Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
83. Comfort openen en sluiten is openen en sluiten van je ramen met de AB. Golf 7 kan namelijk alleen sluiten
77. Kan bij elke Octavia 3
80. Als je 9 sec 140 rijd(GPS) gaat je licht automatisch aan en gaat pas weer uit als je onder de 65 km/h komt voor een bepaalde tijd
82. Dan gaat idd je remlicht mee knipperen met openen en sluiten. Dit kan btw elk ander lampje ook als het moet

Kessy is echt alleen met het handvat en niet bij het weglopen of benaderen van de auto dat deze automatisch open of dicht gaat. @fastpeter waar heb je dat gezien?

Nog meer wensen dames en heren? Er kan nog zoveel gespeelt worden.

fastpeter

Forumguru
@Antera las dat op een duits forum bij een golf 7 ergens heb zelf ook eens gekeken en er staat wel degelijk veel in de k9 maar dat is denk ik wel ff spitten maar als ik wat info vind mail ik je dat wel , alvast bedankt voor je reactie.

Antera

Donateur
Heb er weer wat bij gevonden en getest

Voor sommige mensen is de temperatuur van de stoelverwarming niet naar wens. Te warm bij stand 2 en te koud bij stand 3 ofzo. Deze temperaturen kunnen aangepast worden naar wens. Voorkeur instellingen aanwezig

blokart

Senior Member
@ Antera
optie 68.Verkeersborden weergave Navi Columbus ( discover pro?)
werkt dit ook met een Amundsen zonder Lane assist camera dus alleen
via de data van de navikaarten?
Er zijn op het net verschillende (zoals altijd) meningen.
Enige ervaring hiermee?

blokart

Senior Member
@blokart De Amundsen geeft alleen de max snelheid als verkeersbord in beeld.
Verdere verkeersborden zitten niet in het kaartmateriaal.
En naarmate de kaarten ouder worden zal de waarschuwing vaker fout zijn :pardon:.

Bedankt Peter, had niet anders verwacht gezien alleen de snelheidsborden in de navi zitten en gelukkig zijn de
updates "te vinden" Voor mij was alleen de vraag of het ook voor de Amundsen van toepassing was zoals bij de Columbus.

Antera

Donateur
@blokart Activeren in het FIS kan alleen indien je een camera hebt idd. Helaas niet zonder camera, De verkeersborden in je Admundsen/columbus komen idd van de kaarten af in je systeem

P.S. De volgende O3 met Kessy zal een kleine test moeten doorstaan omtrend het openen en sluiten van de auto. Er zou een instelling zijn zoals aangegeven door @fastpeter dat de mogelijkheid er in zou zitten dat de auto automatisch op slot zou moeten gaan als je een bepaalde afstand met de sleutel van de auto af bent

Laatst bewerkt:

blokart

Senior Member
@ Antera Als ik het goed begrijp zou de auto automatisch afsluiten bij het weggaan met de sleutel, het systeem zoals Renault dan? Heb dit ergens tegengekomen maar gezien niemand dit had bevestigd niks meer mee aangevangen. Als hij uiteindelijk geleverd is wil ik wel eens langskomen of het proberen als je me aangeeft wat te wijzigen want wil een VCDS aanschaffen alvorens de wagen te ontvangen.

Antera

Donateur
@blokart idd dat zou moeten kunnen werken idd. Er hebben zich al 2 proefkonijnen gemeld.

@ErwinLippold Das mooi gaan we dat even testen.

@Flem_nl 2de auto om te testen kan nooit geen kwaad geeft misschien meer zekerheid over het wel of niet werken ervan. Ook U is welkom dus

fastpeter

Forumguru
We horen het graag of het werkt (KESSY) en zo ja dan mag dat bij mij ook gedaan worden want volgende week zaterdag de grote dag voor de RS te verlagen met aangepaste set van eibach waarvan de resultaten hier duidelijk vermeld zullen worden en mijn verslag na het rijden natuurlijk., auto zou met de aangepaste set wel recht moeten staan zoals alle anderen modellen dus verlaging voor en achter na genoeg gelijk.

ErwinLippold

Nieuw lid
@Antera Vanochtend, bij jou in de werkplaats, werkte het regensluiten van de ramen. Toen ik later wilde proberen of het dak ook dicht zou gaan werkte het niet, niet voor ramen en niet voor dak? Enig idee hoe dat zou kunnen?

De andere aanpassingen doen het allemaal wel.

Laatst bewerkt:

svdm

Senior Member
Zo, ik heb gisteren bij @Antera weer wat leuke aanpassingen laten doen, te weten:

- DRL met achterlichten zonder kentekenverlichting
- Regensluiten (werkt nu wel)
- Ramen blijven bedienen voor bepaalde tijd
- DRL dimmen bij knipperlicht

Ook mijn collega meegenomen met zijn O3 en die ging net zo blij als ikzelf weer huiswaarts!

"Twee voor de prijs van één!"
Bedankt @Antera; was gezellig!

Afgelopen weekend bij een O3 (jan '14) de volgende instellingen (mbv Ross-Tech micro CAN kabel & VCDS 12.12.2) geprobeerd aan te passen:

1) Veiligheidsgordel - waarschuwingssignalen uitschakelen
Gelukt !

2) Comfort Turn Signals - van 3x naar 5x knipperen
Niet gelukt !!!

3) DRL icm achterlichten
Niet gelukt !!!

Akties 2 & 3 spreken dezelfde BCM module aan (BCM PQ37BOSCH 026 0095) in 09. Centr Elect. en
geven beide dezelfde (onderstaande) foutboodschap:

Wat gaat hier fout en hoe verder te handelen ?

Bijlagen

• FBS.jpg
    FBS.jpg
    21,3 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Wat betreft je knipperlichten, heb je na instellen in je maxidot instellingen in menu verlichting al gereset naar fabrieks instellingen ?
Vaak nadat je dit hebt gedaan doet de instelling het dan wel.

Was bij de Yeti in iedergeval wel de oplossing en staat ook meerdere malen hier op forum besproken

Geert Oost

Nieuw lid
Prisma53 die melding krijg ik ook de eerste keer als ik iets wijzig in een controller (gewoon yes kiezen) maar je moet in module 9 niet vergeten eerst optie 16 te kiezen om security toegang te krijgen (code voor module 9 is 31347) daarna in optie 10 de aanpassing doen.

Bovenaan Onderaan