Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

CDK

Forumguru
De laptop alleen met windows 8.1 en office(!) kost 350 euro... Zelf de kabel importeren dan kun je zeker zo'n 100 euro besparen.....
ja klopt, had ik al gezien en per PM met @ertromp besproken.
Dankjewel voor het idee! :thumbsup:
Nadeel is dan alleen dat VCDS uitsluitend in het Engels is en er geen Nederlandse ondersteuning is in tegenstelling tot de kabels die in NL te koop worden aangeboden bij de premium resellers....
 

CDK

Forumguru
Rechtstreeks bij Ross Tech koste mij de kabel Hex Can Usb zo'n $349. Dat is ongeveer € 260,- Daar kunnen afhankelijk of de Douane je pakket er tussen uit vist zo'n 60 tot 70 euro invoerrechten bij opkomen. Althans hier in Nederland
Kabel komt nu incl verzendkosten op 299,- dan komt daar de eventuele invoerrechten heffing nog bij
 

Joske

Forumguru
Ik las dat de Nederlandse versie 'slechts' 11000 codes ondersteunt. Zijn het er niet meer?
 

EdK

Forumguru
Nadeel is dan alleen dat VCDS uitsluitend in het Engels is en er geen Nederlandse ondersteuning is in tegenstelling tot de kabels die in NL te koop worden aangeboden bij de premium resellers....

Stel je van die hollandse kabels niet teveel voor Corné.
Zelf in bezit van de ollandse versie en ondanks dat ik hem in NL heb aangeschaft heb ik nog meer ondersteuning van de officieele dealer uit België dan hier.
En de software is maar gedeeltelijk vertaald en vaak zit je nog met engelse teksten te klooien.

Dus ben je de duitse taal machtig dan kun je dit nog overwegen, maar anders gewoon voor de engelse versie gaan en bestellen in de usa
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Ik ruik handel :D
In juli/augustus a.s. ben ik in Californie voor vakantie en niet te vergeten om onderdelen voor m'n Mercedes of nog een complete Mercedes te scoren. Toch maar eens kijken of daar lokaal een vertegenwoordiging van Ross Tech zit waar ik wat van die kabels kan kopen. Nu nog kofferruimte bij m'n vrouw claimen :D
 

VWim

Forumguru
Gerrit Speek (die man van DE vagcom website) was ook niet zo lovend over de NL versie van VCDS indertijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Ik heb geen probs met de kabel zelf hoor @VWim alleen de updates van software in belgie zijn er eerder en makkelijk verkrijgbaar op hun site en daar ontbreekt het gewoon aan bij de hollander die volgens mij vanuit een woning verkoopt.
En dat is gewoon erg jammer en niet ross tech waardig.
Ben nu alleen benieuwd of die hollandse kabel zonder verdere problemen werkt met de engels talige.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@EdK dankjewel voor je advies, ik zal het meenemen in mijn uiteindelijke keuze!
waar heb je die kabel toen aangeschaft? Bij Priemus, of bij Randstad Carsolutions Benelux?
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Ik ruik handel :D
In juli/augustus a.s. ben ik in Californie voor vakantie en niet te vergeten om onderdelen voor m'n Mercedes of nog een complete Mercedes te scoren. Toch maar eens kijken of daar lokaal een vertegenwoordiging van Ross Tech zit waar ik wat van die kabels kan kopen. Nu nog kofferruimte bij m'n vrouw claimen :D
afhankelijk van wat voor antwoord jij op je verstuurde mail krijgt houd ik me bij deze alvast onder voorbehoud warm aanbevolen :jaja::)
 

VWim

Forumguru
@EdK Don't shoot te messenger :bloos: De motivatie was de snellere levering van labelfiles voor zover ik me kan herinneren. Dit onderschrijf jij als ik je reactie zo lees. Verder heb ik al een hele tijd geen bruikbare kabel meer, destijds KKL kabel gehad, maar dat was dus nog voor de canbus tijd. Dit was met een shareware versie van versie 3.11. Ik ben dus niet helemaal meer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
daar was ik al bang voor....., die website was ook al zo karig én de kabel is daar ook stukken goedkoper als bij Priemus.... Ik verwacht dat laatstgenoemde wél goede service en vertaling levert en daarom duurder is?
Iemand die deze insinuatie van mij kan bevestigen of ontkrachten??
 

VWim

Forumguru
is het niet zo dat je beter de engelse versie kunt hebben? Bijna iedereen gebruikt deze en het is daarom makkelijker om instructies te vinden op internet die exact overeenkomstig zijn met jouw software.
 

adjego

Actief lid
Nu nog ff voor de VCDS lezers en kabel eigenaren. Kijk eens of je kan achterhalen waarom het aanpassen van de CH/LH naar maximaal 90 seconde vervalt zodra je met de schuif in je amundsen/columbus gaat schuiven. Het word dan weer standaard maximaal 30 seconde

Dit heb ik idd ook al gezien bij de Leon 5F. Helaas niks aan te doen!
 

Antera

Donateur
Nog niet ad maar denk dat ik er nog wel achter kom. Ik wil nog wat zaken testen bij de Skoda/Seat dealer hier in de buurt waar ik regelmatig kom.

Daarnaast heb ik ACC getest op een auto met brake assist maar helaas geeft ie hierop een foutmelding. Ben op zoek naar een logfile omtrend een auto met ACC
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan