[O2] Niet skoda Dubbeldin radio ervaringen hier graag

EdK

Forumguru
vraag me alleen af welk kaartenpakket ( firma ) deze navigatie draait ?
Kon ik niet vinden of heb ik er overheen gelezen ?

kaartenpakket voor Navaudio

vraag me alleen af welk kaartenpakket ( firma ) deze navigatie draait ?
Kon ik niet vinden of heb ik er overheen gelezen ?

Zojuist bij Navaudio navraag gedaan met als antwoord:
"De software is van Igo 2008 met de allernieuwste kaart materiaal van navteq"

Navaudio / TMC / afneembaar front

Ziet er best goed uit die navaudio, ook een klein afneembaar front ipv het hele scherm. Dat lijkt me wel makkelijker dan bij de JVC. Ik zag er alleen geen TMC bijstaan, dat vind ik dan weer jammer.

Klopt, terwijl een aantal vergelijkbare systemen juist weer wel TMC hebben, maar géén afneembaar front. Als je het aantal modellen ziet, zou je verwachten dat het nooit lang kan duren voor er een model uitkomt met precies de gewenste mogelijkheden (voor elk wat wils)...

EdK

Forumguru
Volgens mij moet het mogelijk zijn om die IGO software aan te passen zodat TMC enabled is, dit vanwege het op Windows CE draait.

Trouwens dit is de 7 inch variant met volledig afneembaar scherm.. http://www.navaudio.nl/products/2DIN-Navigatie-autoradio-volledig-afneembaar-front.html

Van de igo software is veel te krijgen en met een beetje google'n zijn de flitspalen bestanden ook makkelijk te vinden !
En Igo heeft redelijk frequent update's van kaart materiaal !
Als de unit maar makelijk met laptop eventueel bereikbaar is !

Ja, Navaudio is een geregistreerd merk. Maar, ze produceren zelf niet, alleen handel. Dwz dat men elders laat produceren, danwel inkoopt. Maar met welke producten gebeurt dat niet?

haggard

Senior Member
Ik heb sinds een paar dagen de Eonon 1053 in mijn O2 zitten en moet zeggen dat deze prima bevalt. Het mooie van deze multimedia player is dat deze speciaal voor de Octavia is gemaakt en dus precies in de ruimte past waar de standaard radio zat. De diverse menu's zien er grafisch niet echt denderend uit, maar het apparaat doet wat het doen moet. Ook het geluid doet niet onder aan de orginele Stream. De kwaliteit van het touchscreen is heel erg goed te noemen. Alle functies kunnen via het scherm worden bediend en de audio/video bestanden kunnen rechtstreek geselecteerd worden via het scherm (met hoeft dus niet via knoppen naar een bestand te scrollen, maar gewoon via het scherm). De beeldkwaliteit is ook heel erg goed te noemen. Ook de carkit functie werkt prima en ongecompliceerd (ff radio met mobiel syncen en gaan met die banaan). Hier en daar zitten er een paar kleine bugs (voornamelijk taalfouten), maar deze zijn zeker niet hinderlijk. Al met al een goede koop. Ik zal binnenkort even een nieuw topic aanmaken met wat foto's erbij.

Michel

Forumguru
Navigatie is optioneel wel mogelijk. Op een andere site zag ik echter vermeld dat deze momenteel nog niet leverbaar is en de prijs ervan is nu ook nog niet bekend.

Kiezen van een navigatiesysteem

2-DIN?
Bij aanschaf van mijn O2 wilde ik ook een navigatie, zie mijn introductie onder Meet & Greet. Maar geen 2-DIN zonder afneembaar front, want te aantrekkelijk voor lange vingers. Bovendien: ik wil wel navigatie maar hoef geen DVD-speler. Er zijn wel enkele systemen (Kenwood, Pioneer), maar hoewel ik vooral naar functionaliteit kijk vond ik de (blauwe) achtergrondkleur niet mooi, de knopjes te fragiel en de plaatsing in een frame waardeloos: dat doet afbreuk aan het Skoda interieur. Nou heb ik een O2 met rijke uitrusting aan opties, dan moet de navi daar ook mooi bij passen.

1-DIN?
Het mocht ook een 1-DIN radio/CD/navi worden, mits het goed past qua vorm en kleur. Wel jammer van het lege bakje onder de 1-DIN. Zou dat geen afbreuk doen aan de layout van het dashboard?
Bijna had ik een de 1-DIN Becker Cascade gekocht: goede radio/CD, bewezen goede navigatie, afneembaar front, kortom: kwaliteit. Maar jammer dat dan de Stream eruit moet; zo'n af-fabriek apparaat past mooier in het dashboard dan een 1-DIN met leeg bakje eronder, ook al de Cascade met groene verlichting.

