Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Nog maar 4 dagen mn O3, maar na het doorlezen van dit topic al vol ideeën voor de VCDS aanpassingen.

@ Antara, Ik las dat je wellicht nog meer 'proefkonijnen' had voor de Kessy, maar ook mijn O3 is voorzien van Kessy .. en de voorgestelde aanpassing klinkt erg aantrekkelijk, dus mocht je nog een O3 met Kessy zoeken...

micky

Forumguru
Wil me best voorstellen, maar heb geen Skoda. Link naar mijn voorstel topic op het Audi forum:
http://www.audiforum.nl/forum/showthread.php?t=77089&page=1

Ik zie telkens wel een lijst met opties gepost worden, maar dat is alleen de index.

Op het Audi forum hebben we deze voor de A4-A5-Q5 gewoon in het download gedeelte staan met alle coderingen erbij.

Ik ken natuurlijk wel voldoende sites om info vandaan te halen, maar had eerlijk gezegd gehoopt hier ook zo'n lijst te vinden.

Zelf ben ik er nu 1 aan het samenstellen voor de nieuwe A3

Ja leuk hè en laat ik nu diegene zijn die dat draadje opgestart heeft op het Audiforum (ik zie dat er inmiddels meer dan 2700 posts in het topic staan) :cool:

persoonlijk vind ik het ook best lastig dat het hier niet gewoon open en eerlijk gepost wordt, maar ik begrijp ook wel waarom.

Evilcomputing

Senior Member
De enige reden is handel volgens mij.

Echter ik heb er prima geld voor over om het goed en doordacht te laten uitvoeren door iemand ie er ervaring in heeft en dingen heeft doorgetest.
Meeste aanpassingen hoeven maar 1x en om daarvoor een kabel aan te schaffen.. nou nee.

En om het nu zelf te gaan doen, na nee. Ondanks dat ik in de IT zit en het heul interessant hoor te vinden.

Rick

Senior Member
Volgens mij staat het iedereen hier vrij om codings te posten en staat het ook iedereen vrij die er zijn geld mee verdient om het niet te doen. Ondersteuning van mensen die hier commercieel mee bezig kun je dan niet verwachten en zelf doorvoeren van codings is dus voor eigen risico.

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan een kabel en ga voor die paar tientjes graag naar iemand die er zijn vak van heeft gemaakt.

Antera

Donateur
@Reboq

Het feit dat je hier nieuw aankomt en alleen een bericht plaatst met een link naar een website waar coderingen op staan( die btw al eens eerder hier geplaatst is) werd mij de indruk gewekt dat je een niet nader noemende persoon zou kunnen zijn. De reden kan je terug vinden in dit topic en behoeft geen verder uitleg meer ;)

Klopt je vind idd alleen een index hier die ik zo nu en dan plaats. De reden kan je verder terug in het topic terug vinden waarom ik deze niet compleet online zet. Maar nog even kort uitgelegd. Ik heb deze lijst gemaakt met alle uitwerkingen daarvan voor Octavia 3, Audi A3, Golf 7 en Seat leon 5F.

Er zit zo enorm veel werk in om alles zo duidelijk en netjes te maken met alle opties incl de opties die online nog niet terug te vinden zijn. Ook niet op de door jouw aangewezen website en niet op stemei.de waar ook alles vermeld staat. Omdat ik deze lijst met uitwerkingen samen met nog 2 mensen gemaakt heb is er unnaniem besloten deze niet voor iedereen beschikbaar te maken daarom zal je de complete lijst zoals bijgesloten niet uitgewerkt vinden incl alle printscreens en alle coderingen die soms per auto kunnen verschillen. Daarnaast is het ook deels mijn brood waardoor deze uit gewerkte lijst daarom ook niet online geplaatst zal worden

No Offence natuurlijk als jij zelf een lijst wilt samenstellen en online wilt zetten natuurlijk

Hier de laatste nieuw lijst met weer een paar aanpassingen

Bijlagen

• MQB VCDS 1.2U.pdf
    220,3 KB · Weergaven: 214

Reboq

Nieuw lid
@Antera
Ok groot gelijk... merk ook vaak dat mensen alleen je contacteren als je zo nodig hebben, maar niets voor je terug doen. Hebben op het A forum ook een vast clubje die elkaar helpt.

Dus vagcom doe ik ook tegen betaling.

Ga dit topic eens helemaal doornemen ;)

Antera

Donateur
@Reboq Fijn dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik ken het ik krijg zelfs mensen uit de hele wereld soms op FB met de vraag om bepaalde coderingen of anders omdat ze iets hebben gezien wat nergens terug te vinden is. gelukkig zijn er hier leden die wel hun auto hebben "uitgeleent" om de nodige zaken te testen en dat waardeer ik dan ook door gratis aanpassingen.

Succes met het samenstellen van de lijst

Reboq

Nieuw lid
@Antera wat zijn/doen de 2 nieuwe toevoegingen?
95. TCS activeren .................................................................................................... 84
96. Cruise control activeren.................................................................................... 84

Reboq

Nieuw lid
Je vraag was 2 ledig, dus wat zijn is beantwoord.

TCS is traction control system,
Cruise control spreekt voor zich denk ik ;)

snorro

Actief lid
Tnx, TCS was me inderdaad onduidelijk. Mag toch wel aannemen dat traction control standaard is in alle modellen als onderdeel van ESP?

Reboq

Nieuw lid
Zou ik ook vanuit gaan... Maar dat doe ik met cruisecontrol ook, maar scheelt vaak per land en dus importeur.

Antera

Donateur
Niet bij autos met trekhaak daarom word het daarmee ook geactiveerd zodat de auto ook daarmee samenwerkt als er en aanhanger achter hangt

CC is inderdaad activeerbaar door plaatsen hendel en coderen

Hallo Luitjes,

Kan er via VAGCOM aan het audio van de O3 met MIB-AMUNDSEN gesleuteld worden?

Er zit zo te horen een piekje ergens in het middengebied van het geluidssysteem, en met de laag - midden - hoog regelaars is dat niet weg te krijgen.

ertromp

Forumguru
Nee helaas geen wijzigingen mogelijk aan het wegvlakken van piekjes e.d. middels VCDS (tot op heden dan :D)

@Antara, is autolock bij Kessy inmiddels al mogelijk, of nog steeds alleen bij de G7 ? Ik zou het er graag op hebben op mij O3

Antera

Donateur
de autolock heeft toch zijn nadelen.

1. Achterklep en tankklep gaan niet op slot
2. Spiegels klappen niet in
3. Zodra de bestuurder eerder is uitgestapt dan de rest gaat de auto al op slot

Een optie die ik dus nog wel heb maar die zeker niet handig is helaas

Bovenaan Onderaan