Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
Idd ik codeer de regensensor ook met VCP anders kan het namelijk niet en werkt het ook niet. Daarnaast werkt VCp niet alleen met bitjes en bitjes maar moet je de codering even aanpassen

Codering RLS als volgt:

Byte 0 bit 0 = snelweg licht

Byte 0 bit 1 = lichte regen

Byte 0 bit 2 = gemonteerd zonnedak ("regen close")

Byte 0 beetjes 3-5 = schakelaar drempels lichtsensor (japan = 011, nld = 000)

Byte 0 bit 6 = regensensor deactivering

Byte 0 bit 7 = reserve

Byte 1 bit 0-3 = "gevoeligheid"

Byte 1 bit 4 = gelijk / contra-

Byte 1 bit 5 = ruitenwisser parkeerstand

Byte 1 bit 6-7 = shift index

Byte 2 bit 0-3 = glas parameters voor golflengte-550nm

Byte 2 bit 4-7 = glas parameters voor golflengte-880nm

Byte2 voor grunglass = DD

Byte2 voor blank glas = EE`

PS: Let op de origineel codering. Deze kan per model afwijken

Jstruijk

Senior Member
Ik dacht het wel ja. Ik dacht ergens zn instelling gezien te hebben, maar zeker weten doe ik het niet. Er zijn zo enorm veel instellingen mogelijk!

Laatst bewerkt:

Rick

Senior Member
Klopt inderdaad. Zou mooi zijn als je kunt instellen dat als je de ontgrendelknop ingedrukt houdt het pano dak ook helemaal open gaat. Nu gaat deze alleen in de kantelstand. Zou handig zijn om snel de auto te kunnen laten luchten in de zomer.

Antera

Donateur
Is het ook mogelijk om de ramen automatisch te sluiten als de wagen afgesloten wordt?

Nee dit is niet mogelijk. Je moet namelijk baas over je eigen ramen blijven. Daarom is er de comfortsluiting. er word ook rekening gehouden met het feit dat je misschien je ramen om wat voor reden dan ook open wilt laten staan

Klopt inderdaad. Zou mooi zijn als je kunt instellen dat als je de ontgrendelknop ingedrukt houdt het pano dak ook helemaal open gaat.

Kan omgecodeerd worden dat deze wel open gaat

Jstruijk

Senior Member
Nee dit is niet mogelijk. Je moet namelijk baas over je eigen ramen blijven. Daarom is er de comfortsluiting. er word ook rekening gehouden met het feit dat je misschien je ramen om wat voor reden dan ook open wilt laten staan
Klinkt logisch ;)
Dacht het ergens gezien te hebben, maar zal wel het sluiten middels AB geweest zijn.

thekawa

Forumguru
@Antera Als ik nu de AB ingedrukt houdt gaat het dak dicht. Op zich fijn, alleen heb ik altijd de hemelbekleding volledig open. Die gaat ook dicht als je deze sluit met de AB. Kan het sluiten van de hemelbekleding via de AB ook uitgezet worden dat je weet?

Het volume van de claxon bij openen/sluiten kan gok ik niet worden aangepast? Heb de optie nu in de nav weer uitgevinkt. Overal zit iedereen je nu zo na te kijken alsof je overal vrienden begroet :wavecry:

Geert Oost

Nieuw lid
@thekawa volume is niet aan te passen, volgens mij wel de lengte van de claxon toon. Je kan wel via VCDS claxon bij openen / sluiten aan en uitzetten. Ikzelf heb hem alleen op sluiten gezet om de "overlast" voor anderen te beperken. Helaas geen optie om het apart aan en uit te zetten in de navigatie.

Antera

Donateur
@Antera , mijn RS is binnen indien je de bochtenverlichting etc nog wil testen op mijn auto

Help me ff op weg. Hadden we hier iets nog van open staan? welkom ben je altijd

@kawa je kan het rolscherm helaas niet afzonderlijk programmeren helaas.

Daarnaast is de optie er idd om je claxon aan of uit te zetten met openen en sluiten. Dit moet wel apart aangezet worden.

dummy

Lid

Collega van mij heeft een Audi A3, en als die het contact aflegt, gaan de ramen wel dicht. Lijkt mij wel makkelijk, moet je er niet altijd aan denken of er achteraan ofzo nog een raam openstaat...

Antera

Donateur
Collega van mij heeft een Audi A3, en als die het contact aflegt, gaan de ramen wel dicht. Lijkt mij wel makkelijk, moet je er niet altijd aan denken of er achteraan ofzo nog een raam openstaat...

Dan is er ene module tussen geplaatst. Het kan namelijk nooit zijn dat als er wat gebeurd en je ramen staan open en het contact slaat uit dat je ramen dicht gaan. is een stukje veiligheid en daarnaast moet je baas over je eigen ramen blijven

Antera

Donateur
Octavia 3 werkt compleet anders dan de oudere modellen. Heb daar nog niks van voorbij zien komen

Frenk21

Forumguru
@Antera , je zou even kijken of je de bochtenverlichting op de RS ook aan kon zetten. Ik heb evt ook nog wel wat andere kleine dingen die je kan aanpassen, zoals regensluiting en drl achterlampen.

Bovenaan Onderaan