Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

EdK

Forumguru
Lang op sluitenknop drukken sluit je ramen en lang op openknop drukken en ramen gaan open.
Snel drukken laat ramen openstaan en zodra t zeikt van de regen gaan ze auto dicht incl je dakraampje als je die hebt
 

Antera

Donateur
Regen sluiten werkt ongeacht in welke stand de ruiterwisserhendel staat. motor moet wel eerst gelopen hebben meen ik
 

Antera

Donateur
Nieuwe optie erbij:

Bij auto's met lane assist de trilling van het stuur aanpassen in het menu:

10010497_621113801292285_2341838686860889681_o.jpg
 

Flem_nl

Forumguru
De temperatuur van de verwarming. Als je deze op AUTO zet is dit standaard 22 graden. Iets aan de hoge kant naar mijn mening.....
 

Rick

Senior Member
Dus stel je hebt de temperatuur ingesteld staan op 20 graden met de fan een standje hoger en je drukt op auto dan gaat de temperatuur bij jou naar 22???? Ik weet bijna zeker dat dit bij mij niet zo is.
 

Flem_nl

Forumguru
Zet de temp maar eens voorbij de 29,5 naar max. En druk daarna op auto, dan zal de temp terug gaan naar 22
 

Rick

Senior Member
Ah dat zal het zijn, dat komt niet zo vaak voor bij mij :-). Ervaar dat dus ook zeker niet als een probleem.
 

Joske

Forumguru
bij mij staat heel het jaar door de temperatuur op 22 graden celsius ongeacht of het nu warm of koud buiten is.. heeft de engineeringafdeling vast ook zo begrepen ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Die van mij staat op auto en onthoudt de laatst genoten temperatuur.
En zo hóórt het ook gewoon, natuurlijk! :pardon:
Apparaten moeten wat mij betreft niet spontaan beslissingen gaan nemen die ik niet doelbewust aan ze heb gedelegeerd.

Mijn Fabia doet het ook zo - tenzij ik het contact aanzet en weer uitzet zonder daadwerkelijk te starten (bv. om een raam te kunnen bedienen of zo), dan wil hij wel eens van de leg raken en op 22 graden Celsius springen. Een soort van reset-stand, vermoed ik.
Maar sinds ik dat verband heb ontdekt let ik daar een beetje op en is het niet meer voorgekomen.
 

Antera

Donateur
Hmm zover ik weet idd als deze op auto gezet word moet de huidig ingestelde temperatuur onthouden worden. Beetje vreemd dat deze een vast gegeven heeft. Zou niet weten waarom dat dat zo zou zijn. Staat er niks over in het boekje dat het een soort van programmeer optie is.

Nu toch nieuwsgierig. Zijn hier meer O3 rijders die daar last van hebben? Gaat anders even polsen bij mijn dealer waar ik wel eens kom
 

Jstruijk

Senior Member
Gisteren even de stuurbekrachtiging op Dynamic ingesteld. Vanmorgen kreeg ik meteen een bericht van mijn vrouw wat ik gedaan had, hij stuurt een stuk zwaarder. Op de snelweg echter was het wel beter dan daarvoor.
Als er een instelling zou zijn die tussen standaard en dynamic in zit zou dat het beste zijn, is er die? Ik zie dat er meerdere instellingen mogelijk zijn (Comfort, Automatic, Dynamic, Default). Iemand ervaring met de andere instellingen?
 

thekawa

Forumguru
Met mn winterbanden heb ik in 2 maanden 3x een melding gekregen over bandenspanning. De dealer kon niets vinden... gistere weer een melding met de zomerbanden. Andere band locatie. Gekeken en zag niets raars dus maar weer gereset. Vandaag merke ik raar weggedrag en zat er wel degelijk een probleem, namelijk een spijker. Nu de vraag :) mijn passat gaf tussen de tellers precies aan hoeveel bar er in de banden zat. Nu zag ik dat dit zelfs op de nieuwe vw polo zit/kan. Is dit geen optie die met vagcom ook aankan bij de 03?? Zou wel super zijn!!
 

Canon-Eye

Forumguru
Het "simpele" systeem meet (en weet dus) niet de spanning in de individuele banden, maar reageert op het (plotseling) optreden van verschillen in snelheid tussen de wielen die ontstaan door een kleinere straal bij een aflopende spanning. Dit werkt via de ABS-sensoren.
(Meer geleidelijk optredende verschillen door ongelijke slijtage, bv. voor/achter, veroorzaken overigens geen alarm.)

Werkt op zichzelf wel goed, zoals je al gemerkt hebt: een drukverschil dat te klein is om visueel op te vallen wordt toch al gesignaleerd. Hadik vorig jaar trouwens zelf ook: tot 2x toe een ping, en niks te zien. Toch maar even naar de bandenboer - en inderdaad: één band met iets van 0,3 bar minder dan de rest.
 

ertromp

Forumguru
Met mn winterbanden heb ik in 2 maanden 3x een melding gekregen over bandenspanning. De dealer kon niets vinden... gistere weer een melding met de zomerbanden. Andere band locatie. Gekeken en zag niets raars dus maar weer gereset. Vandaag merke ik raar weggedrag en zat er wel degelijk een probleem, namelijk een spijker. Nu de vraag :) mijn passat gaf tussen de tellers precies aan hoeveel bar er in de banden zat. Nu zag ik dat dit zelfs op de nieuwe vw polo zit/kan. Is dit geen optie die met vagcom ook aankan bij de 03?? Zou wel super zijn!!
VW kent voor zijn modellen een direct systeem en indirect systeem. Indirect is middels de ABS sensoren en direct is middels sensoren in de banden die natuurlijk een stuk secuurder zijn. Dit directe systeem is bijvoorbeeld veel gebruikt in Amerika.
Hieronder een foto van die sensoren in de brand die rechtstreeks een druk kunnen sturen naar de ECU

tpms_wheel_2.jpg

Om een lang verhaal kort te maken: bandendruk aangeven middels VCDS voor de O3 is niet mogelijk
 
Bovenaan Onderaan