Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

micky

Forumguru
ik heb beide al gehad, de ventielen zaten op mijn Allroad, na 6 jaar zijn de batterijen leeg, kosten 180 euro per wiel voor een nieuwe sensor, dus niet gedaan, tevens moet je dan 2 sets hebben nl. ook op de winterwielen.

het indirecte systeem had ik zelf met VAGCOM geactiveerd op mijn A4, deze gaf echter wel aan welk wiel de afwijking had, dit omdat er met de ABS sensor te zien is welk wiel sneller gaat draaien, daarom ben ik verrast dat dat bij de Skoda niet kan en dat hij alleen aangeeft dat er ergens iets niet klopt, wellicht is dit nog aan te passen met VCDS, ik moest hem toen op 3 plekken activeren, in de radio, in de tellerunit en in het ABS regelapparaat.
 

intruder1400

Actief lid
Ik heb zojuist de lijst van Antera doorgenomen, hoop leuke opties!

Ik ben alleen nog wel benieuwd naar de betekenis van een aantal opties (ondanks het lezen van de 45 pagina's....). Wie helpt me? Ik heb een O3 combi greenline 1.6tdi met amundsen en lichtpakket.

3. CH Activatie (deur open/Contact) (klopt het dat de CH functie dan ook overdag (lees: met daglicht) werkt?)
16. DRL instelbaar maken in MFA (Wat kan er dan zoal ingesteld worden?)
29. koplampsproeiers aanpassen (Hoe worden ze aangepast / wat is mogelijk?)
44. XDS aanpassen (wat is dit?)
56. Hillstart aanpassen (wat is het?)
80. Snelweglicht activeren (wat is het?)
83. Comfortopening en sluiten activeren (wat is het?)
00. Verder las ik dat de DRL niet op vol vermogen brand. Is hij nog wat feller te zetten? Zo ja, zouden hier nog nadelen bij komen kijken? (mogelijk te fel voor tegenligger, schade door warmte etc.)
00. Ik zou graag de CH/LH functie niet alleen met schemer/donker maar altijd geactiveerd willen hebben. Is dat mogelijk?

Alvast bedankt voor de reacties!
 

VWim

Forumguru
00. Ik zou graag de CH/LH functie niet alleen met schemer/donker maar altijd geactiveerd willen hebben. Is dat mogelijk?

Pure nieuwsgierigheid, waarom zou je dit willen?

Het is, in het goed met straatverlichting verlichte Nederland, al een vrij nutteloze optie. (met uitzondering van de personen die in het buitengebied wonen en weinig tot geen buitenverlichting hebben) Laat staan dat het ook overdag zou werken, dat heeft helemaal geen enkel nut.
 

CDK

Forumguru
of je accu's dat ook zo 'cool' vinden weet ik niet.... nou eigenlijk weet ik dat wel, daarom heb ik CH LH nu op de LED mistlampen staan i.p.v. op de Xenons ;)
 

micky

Forumguru
Pure nieuwsgierigheid, waarom zou je dit willen?

Het is, in het goed met straatverlichting verlichte Nederland, al een vrij nutteloze optie. (met uitzondering van de personen die in het buitengebied wonen en weinig tot geen buitenverlichting hebben) Laat staan dat het ook overdag zou werken, dat heeft helemaal geen enkel nut.

jawel hoor, zo kan ik als ik thuis kom en op de oprit onder het balkon de sleutel in de deur steek, precies zien waar het sleutelgat zit, dit omdat mijn vrouw nooit als ze eerder thuis komt de moeite doet de buitenlamp aan te zetten.
verder ideaal bij het ontwijken van plassen met je lerenzolen :)
 

micky

Forumguru
of je accu's dat ook zo 'cool' vinden weet ik niet.... nou eigenlijk weet ik dat wel, daarom heb ik CH LH nu op de LED mistlampen staan i.p.v. op de Xenons ;)

het verbruik is zo weinig, ik ben nog nooit zonder stroom komen te staan hoor en heb ze al jaren :thumbsup:
overigens branden bij mijn huidige V50 de led dagrij lampen (plek van de mistlampen), de xenon lampen en de stadslichten, oftewel alles behalve grootlicht.
 

VWim

Forumguru
@micky Ik veronderstel dat de door jou beschreven situatie gaat over het moment dat het donker/schemerig is. Zoals ik al aangaf, uitzondering daar gelaten, maar dan is het vrij nutteloos. Dat jij daarop de uitzondering bent heb ik helemaal geen moeite mee. ;)

Ik mag aannemen dat jij overdag het sleutelgat prima kunt vinden?
 

micky

Forumguru
Het is, in het goed met straatverlichting verlichte Nederland, al een vrij nutteloze optie. (met uitzondering van de personen die in het buitengebied wonen en weinig tot geen buitenverlichting hebben) Laat staan dat het ook overdag zou werken, dat heeft helemaal geen enkel nut.


