doet, en dan bedoel ik bij mijn eigen wagen wat aanpassingen uit de PDF dan ben ik tevreden

Mijn tip: Begin met onschuldige zaken voor de zekerheid.

IK BLIJF DE OPMERKING (OPBOUWENDE KRITIEK) PLAATSEN: PAS OP MET CLOON KABELS. JE KAN HIERMEE SNELLER EEN MODULE MEE OM ZEEP HELPEN. DE DEALER WAAR IK KOM HEEFT ER EEN PAAR VOORBEELDEN VAN LIGGEN DIE OM ZEEP ZIJN GEGAAN DOOR ONVAKKUNDIG OF DOOR ONJUISTE KABELS BEWERKT. OOK IK HEB AL AUTOS OVER DE VLOER ERMEE GEHAD .PAS ECHT OP.
 

Antera

Donateur
Ook voor diegene die geen verkeersbord melding krijgt in zijn Columbus/Amundsen ( navi) kan dit geactiveerd worden. Er blijven versies te zijn die deze optie niet standaard aan hebben staan maar tot op heden wel de betreffende informatie op het systeem aanwezig
 

Baphi

Forumguru
Sorry, ff als Mac fan even inhaken: bootcamp installeren kan iedereen, je hebt alleen (officieel) een officiële versie van windows 7 nodig. Er wordt op de Mac automatisch een partitie aangemaakt waar windows op draait. Die partitie is zelfs weer te verwijderen, zonder problemen! Bij het opstarten kun je kiezen om met windows of gewoon als mac op te starten. Eenmaal in windows opgestart zou alles moeten functioneren, incl alle usb apparaten die in windows horen te werken... Mocht je meer willen weten, Corné, stuur maar een pb'tje :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Op de Ross Tech site wordt aangegeven dat er ervaringen zijn dat VCDS goed werkt middels Boot Camp mits Windows XP wordt gebruikt.
Uit de Ross Tech FAQ's: http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_1.html

Mac (Intel):


Reports from numerous users indicate that VCDS works perfectly on the latest Intel-based Macs when these run Windows XP natively using Boot Camp. We've had a few reports that VCDS does not work with Windows Vista under Boot Camp. Reports from people using Parallels are less favorable, most people who've tried this have not been able to get it to work at all, especially with Parallels builds lower than 3120.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Sorry, ff als Mac fan even inhaken: bootcamp installeren kan iedereen, je hebt alleen (officieel) een officiële versie van windows 7 nodig. Er wordt op de Mac automatisch een partitie aangemaakt waar windows op draait. Die partitie is zelfs weer te verwijderen, zonder problemen! Bij het opstarten kun je kiezen om met windows of gewoon als mac op te starten. Eenmaal in windows opgestart zou alles moeten functioneren, incl alle usb apparaten die in windows horen te werken... Mocht je meer willen weten, Corné, stuur maar een pb'tje :-)
Je hebt inmiddels een pm ;)
 

CDK

Forumguru
Op de Ross Tech site wordt aangegeven dat er ervaringen zijn dat VCDS goed werkt middels Boot Camp mits Windows XP wordt gebruikt.
Uit de Ross Tech FAQ's: http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_1.html
Mac (Intel):

Reports from numerous users indicate that VCDS works perfectly on the latest Intel-based Macs when these run Windows XP natively using Boot Camp. We've had a few reports that VCDS does not work with Windows Vista under Boot Camp. Reports from people using Parallels are less favorable, most people who've tried this have not been able to get it to work at all, especially with Parallels builds lower than 3120.
XP wordt vanaf april niet meer ondersteund door Microsoft, wat inhoudt dat dat nog meer risico's meebrengt als mét support ;) Met Windows 8 zou het ook moeten werken alleen wordt er weer met geen woord gerept of dat ook met bootcamp samen gaat....
 

Joske

Forumguru
Heeft XP überhaupt nog ondersteuning of updates nodig? Nog stabieler zal het niet meer worden hoor.. Vista sla je best gewoon over en Win7 is misschien nog een waardig alternatief voor XP. Touchscreen en VCDS lijkt me voorlopig nog geen al te beste combinatie, dus Win8 best ook nog even wachten dan :D. Maar persoonlijk zou ik gewoon met XP proberen.
 

CDK

Forumguru
Vista is idd helemaal bagger! Als XP niet meer ondersteund wordt krijg je ook geen beveiligingsupdate meer, dat lijkt me met een Microsoft systeem niet prettig...
In NL bied een reseller van Ross-Tech een combi aan van een netbook/tablet met Windows 8 én de vooraf geïnstalleerde VCDS software, het moet dus wel kunnen.
http://www.priemus.nl/software-hardware/kits/laptop-tablet-vcds-compleet.html
Mijn voorkeur zou denk ik dan toch voor de laatste versie uit gaan....
 

Joske

Forumguru
Dat is inderdaad een mooie tablet, dan nog een kabeltje er bij en we gaan richting >1000 euro. Vraag me nog steeds af als je de kabel importeert uit Amerika wat hij je dan kost?
 

ertromp

Forumguru
Rechtstreeks bij Ross Tech koste mij de kabel Hex Can Usb zo'n $349. Dat is ongeveer € 260,- Daar kunnen afhankelijk of de Douane je pakket er tussen uit vist zo'n 60 tot 70 euro invoerrechten bij opkomen. Althans hier in Nederland
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Rechtstreeks bij Ross Tech koste mij de kabel Hex Can Usb zo'n $349. Dat is ongeveer € 260,- Daar kunnen afhankelijk of de Douane je pakket er tussen uit vist zo'n 60 tot 70 euro invoerrechten bij opkomen. Althans hier in Nederland
dus als ie er door "glipt" moet je de invoerrechten niet betalen. 260 vind ik geen onoverkomelijk bedrag voor een originele kabel, moet ik eens gaan bekijken hoe dat zit ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Geen idee hoe dat in België gaat. Zelf bestel ik regelmatig onderdelen in Amerika voor mijn Mercedes en de ene keer heb ik geluk en de andere keer pech en moet ik een percentage invoerrechten betalen.
Wat ook wel eens helpt is als je warrenty parts op de doos laat zetten dan wordt er ook vaak geen invoerrechten hier in Nederland gerekend. Waarom niet? Geen idee.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Geen idee hoe dat in België gaat. Zelf bestel ik regelmatig onderdelen in Amerika voor mijn Mercedes en de ene keer heb ik pech en de andere keer moet ik een percentage invoerrechten betalen.
Wat ook wel eens helpt is als je warrenty parts op de doos laat zetten dan wordt er ook vaak geen invoerrechten hier in Nederland gerekend. Waarom niet? Geen idee.
en staat Ross Tech daar voor open? Bepaalde vragen/wensen ivm verpakkingen e.d. ? ;)
 

RogerS

Forumguru
Vista is idd helemaal bagger! Als XP niet meer ondersteund wordt krijg je ook geen beveiligingsupdate meer, dat lijkt me met een Microsoft systeem niet prettig...
In NL bied een reseller van Ross-Tech een combi aan van een netbook/tablet met Windows 8 én de vooraf geïnstalleerde VCDS software, het moet dus wel kunnen.
http://www.priemus.nl/software-hardware/kits/laptop-tablet-vcds-compleet.html
Mijn voorkeur zou denk ik dan toch voor de laatste versie uit gaan....

De laptop alleen met windows 8.1 en office(!) kost 350 euro... Zelf de kabel importeren dan kun je zeker zo'n 100 euro besparen.....
 
Bovenaan Onderaan