Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
@Antera , je zou even kijken of je de bochtenverlichting op de RS ook aan kon zetten. Ik heb evt ook nog wel wat andere kleine dingen die je kan aanpassen, zoals regensluiting en drl achterlampen.

Neem maar even contact met me op eventueel via whatsapp +31615228709

@Prisma53 dit komt niet in mijn lijstje voor voor de Yeti

BaSsDruM

Senior Member
Sinds gisteren ook een officiële kabel, aangeschaft via Randstad Car Solutions. Lekker wezen hobbyen vandaag (had al wat ervaring met VCDS), het enige waar ik niet uit kom is de alarmmelding na 10 sec van de lane assist uitschakelen of anders in ieder geval 'later' zetten. @Antera, jij had iets gevonden, bereid om te vertellen waar dat zit? Anders komt het volgende week zaterdag wel :)

Antera

Donateur
@BaSsDruM

Moet dat weer eens gaan opzoeken. Had dat nog niet getest en had er idd iets van gevonden. Ik zal weer eens gaan zoeken waar ik dat gevonden had want dat is al weer even geleden waardoor het in de vergetelheid is geraakt:jaja:

Meen dat je in de camera een adaptie waarde daarvoor had

dutchman79

Senior Member
Is het mogelijk hier een Top 5 te posten van de dingen die de meeste mensen na een bezoek aan de VAGCOM-tovenaar hebben laten aanpassen ?

Ik snap dat dit voor een groot deel met persoonlijke voorkeur samenhangt, echter ben ik ook een paar dingen tegengekomen waarvan ik denk, waarom doen ze het niet meteen standaard.

Dus een Top 5, van die features die redelijk zinvol zijn om ze aan te laten passen.

(Als ik de VAGCOM lijst zie, zie ik door de bomen het bos niet meer )

BaSsDruM

Senior Member
Is het mogelijk hier een Top 5 te posten van de dingen die de meeste mensen na een bezoek aan de VAGCOM-tovenaar hebben laten aanpassen ?

Ik snap dat dit voor een groot deel met persoonlijke voorkeur samenhangt, echter ben ik ook een paar dingen tegengekomen waarvan ik denk, waarom doen ze het niet meteen standaard.

Dus een Top 5, van die features die redelijk zinvol zijn om ze aan te laten passen.

(Als ik de VAGCOM lijst zie, zie ik door de bomen het bos niet meer )

Voor mij persoonlijk:
1. Verkeersbordherkenning (alleen als je al Lane assist hebt)
2. Sluiten van electrische achterklep via sleutel en van middenconsole
3. Bij dagrijverlichting ook achterlichten aan
4. In maxidot weergave bijtankhoeveelheid
5. Staging/needle sweep

Wat ik heel graag had aangepast is de tijd/gevoeligheid voordat Lane assist gaat zeuren, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden...

Geert Oost

Nieuw lid
Mijn lijstje met favorieten in willekeurige volgorde :

- Comfort knipperen van 3 naar 5
- Bochtenverlichting mbv mistlampen
- NeedleSweep / Staging
- Stuurbekrachtiging Comfort -> Dynamic
- Rechterspiegel kantelen bij achteruit
- Trailer Stability Control activeren

micky

Forumguru
Voor mij persoonlijk:
1. Verkeersbordherkenning (alleen als je al Lane assist hebt)
2. Sluiten van electrische achterklep via sleutel en van middenconsole
3. Bij dagrijverlichting ook achterlichten aan
4. In maxidot weergave bijtankhoeveelheid
5. Staging/needle sweep

Wat ik heel graag had aangepast is de tijd/gevoeligheid voordat Lane assist gaat zeuren, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden...

haha, zo ziet mijn lijstje er ook ongeveer uit, eens kijken als ik de O3 heb wat ik zelf voor elkaar krijg met VCDS en de HEX+CAN kabel:thumbsup:

1. Needle sweep
2. Dagrijverlichting minder vel bij knipperen
3. Regensluiten
4. Rechter buitenspiegel kantelen bij achteruit rijden
5. Achterlichten aan bij Dagrijverlichting
En nog veeeeel meer ;)

BaSsDruM

Senior Member
1. Needle sweep
2. Dagrijverlichting minder vel bij knipperen
3. Regensluiten
4. Rechter buitenspiegel kantelen bij achteruit rijden
5. Achterlichten aan bij Dagrijverlichting
En nog veeeeel meer ;)

Wat betreft het kantelen van de rechter buitenspiegel: Bij mij komt hij soms niet goed terug, of helemaal niet terug. Ook kan ik de mate van kantelen niet beinvloeden; ondervindt jij dezelfde problemen?

Borrie1973

Actief lid
Heb daar nog geen last van gehad, misschien komt het nog:D, want als ik iets op het forum lees krijg ik het ook een tijdje later:cry:

Geert Oost

Nieuw lid
Het niet terug kantelen komt inderdaad soms voor. Omdat de spiegelknop toch in de R stand moet staan om het kantelen actief te hebben is het snel gecorrigeerd. Maar helaas niet ideaal :(

Bovenaan Onderaan