Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

blauwkeut

Forumguru
@Antera - kon je ook van bijvoorbeeld achteruitrijlicht het type op LED zetten? Zou knipperlicht ook werken (alleen daar mogelijk een probleem met type relais)? Dat daar geen CANBUS-leds voor nodig zijn?

Borrie1973

Actief lid
Hahahah @EdK , mijn spiegel gaat niet meer automatisch terug zodra je hem uit de achteruit zet. Je moet hem bij mij ook eerst op neutraal zetten.

Borrie1973

Actief lid
Effe nog een vraagje over het regensluiten. Deze is door @Antera geactiveerd bij en hij heeft het ook gedemonstreerd bij mij. Nu wou ik het vandaag aan mijn collega laten zien alleen krijg ik het niet meer voor elkaar om het in werking te laten treden

Hoe werkt het nu precies? Volgens mij hoeven de portieren niet vergrendeld te worden toch? Doe ik dat wel, dan gaan al mijn ramen tegelijk dicht.

Joske

Forumguru
Deuren moeten vast volgens mij, anders heb je zelf geen controle meer en kan je nog in de wagen zitten terwijl de ramen dichtgaan..

VWim

Forumguru
Volgens mij is het redelijk eenvoudig:
1) contact aan
2) ruitenwisser op automatisch
3) raam open
4) contact uit
5) deur open
6) uitstappen
7) deur sluiten
8) deur op slot doen.
9) met chirurgische precisie een groene jongen op de regensensor spugen :D

Idd, ramen open, deuren op slot en regenen maar. De ramen gaan dan dicht. Heet niet coor niets regensluiten. Zou wat zijn als je in de auto zit met het raam open om een kaartje bij de Q-park te trekken, regendruppel, ramen dicht, armpje minder :eek: Daarom werkt het alleen als je deuren op slot zijn. Oftewel, je bent met de vrouw shoppen en ze is het raam vergeten te sluiten.... ;)

Borrie1973

Actief lid
Toch maar weer even naar buiten gegaan om te proberen. Zoals de procedure omschreven gedaan en inderdaad functioneerde het. Daarna getracht om de eerste situatie weer te krijgen, dwz ramen open, uitstappen en dan afsluiten. Hierbij gingen bij mij de ramen gelijk dicht, maar nu gebeurde het niet. Dit laatste is ook geen losse instelling zoals de regensluitfunctie, volgens mij toch?

Borrie1973

Actief lid
Had het idd van je gelezen maar kan me niet meer herrineren dat ik dat heb laten aanpassen, had namelijk een hele lijst die gedaan werd:maakmegek:

Borrie1973

Actief lid
Hahahaha, de auto plaagt mij!!!! Eerst wou het niet lukken met regen sluiten (nu heb ik de juiste procedure) maar nu gaan de ramen niet meer automatisch dicht bij vergrendelen van de portieren. Morgen maar nog eens proberen, of iemand moet nog een idee hebben! Heb de hendel van de auto-wisser afgehaald dus dat zou goed moeten zijn.

Bovenaan Onderaan