Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

MaXt0r

Actief lid
Vorige week vrijdag heeft Erik een aantal aanpassingen op mijn auto doorgevoerd! Bedankt hier voor Erik, heb je super gedaan :thumbsup:

De volgende aanpassingen heeft hij geactiveerd:

• Needle sweep
  • Achterlichten icm DRL
  • Aantal liters die nog in de tank kunnen
  • Spiegel laten zakken bij achteruitrijden
  • LAP counter
  • DRL mee knipperen met richting aangeven
  • Fan speed leds aan in auto stand
  • VIM
Ramen sluiten bij regen lukte nog niet. A.s. vrijdag gaan gaan we dit opnieuw proberen.

ertromp

Forumguru
Die regen sluiten was voor mij ook verrassing :D Je ziet toch elke keer weer andere modules in de scans. Wel grappig om te zien dat Skoda elke keer weer updates doet in z'n modulen
Vrijdag zal ik het regen sluiten middels VCP coderen. Daar heb ik meer vertrouwen in dan coderen van het regen sluiten middels vcds

Hans_RS

Forumguru
rainclosing werkt bij mijn vcds goed hoor. alleen k*t dat dus altijd mijn zonneblindering dicht is als het geregend heeft als hij geparkeerd staat. misschien dat ik via de columbus de rainclosing terug af zet tot ik gevonden heb hoe je dat af zet :D

ertromp

Forumguru
rainclosing werkt bij mijn vcds goed hoor. alleen k*t dat dus altijd mijn zonneblindering dicht is als het geregend heeft als hij geparkeerd staat. misschien dat ik via de columbus de rainclosing terug af zet tot ik gevonden heb hoe je dat af zet :D
Van welke bouwjaar/maand is jou auto?

Hans_RS

Forumguru
wat niet zo goed werkt is het kantelen van de rechterspiegel. ik had gelezen dat deze maar beperkt naar beneden kantelt als je geen geheugenstoelen hebt. geen probleem, maar nu ik het ingesteld heb, kantelt hij maar beperkt TERUG. dus hij kantelt genoeg naar beneden om het achterwiel te zien, maar wanneer hij terug gaat, is dat niet helemaal tot de hoogte dat hij stond.

ertromp

Forumguru
Welke maand van 2014? Want op auto's t/m juni is het mij ook gelukt om Rainclosing geheel te coderen middels VCDS en VCP.

Evilcomputing

Senior Member
kantelt hij maar beperkt TERUG. dus hij kantelt genoeg naar beneden om het achterwiel te zien, maar wanneer hij terug gaat, is dat niet helemaal tot de hoogte dat hij stond.

Dat is ook het probleem wat ik heb. Plus heb meer behoefte aan verwarmde spiegels dan dat kantelen. Dus nu gewoon en uitgezet en een doelloze optie meer in het menu. Ach jammer maar tis niet anders.

MaXt0r

Actief lid
@Antera in je PDF met definities heb jij staan CH/LH tijd aanpassen tot maximaal 90 sec. Bij NOTE staat: Deze optie is alleen vast indien de schuif van de tijdsinstelling niet meer verschoven word.

Schakelt hij terug naar MAX 30 sec als je aan het schuifje zit?

Groet

hberg

Actief lid
Kan iemand vertellen of snelweglicht nu standaard al aan staat? Heb het idee dat dit bij mij in ieder geval standaard niet werkt.

Met VCDS al wel gekeken en daar lijkt hij ook netjes aan te staan...

hberg

Actief lid
Zit ook wat in, nu rij ik toch ook regelmatig 140+ op de gps maar zal het zo nog eens een keer in de gaten houden. Maar mijn Columbus blijft op dagstand terwijl deze normaal altijd donker wordt als de dimlichten aan gaan. Ook bij de lichtschakelaar zie ik geen verandering.

hberg

Actief lid
Kijk dat is mooi, moet ik nog eens zoeken waar die zitten :) Toch vreemd dat ik zie dat hij aan staat maar niet lijkt te werken. Maar zal zo eerst eens even testen voor de zekerheid

Bovenaan Onderaan