Het moge duidelijk zijn dat het alleen een echte bijdrage levert in het donker;)
maar het heeft vaker/grotere voordelen dan je denkt, er zijn genoeg situatie die je tegenkomt waar het zicht slecht is als je weg wilt lopen, of naar je auto loopt, hoeveel parkeerplaatsen zijn niet slecht verlicht, als het dan ook nog regent is elk beetje licht welkom, om dat een nutteloze functie te noemen valt wat mij betreft onder de categorie:" ik heb geen ABS nodig, airco in een auto? waarom!, elektrische ramen? ik kan net zo goed zelf slingeren" met alle respect, maar wel een klein beetje" ik heb er persoonlijk niets aan dus het is nutteloos" ik reis veel in het buitenland (Duitsland), dus vaak geen standaard ritje van werk naar huis en omgekeerd (en zo zijn er wereldwijd velen;)) kom vaak in het donker aan bij Hotels slecht verlichte parkeer plaatsen, slecht verlichte bedrijven terreinen, enz. enz.
 
Laatst bewerkt:

VWim

Forumguru
@micky Een antwoord op een verkeerd gelezen vraag. Scroll even terug naar boven, dan wordt alles duidelijk...

@intruder1400 schrijft het volgende:
00. Ik zou graag de CH/LH functie niet alleen met schemer/donker maar altijd geactiveerd willen hebben. Is dat mogelijk?


Waarop ik vraag waarom hij dat zou willen. Het gaat hier dus om CH/LH overdag!.

Begrijp me goed, ik heb het ook (al vele jaren) en heb het ook aan staan. Een enkele keer is het handig in een parkeergarage wanneer je je vergist in de plaats waar de auto staat. Verder is het in uitzonderingssituaties handig. Het gros van de tijd is het echter vrij nutteloos en dat is met name gelegen in het feit dat wij in Nederland beschikken over goede straatverlichting. Omdat het in mijn ogen in veel gevallen 's nachts al nutteloos is zie ik helemaal geen toegevoegde waarde wanneer de verlichting overdag wordt ingeschakeld.

Het antwoord is overigens al gegeven door @intruder1400, it's all about the looks :)

Ik ben overigens van mening dat wanneer het overdag wordt ingeschakeld dat dit meer een toonbeeld is van een te goedkope uitvoering van CH/LH. Het geeft immers blijk van het ontbreken van een lichtsensor.
 

CDK

Forumguru
Bij mijn vorige S2 (2.0 TDI 170) moest ik de het uit zetten in de wintermaanden, juist de tijd dat je er het meest profijt van kan hebben...., omdat het start problemen veroorzaakte bij korte ritten.
 

Canon-Eye

Forumguru
dit omdat mijn vrouw nooit als ze eerder thuis komt de moeite doet de buitenlamp aan te zetten
Ik parkeer altijd achterwaarts, zodat ik vooruit weg kan rijden - een gewoonte die ik heb overgehouden aan een jarenlange nauwe werkrelatie met de petrochemische industrie.
Daarom zou ik CH/LH op m'n (extra :)!) achteruitrijlichten moeten zetten, en dat gaat dus niet (sowieso geen CH/LH niet op de Fabia).
Andere oplossing gevonden: buitenlamp met licht/donker sensor plus bewegingsmelder... :pardon:
 

Antera

Donateur
Als eerste de O3 werkt met de abs sensoren omtrend de bandenspanning.

@intruder1400

3. CH Activatie (deur open/Contact) (klopt het dat de CH functie dan ook overdag (lees: met daglicht) werkt?) Werkt via de lichtsensor en dus alleen als het donker is
16. DRL instelbaar maken in MFA (Wat kan er dan zoal ingesteld worden?) Kan je de DRl aan en uit zetten in je instellingen
29. koplampsproeiers aanpassen (Hoe worden ze aangepast / wat is mogelijk?) Hoeveelheid en tijd van de sproeiers. heb je origineel xenon zou ik er niet te veel aan doen
44. XDS aanpassen (wat is dit?)

56. Hillstart aanpassen (wat is het?) heb je een knop hill start? Zo nee mag je die schrappen. Dit houd je auto op en schuine helling even op de rem zodat je weg kan rijden.
80. Snelweglicht activeren (wat is het?) bij 140 ( 9 seconder lang) gaat je licht aan en pas onder de 65km/h voor 13 sec weer uit
83. Comfortopening en sluiten activeren (wat is het?) Open knop of sluiten knop inhouden gaan al je ramen/dakraam open of dicht
00. Verder las ik dat de DRL niet op vol vermogen brand. Is hij nog wat feller te zetten? Zo ja, zouden hier nog nadelen bij komen kijken? (mogelijk te fel voor tegenligger, schade door warmte etc.) Iets hoger kan maar te niet aangezien tegenliggers hier last van kunnen ondervinden
00. Ik zou graag de CH/LH functie niet alleen met schemer/donker maar altijd geactiveerd willen hebben. Is dat mogelijk? Lichtsensor afdekken maar dan brand altijd je dimlicht
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan