[O2] Niet skoda Dubbeldin radio ervaringen hier graag

Neptukker

Forumguru
Ik ga de links bekijken, dank u.

Navigatie is niet zo heel belangrijk voor mij.

Wat ik nog belangrijker is dat het geheel mooi in het dashbord past, net als de audience of stream bijvoorbeeld. Daarom dacht ik dat ik hier wel wat mensen zou vinden die content zijn met hun niet RNS510 oplossing.
Ik ben erg te spreken over de Columbus, dat het een goed systeem is wordt helaas bewezen door het dievengilde. Zonder vraag geen aanbod.
Als je de auto iedere avond aan straat moet parkeren dan loop je wel meer diefstalrisico uiteraard. Gelukkig schijnt het aantal Columbus kraken bij ons in de regio mee te vallen.

Gieliovd

Forumguru
Die eerste link met die mooie radio voor E259 is geen navigatiesysteem maar een 2DIN DVD speler. Je zult die inbouwframes wel nodig hebben ja tenzijn je wagen al met een frame geleverd wordt.

Je dealers zal ook vast 2DIN frames kunnen leveren.

Vaak is het of een ingebouwd systeem dat helemaal past of een frame voor een 1DIN systeem met een klein sleufje en soms een bakje ofzo.

VEEJAY

Forumguru
Ik heb nu zo'n enkeldin frame, dus een dubbeldin frame moet er nog bijgekocht worden.. okay..

Ik krijg net een offerte binnen voor inbouwkosten 50euro ex btw, voor een uur/anderhalf uur werk. Ik zou er zeker een hele dag mee bezig zijn, mezelf kennende...

Kan je in de regel een HTC telefoon/PDA opladen als je hem aansluit op zo'n USB poort van een dubbeldin radio?

Dit vind ik trouwens niet zo fraai: http://soundanddesign.com/catalog/images/voorbeeld.jpg

Zijn er ook mooiere frames??

Bakkertje

Forumguru
Kan je in de regel een HTC telefoon/PDA opladen als je hem aansluit op zo'n USB poort van een dubbeldin radio?

Dit vind ik trouwens niet zo fraai: http://soundanddesign.com/catalog/images/voorbeeld.jpg

Zijn er ook mooiere frames??

Het inbouwframe dat er bij mij inzit heeft dezelfde kleur als het frame van het dashboard. Ik vind het persoonlijk niet lelijk. De columbus was zeker mooier, dat wel. Als m'n frame netjes gemonteerd is zal ik wel eens een foto schieten (hij moet de 30e naar de dealer).

Mijn iPod laadt gewoon op via die USB poort en m'n 2,5 HDD krijgt er ook z'n voeding van, dus ik ga ervan uit dat de HTC opladen ook gaat werken.

VEEJAY

Forumguru
Ben benieuwd hoe het eruit ziet bakkertje...

WillemJan wat een prachtradio, 1000 keer zonde dat het zo diefstalgevoelig is!

WillemJan

Forumguru
Goede morgen,

(...)WillemJan wat een prachtradio, 1000 keer zonde dat het zo diefstalgevoelig is!
Als het dievengilde een auto met Columbus ziet staan of met een Zenec, dan gaan ze denk ik toch voor de Columbus........
Ik ben trouwens wel benieuwd of de Zenec zich net zo goed laat integreren in alle Skoda systemen als de Columbus.

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

Rallye

Forumguru
Ik ben trouwens wel benieuwd of de Zenec zich net zo goed laat integreren in alle Skoda systemen als de Columbus.

Zie ook het draadje over de Zenec. Op de RAI werd mij verteld dat men nog wat moeite had met de stuurbediening van de Skoda. Wellicht is dat inmiddels opgelost.

VEEJAY

Forumguru
Qua uiterlijk ben ik er in ieder geval uit, hij moet net als de originele skoda radio's of de Zenec de breedte van het dashbord gebruiken.

Dus een standaarddubbeldin wil ik omwille van de fraaiheid in de Octavia toch maar niet.. Dat beperkt de keuze enigzins.

Of toch maar een klapscherm omdat die minder opvalt qua diefstal. moeilijk moeilijk...

___JC___

Forumguru
Maar zo een Zenec zit toch gewoon hetzelfde vast als een Columbus of niet? Dan schiet je er niet veel mee op behalve het prijsvoordeel.

Bakkertje

Forumguru
Maar zo een Zenec zit toch gewoon hetzelfde vast als een Columbus of niet? Dan schiet je er niet veel mee op behalve het prijsvoordeel.

De Zenec systemen hebben het voordeel dat de navigatie unit gescheiden is van de head unit. Dus als de radio gestolen wordt, is het enkel de radio. Daardoor is ie minder interessant voor de boeven-bende.

Maar goed, in een snelle blik lijkt het op een Columbus / Amundsen en met een beetje pech slaan ze alsnog je ruit in enz..

Gieliovd

Forumguru
En dan nog...

Een tijdje (zeg een paar jaar) geleden hebben ze onze T4 bus netjes open gemaakt. Ze hebben de head unit uit het dashboard gehaald. Ze hebben netjes de computer van onder de stoel verwijderd door de zelftappende bouten te lossen. Ze hebben de GPS muis verwijderd en hebben vervolgens alles weer netjes gemaakt en de bus weer dichtgedaan.

Kijk je toch raar als je de volgende morgen terug komt bij je wagen.

O?

Dus ja... als ze het willen hebben..

VEEJAY

Forumguru
De Zenec had ik vandaag nog gekocht als hij een afneembaar front had. Zoals hij er nu uitziet zal die net zo makkelijk als de colombus gestolen worden helaas.

Peter_Octavia

Forumguru
De Zenec had ik vandaag nog gekocht als hij een afneembaar front had. Zoals hij er nu uitziet zal die net zo makkelijk als de colombus gestolen worden helaas.

Het systeem is wel beveiligd met een pincode. Deze pincode moet je invoeren zodra de stroom een keer wordt onderbroken.
Verwacht dat ze hier ook wel een oplossing voor hebben... ten minste bij mijn vorige auto (Stilo Abarth met Nav+ met pincode) was het te omzeilen door het hele systeem te flashen/herinstaleren.

Ik ben iig zeer tevreden met mijn Zenec syteem. Enigste wat er niet op zit is TMC. Bij de opvolger (binnenkort leverbaar) zit het er wel op. Software matig is het wel aanwezig op mijn systeem, echter de hardware ontbreekt. Wil nog eens kijken of hierop nog iets te verzinnen is.

VEEJAY

Forumguru
Bedankt Skodaman, echter zal hij niet fraai ogen in de Octavia. Maar goed smaken verschillen.

@Peter misschien dat opvolger wel een afneembaar front heeft? Heb je hier meer info over?

Bakkertje

Forumguru
Bedankt Skodaman, echter zal hij niet fraai ogen in de Octavia. Maar goed smaken verschillen.

@Peter misschien dat opvolger wel een afneembaar front heeft? Heb je hier meer info over?

Zenecs hebben naar mijn weten per definitie geen afneembaar front. (dat en het ontbreken van TMC waren de redenen van mij om voor de JVC te kiezen) De pioneer is wel een aardig alternatief. Ik denk alleen dat de JVC op het ontbreken van de ingebouwde bluetoothmodule (die moet je er los bijkopen) na completer is. (de JVC heeft in ieder geval een groter scherm.)

Peter_Octavia

Forumguru

Zie hier:

http://www.zenec.com/index.php?id=335&L=0

Skoda staat er nog niet bij in dit lijstje. Echter komt deze wel later. Wanneer precies weet niemand.

Zo te zien heeft ook deze geen afneembaar front. Hij zal ook iets duurder zijn dan de huidige.

VEEJAY

Forumguru
Weer geen adequate diefstalbeveiliging... Kennelijk hebben we alleen in NL last van boeven. Of de radiomakers worden stiekem door Carglass gesponserd.

Bovenaan Onderaan