Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

blokart

Senior Member
Regensluiten was vroeger alleen te doen met Vag com, nu kan het blijkbaar met de beta 14.6.0 versie van VCDS
zie Briskoda.
Vermoedelijk volgende week ga ik VCDS aanschaffen om wat leuke dingen te enablen bij de RS.
Ben aan het twijfelen tussen micro en Hex kan hier iemand eventueel pro contra weergeven, thx

ertromp

Forumguru
Regensluiten was vroeger alleen te doen met Vag com, nu kan het blijkbaar met de beta 14.6.0 versie van VCDS
zie Briskoda.
Vermoedelijk volgende week ga ik VCDS aanschaffen om wat leuke dingen te enablen bij de RS.
Ben aan het twijfelen tussen micro en Hex kan hier iemand eventueel pro contra weergeven, thx

Allereerst schaf een officiele kabel aan van Ross Tech.
Met Micro can zijn auto's vanaf ca. 2004 te coderen. Dus doe je alleen de O3 dan kan het wel met micro. Ook enkele recente Audi modellen zijn niet te benaderen.
Ook zijn enkele zogenaamde "measuring blocks" niet te benaderen en heb je ook niet de mogelijkheid om vanuit 1 scherm en met 1 druk op de knop foutcodes te wissen.

Hex Can kent alle mogelijkheden zonder beperkingen.

En inderdaad eindelijk is met Beta 14.6.0/ Data Version 20140601 het regensluiten te coderen

blokart

Senior Member
Bedankt ertromp voor de reactie, een kloon kabel kwam zelf helemaal niet in me op, ofwel doe ik het goed of dan liever helemaal niet.
Denk voor de hex te gaan voor iets meer, blijkbaar het goedkoopst bij RS zal de naam niet echt vermelden
misschien wat problems with the mod.?

andrehj

Forumguru
Allereerst schaf een officiele kabel aan van Ross Tech.
Met Micro can zijn auto's vanaf ca. 2004 te coderen. Dus doe je alleen de O3 dan kan het wel met micro. Ook enkele recente Audi modellen zijn niet te benaderen.
Volgens mij werkt de Micro-can ook niet op een VW Polo. Kan iemand bevestigen of dat nog steeds geldt voor de recente facelift modellen? (Waarschijnlijk wel, omdat het alleen facelift betreft en het chassis niet echt veranderd is...)

ertromp

Forumguru
Volgens mij werkt de Micro-can ook niet op een VW Polo. Kan iemand bevestigen of dat nog steeds geldt voor de recente facelift modellen? (Waarschijnlijk wel, omdat het alleen facelift betreft en het chassis niet echt veranderd is...)
Waarschijnlijk niet voor de Polo.
Dan moet je positie 7 en 8 van het chassisnummer checken aan de hand van deze lijst. Bijvoorbeeld
1T
1K
2K
8P
5P
1Z (=Octavia2)
5M
1P
1F/AH
8J/FK
5N/AX
16/AJ
5C/AT
5G/AU
8V
5F
5E (=Octavia 3)
3C/AN
35/AN
3T (=Superb 2)
13
5K
5L (=Yeti)
7N
71
8U
A3

Staat de code niet in het chassisnummer dan is de micro versie niet te gebruiken.
Bijvoorbeeld WAUMF78P06A0NNNNN en 8P is de chassiscode voor een A3 en de microversie is dus bruikbaar

Antera

Donateur
Ben idd benieuwd of de laatste versie wel de regensensor kan coderen. Zaterdag nog nieuwe Leon gehad maar was nog steeds niet mogelijk. Maar zodra er weer een is ga ik het zeker testen. Werd stiekum wel tijd.

Antera

Donateur
Maar weer eens en schopje geven.

Nieuwe zaken:

Trekhaak inleren
Grootlicht assistent voor auto's met lane assist camera
DRl uit bij knipperlicht
Cruise Control activeren
TCS activeren
Gevoeligheid lichtsensor aanpassen

Tuur71

Senior Member
Weet iemand hoelang de vertraging is bij het alarm uit het Safety Pack bij openen deur met sleutel en of dit is aan te passen via vcds?

Antera

Donateur
Er zit idd vertraging op. Of deze ook bij de O3 te verkorten is heb ik eerlijk gezegd nog niet gekeken. weer iets op het lijstje

jongerik

Actief lid
Zo ook weer terug van bezoekje aan @antara.
Paar leuke en handige opties geactiveerd.
En Antara heeft zijn aantekeningen weer kunnen bijwerken.
Tevens een filmpje gemaakt van een aangepaste versie van DRL in combi met knippers.
Ik wou synchroon met knippers ipv tegengesteld, en dat is gelukt.

Dank Antara voor de aanpassingen.

Bovenaan Onderaan