Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
@hberg let op dat zelfs een auto scan niet alle coderingen en instellingen laat zien. En als je niet zoveel verstand van hebt en O te horen je maatje ook nog niet Let dan 3x zo goed op.

De laatste lijst heb ik morgen bij of haal hem van thuis even op op afstand. Zit nu op me telefoon en niet de mogelijkheide de lijst uit te draaien

hberg

Actief lid
Een heel stuk wijzer maar geen resultaat. Coding is op dit moment 02805D (enkel regenlicht aan) Willen we byte 0 activeren wordt die coding niet geaccepteerd...

Vriend van wie de kabel is werkt bij een VW dealer in de werkplaats en heeft na gevraagd en deze coding schijnt de Octavia wel vaker af fabriek te hebben. Las dit trouwens ook op Briskoda in het VCDS tweaks topic.

Zou het kunnen dat versie 12.12.2 het probleem is dat dit niet gaat?

Antera

Donateur
Klopt inderdaad niet alle auto's accepteren alleen Byte 0 en daarmee zal je nog andere bits en byte's moeten omzetten omdat het anders niet werkt.

@ertromp heeft al aangeven welke coderingen er nodig zijn

Antera

Donateur
Nieuw op de lijst:

Indien je en electrische achterklep hebt en Kessy is de mogelijkheid er om ervoor te zorgen dat als je de sleutel in de kofferbak laat liggen de kofferklep niet op slot gaat. Je kan dan nooit meer je eigen buiten sluiten. Dit heb ik nu 5x gehoord dat er mensen zijn die het voor elkaar hebben gekregen om zichzelf buiten te sluiten. Nu is dat na 1 aanpassing niet meer mogelijk en zal de klep niet op slot gaan en en waarschuwing geven dat je sleutel erin ligt

blauwkeut

Forumguru
Ik merkte vanmorgen dat de comfort-knipperen aanpassing is verdwenen? Het is om de een of andere reden teruggesprongen naar de standaard 3x knipperen... Heb er zelf niks aan gedaan, dus wat vreemd, nee?

De rest van de aanpassingen lijken nog wel steeds ok...

CDK

Forumguru
Bij mij was het ook uit na de tuning bij TVS, maar na de auto reset die VCP uitvoert stond alles weer keurig hoe het zijn moet.

CDK

Forumguru
Goed nieuws @blauwkeut, ik heb het zelf ook al eens aan de hand gehad, na een dealerbezoek alles weg 5 x knipperen, automatisch dimlicht bij snelheid boven 140km/h. Vervolgens de licht en zicht instellingen gereset in maxidot en voila het werkte weer :)

Antera

Donateur
Wil diegene waarbij ik de achterklep gecodeerd heb zodat deze niet meer op slot gaat als de sleutel erin ligt hier een filmpje van maken dat het werkt en mij die toesturen aub?

blokart

Senior Member
@philip je geheugen is idd beter als Antera maar gelukkig is z'n VCDS kennis nog top.

@Antera nu is het al iets te donker maar probeer het dit weekend als het goed is, maar als de
andere koffer me voor is geen probleem :)

blokart

Senior Member
@Antera zonet toch nog even een poging gedaan om een filmpje te maken en heb een addertje onder het gras gevonden??? Je deed volgens mij de programmatie met de reserve sleutel in de kofferbak en nu bij de test voor het filmpje heb ik m'n normale sleutel gebruikt en wat blijkt beide sleutels reageren niet gelijk.
reserve sleutel laat de koffer niet vergrendelen
normale sleutel laat de koffer gewoon dicht en springt niet terug open.
conclusie: sleutels zijn niet identiek.

Nog even verder op onderzoek gegaan

Als je de koffer opent met een bepaalde sleutel zal hij met enkel en alleen met die sleutel de
koffer niet vergrendelen, dus het werkt alleen maar als dezelfde sleutel de koffer opent en dezelfde sleutel in de koffer laat. Ergens logisch maar ook weer niet
Heb ook, even bij de deuren geprobeerd daar kijkt het systeem niet meer of eer een sleutel aanwezig is dus vervelend beide sleutels in de wagen dan met Kessyknop op de deurklink sluiten en hops je kan er niet meer in????

Laatst bewerkt:

Evilcomputing

Senior Member
Dat de sleutels niet identiek zijn klopt.
Je geheugen van de radio is anders je settings zijn anders.

2 sleutels 2 profielen.
Kan makkelijk zijn als de vrouw de reserve sleutel gebruikt. Heeft haar eigen settings en jij je eigen.

blokart

Senior Member
Nog even wat getest
en veiligheidshalve.. wees nu eerlijk, wie heeft procentueel de grootste kans om de sleutels in de koffer te leggen en vervolgens dicht te gooien?
vul het maar zelf in en aan haar geef je vervolgens de reservesleutel :laugh:
diegene die de sleutel gebruikt lijkt me het meest logisch :maakmegek:

Fiek

Lid
A.s maandag eindelijk een afspraak gemaakt met @Antera voor de aanpassingen aan mijn OIII:jaja: Inmiddels heb ik de auto al ruim 8 maanden in mijn bezit. Door allerlei redenen ben ik er niet eerder aan toegekomen :arghh:

In de tussentijd zijn er een paar hele mooie aanpassingen erbij gekomen zoals verkeersborden herkenning en grootlicht assistent.

Ik vroeg me eigenlijk af of alle aanpassingen op @Antera 's meest recente lijstje veilig zijn, aangezien het een lease-auto is.

Bovenaan Onderaan