Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Het gaat dus om de foutboodshap die ik krijg als ik de wijzigingen (bijv. 3 naar 5 knippers) wil bewaren. Op dat moment krijg ik de foutboodschap welke ik - vooralsnog - maar annuleer.

En ja, ik heb security code 31347 ingevoerd om toegang te krijgen tot de controller.

Geen idee wat de andere twee opties ("Yes" of "No") al dan niet tot gevolg hebben .

Weet iemand dat ?

P

Antera

Donateur
Gewoon module uit nog een keer in en opnieuw inloggen en aanpassen.

comfort knipperlicht kan altijd aangepast worden maar werkt niet altijd

Achterlichten kunnen ook altijd gecodeerd worden

p.s. ga nu ff coderen staat weer een mooie Blauwe O3 Combi voor de deur

Oja we zijn al een stukje verder dan 12.12 ondertussen. heb je wel een originele kabel?

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
@Antera Vanochtend, bij jou in de werkplaats, werkte het regensluiten van de ramen. Toen ik later wilde proberen of het dak ook dicht zou gaan werkte het niet, niet voor ramen en niet voor dak? Enig idee hoe dat zou kunnen?

De andere aanpassingen doen het allemaal wel.

Auto starten.
Ramen open laten staan
Contact uit
Uit de auto
Deuren vergrendelen
water over de sensor en klaar

Geert Oost

Nieuw lid
Gewoon module uit nog een keer in en opnieuw inloggen en aanpassen.

Oja we zijn al een stukje verder dan 12.12 ondertussen. heb je wel een originele kabel?

@Anera Prisma53 gebruikt 12.12.2 (laatste niet beta versie) i.c.m Ross-Tech micro CAN. Dus dat lijkt me prima.
@Prisma53 Gewoon op Yes drukken bij die melding, werkt bij mij prima. Zie ook laatste screenshot op deze pagina http://www.ross-tech.com/vcds/tour/adaptation_screen.html

Knipperlicht aanpassen werkte bij mij direct zonder reset te hoeven doen. Eigenlijk iedere aanpassing
werkte zonder problemen behalve de rijschoolmode die was pas te zien nadat mijn Amundsen een tijdje had
uitgestaan (nachtje).

Antera

Donateur
Knipperlicht werkt helaas niet altijd. Heb er al 10tallen gedaan waaronder gisteren ook een die het niet aankon en vrolijk 3x bleef volhouden.

Dat laatste klopt idd op Yes drukken en klaar

anders je kabel even updaten naar de laatste versie 12.14

Dank Antera, Geert en anderen.

Die O3 gaat binnenkort in de herkansing :-)

Btw, updaten naar 12.14 ...... 12.12.2 is toch de aktuele versie (en 14.2.3 als beta) ?

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Maar wat zijn nu de merkbare verschillen tussen 12.12.2 en de Beta 14.2.3.??

Ik ben er nog niet uit :D Heb beide draaiende op de laptop.

Volgens mij is die Beta versie een voorbereiding voor de WIFI versie (VCDS-Mobile) en bevat het daarvoor de nodige extra software. Het biedt volgens mij geen toegevoegde functies voor het coderen.

Antera

Donateur
Met coderen nog geen nieuwere zaken. RLS nog steeds niet codeerbaar net als nog wat zaken. Maar draai elke keer met de nieuwste versie wie weet komt er toch weer wat bij :D

lugolux78

Forumguru
Vraagje. Wat mij mateloos bij de Audi irriteert is dat de radio na 10 minuten uitgaat. Ik weet dat dit eco modus is voor accu besparing. Is dat bij Columbus ook zo en indien ja is dat wellicht aan te passen na iets langer zonder leegloop van accu? Vooral irritant als je auto aan het wassen poetsen schoonmaken bent...

[edit: kijk specifiek voor mijn vraag ff @Antera aan]

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@lugolux78 bij mijn S2 met oude Columbus is dat wel het geval, net als bij jouw Audi, maar je kan toch gewoon het contact aan laten staan? dan is het probleem opgelost ;) zo doe ik het tenminste wel bij het poetsen van de gevoelige plaat :jaja::D

Desperado

Forumguru
Heeft mijn fijne Toyatobus ook last van. Ook als je het contact aan hebt staan gaat dat ding in de ecomodus.

EdK

Forumguru
Ja heren we moeten met zijn allen op de kleintjes letten, te beginnen met de ecomodus die als mode verschijnsel steeds meer zijn intrede doet.

Want hoe kom je anders aan de 14% schijnheiligheids bijtelling

lugolux78

Forumguru
@EdK beetje gek commentaar... Mijn Audi nu is alles behalve 14% en volgens mij heeft een accu verbruik niks met brandstof te doen. Proef ik wat afgunst? Hoe dan ook laten we niet deze topic ook vervuilen met bijtellingsgepraat

Canon-Eye

Forumguru
Zou die uitval-tijd niet ergens in te stellen zijn? Bij mijn FII GL gebeurt hetzelfde (ook eventuele binnenverlichting gaat uit), maar gelukkig pas na 30 minuten. Kan ik mee leven...

Antera

Donateur
Alle radio's hebben deze stand. Zolang de sleutel neit in het contact zit. Andere oplossing is contact aan daarna weer uit draaien maar sleutel laten zitten. Als ik het goed had blijft ie dan wel spelen

Tijd voor langer te laten spelen zonder sleutel moet ik induiken als ik er weer eens een over de vloer krijg

Jstruijk

Senior Member
Heb vandaag nog geprobeerd het automatisch sluiten van de ramen bij regen geprobeerd in te schakelen. Ik heb bij adaptation het regensluiten evenals de optie om dit middels het menu aan/uit te schakelen beide ingeschakeld. Dit blijkt niet genoeg te zijn want dan werkt het nog niet. Volgens diverse bronnen zou ik ook nog in de regensensor eea moeten aanpassen. Volgens gerritspeek:
[09-Boordnet]
Kies 'RLS - Regen en Licht Sensor'
[Byte 0] [Bit 1] en [Bit 2] activeren

Volgens mij kan ik daar niets aanpassen (werkt niet, out of range foutmelding) en als ik het goed onthouden heb staat bit1 al geactiveerd. Is het wel mogelijk dit met VCDS werkend te krijgen?

Edit: Vandaag ook even ingesteld dat de DRL led dimt tot 35% zodra het knipperlicht aangaat en terug naar 100% als deze weer uit gaat.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan