Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

ertromp

Forumguru
Jammer en vreemd. @Antera heeft pas ook bij mij op mijn verzoek wat instellingen aangepast waaronder VIM. Alles werkt zonder problemen. Rainclose werkt zelfs te goed. Vandaag auto bij werk met dak en ramen op kiertje geparkeerd. Toen ik echter eind dag terug bij de auto kwam, alles dicht inclusief screen..

VIM afgelopen weekend top (rit naar brugge en retour). Vrouw tijdens rijden muziek dvd erin en kunnen starten.. Probeer dat maar origineel, mag je toch de auto eerst stilzetten om de dvd af te spelen..
De oorzaak van niet het laden van de VIM met VCP is naar alle waarschijnlijkheid een versie probleem van VCP. Had nog 3.7.0 op de laptop en na het maar niet kunnen laden op de auto van @lugolux78 toch maar eens kijken op de site van VCP en warempel versie 3.7.1 is op 10-09 geïntroduceerd. Dit omdat laden VIM met 3.7.0 problemen kan geven op diverse Columbus/Discovery modellen.
De fouten zijn inderdaad elke keer weer om van te huilen inderdaad. Trekhaak niet aangemeld daardoor fouten op de Can Gateway en inderdaad al foutmeldingen bij aflevering op het infotainmentsysteem.
Zo zie ik er helaas meer voorbij komen.

Antera

Donateur
Rain closing ook getest bij @lugolux78 ? VIM is hier altijd goed gegaan. Heb daarbij dan ook de oudere werkenden bestanden toen opgeslagen toen het werkte. En ook met de laatste versie die ik heb werkt het wel @ertromp ( VIM)

Maar mooi dat er weer het nodige geactiveerd is en weer iemand blij

ertromp

Forumguru
Rain closing ook getest bij @lugolux78 ? VIM is hier altijd goed gegaan. Heb daarbij dan ook de oudere werkenden bestanden toen opgeslagen toen het werkte. En ook met de laatste versie die ik heb werkt het wel @ertromp ( VIM)

Maar mooi dat er weer het nodige geactiveerd is en weer iemand blij
Nee helaas Rainclosing niet aan toe gekomen. Time fly's when you have fun. :D
Was voor mij de eerste keer de problemen met VIM. En inderdaad op de site van Vag can Pro is er een versie update naar 3.7.1 omdat er met 3.7.0 upload problemen waren met het uploaden van zdc files naar be[aalde Discovery/Columbus units. Wellicht dat ik die net getroffen heb aangezien ik nog 3.7.0 op de laptop had staan. Daarnaast had @lugolux78 al eerder problemen bleek om bijvoorbeeld bestanden richting de harde schijf gekopieerd te krijgen. Dus wellicht een exemplarisch probleem aangezien eerdere vrijschakelingen zonder problemen gingen.

Antera

Donateur
@blokart Ik wil even terug komen op het verhaal van de achterklep van de Octavia 3 en de sleutel vergeten enz.

Ik heb vandaag uitvoerig getest op diverse manieren met 1 sleutel ter beschikking. Als eerste je zal ten alle tijde neem ik aan de sleutel gebruiken die je altijd op zak hebt en niet de 2de sleutel om hem op slot te doen of anders. Ik had helaas maar 1 sleutel ter beschikking.

Deze testauto had Kessy en de electrische achterklep. Dit doet de auto als ik de optie instel als de sleutel in de kofferbak ligt dat de klep niet op slot gaat. Voorwaarde is wel dat de gehele auto op slot is en dat je de klep met de sleutel geopent hebt:

Daarnaast heb ik je verhaal getest omtrend het feit dat je melde dat kessy niet meer goed zou werken en de sleutel niet meer in de auto zou herkennen en je dus de deuren op slot kon doen. Dit is niet juist. Kessy werkt compleet zoals het fabrieksaf is ook na aanpassing van de achterklep :jaja:

Hans_RS

Forumguru
fabrieksaf: als je ACC op auto staat, zie je niet hoe hard de ventilator staat. alleen wanneer je aan de ventilatorknop draait, komen er ledjes op te voorschijn om aan te tonen hoe hard hij blaast. na de instelling zijn deze ledjes toch aan op de auto stand.

heb het bij de mijne ook gedaan, is beter zo :)

blokart

Senior Member
@Antera Je hebt gelijk wat je schrijft met 1 sleutel maar niet met een 2 de sleutel in de buurt dan gaat Kessy
anders reageren. Het heeft idd niks te maken met jouw aanpassing ivm de koffer ik had verkeerdelijk de link gelegd
na jouw aanpassing. Had voordien nooit Kessy/koffer geprobeerd met 2 sleutels.

Antera

Donateur
Tis je vergeven :D maar vind de terug koppeling altijd goed de gebruiker zal het uiteindelijk beter ervaren dan ik die maar even kort de tijd soms hebt om het even te testen en dat is anders dan in echt gebruik

Fiek

Lid
Hallo,

Vanavond bij @Antera geweest voor de vcds aanpassingen en de VIM aanpassing. De belangrijkste aanpassing voor mij was regensluiten. @Antera servicegericht als hij is, heeft deze optie meteen gedemonstreerd met een bekertje water :D. Responstijd van de auto was gruwelijk snel. Ook heeft hij o.a de grootlicht assistent en de verkeersborden herkenning aangezet.

Op de A16 liep echter mijn navigatie vast en moest ik ook mijn thuisadres opnieuw instellen. Daarna leek het systeem weer te werken. Ik kijk het de komende dagen even aan.

Rest mij nog 1 vraag m.b.t verkeersbordenherkenning: Correct me if I am wrong...Voor zover ik heb kunnen zien in mijn 40 km durende rit terug naar huis, word bij het aanzetten van deze optie de verkeersborden in de database van de NAVI niet meer getoond. Het laatste snelheidsbord word getoond totdat het systeem een volgend bord herkend. Het lijkt erop dat bij het invoegen op de snelweg bijv. niet gekeken word naar de navi db, maar het laatst herkende bord onthoud. Die word zowel getoond in de maxidot als het columbusscherm.

@Antera bedankt voor de vakkundige hulp !

micky

Forumguru
Nee, bij mij gebruikt hij de database van de navi tenzij hij een bord ziet met de camera, dan overruled hij de database, dus geen bord gescand op de snelweg betekend een logo van 130km/h

Fiek

Lid
Nee, bij mij gebruikt hij de database van de navi tenzij hij een bord ziet met de camera, dan overruled hij de database, dus geen bord gescand op de snelweg betekend een logo van 130km/h
Ok. Op de A16 bleef het systeem echter geruime tijd op 70 staan. Maar goed de navigatie was even daarvoor wel een beetje in de war. Morgen een lange rit dus dan kunnen we het testen.

Bovenaan Onderaan