Losse navi?
Ik wilde in elk geval geen mobiele navi met zuignap of houder voor het middelste luchtrooster en allemaal losse draden door de auto. Daarom gezocht naar "inbouwmogelijkheden voor losse navi's", zoiets als de Carminat/Tomtom in Renault. Mooi systeem gevonden van GPStar, zie: www.gpstar.de/NL/index_de.html. Maar ondanks de vele modellen nog niet voor Skoda.

Oh ja: prijs speelt ook nog een rol. Ik doe geen investering van € 1.500 - € 2.500 voor radio/CD/navigatie waar dan ook DVD op zit die ik niet wil, en die misschien twee dagen later van eigenaar verwisselt. Maar ik wil ook geen dubieus koopje van e-bay of marktplaats.

Uiteindelijke keuze
Al eerder op dit forum is Falk genoemd, waar voor Skoda een inbouwkonsole is gemaakt op de plaats van het afdekvak, bovenop het dashboard. Ik heb een Falk F10 "Echt Sicht" Silver Edition gekocht. Dat vond ik een mooie oplossing, want: het houdt de layout van mijn dashboard in tact, heeft stroomvoorziening en geluid via de (voorste) autospeakers, eigen TMC-antenne, blue tooth en fungeert als MP3-speler. (Mijn Stream is de eerste versie en kan geen MP3's afspelen). Bovendien: wie heeft er nou een Falk? Dus niet de moeite waard voor lange vingers. Hoop wel dat zulke lui het niet voor een Tomtom, Garmin of zoiets aanzien. Dus: toch van dashboard verwijderen bij het uitstappen. Een kluisje in de auto biedt uitkomst om het ding niet mee te hoeven sjouwen.
Overigens: de inbouwkonsole is niet van Falk, maar besteld via de on-lineshop van de Skodadealer in Münster: www.skoda-muenster.de. Vlotte levering, daarna zelf ingebouwd. En zie hier het resultaat. Voor meer foto's: klik op mijn album Navigatie.

Bijlagen

• Falk 005.jpg
    Falk 005.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 116

VEEJAY

Forumguru
Mooi apparaat Haggerd, ik heb voor voorlopig een JVC KD-R801 erin gezet. Totdat er een goede dubbeldin met afneembaar frontje komt.

Hallo members , ik schakel dit forum in voor een lastige kwestie ; ik rij nou 9 maanden een Octavia met vanaf 't begin een storende Pioneer Avic F900BT audio-navigatie-systeem. De eerste ging er uit i.v.m. onoplosbare storing en nou is de tweede , ondanks een recente update, ook toe aan vervanging , alleen ik hoef géén Pioneer meer. Wat kan ik nou het beste nemen; hier wordt gesproken over Zenec en JVC , maar heeft iemand goede ervaringen met een systeem van rond €1000,-- ???

EdK

Forumguru
Hallo members , ik schakel dit forum in voor een lastige kwestie ; ik rij nou 9 maanden een Octavia met vanaf 't begin een storende Pioneer Avic F900BT audio-navigatie-systeem. De eerste ging er uit i.v.m. onoplosbare storing en nou is de tweede , ondanks een recente update, ook toe aan vervanging , alleen ik hoef géén Pioneer meer. Wat kan ik nou het beste nemen; hier wordt gesproken over Zenec en JVC , maar heeft iemand goede ervaringen met een systeem van rond €1000,-- ???

Laten we eerst voorop stellen dat elk systeem zijn plussen en minnen heeft !
En jijzelf bepaald welke minnen echt als minnen tot je spreken !

Ikzelf heb de JVC KW NX-7000 en ben hierover zeker wel te spreken !
Grote plus is het afneembare scherm en ondanks dat voor sommige de grote een min is zie ik het niet als een probleem !

Dan is het kaartmateriaal op dit moment niet het meest up to date maar het heeft me tot op heden overal gebracht, behalve naar het strand van Castricum ! want die weg kent hij simpelweg niet

Het TMC gedeelte werkt naar behoren en zodra er politieposten of mobiele radarstations je snelheid controleren en het via TMC is doorgegeven wordt je er van op de hoogte gebracht

Flitspalen laden kan ook alleen helaas nog niet via bv flitspaal.nl maar via MyPoi is er wel een mogelijkheid. Maar ik rijd altijd heellllll netjes dus heb dit nog steeds niet geladen en geen snelheidsbekeuringen

Het Carkit gedeelte met een extra module werkt met mijn nokia en samsung zonder enig probleem

Het TV gedeelte heb ik tot op heden nog niet uitgeprobeert, ook omdat ik de instelling heb dat ik of autorijd of tv kijk en dat laatste doe ik wel thuis

Dan het radio en DVD gedeelte
Het geluid is voor mijn beleving gewoon erg goed of ik nu klassiek / symphonische rock of de huis en tuin top 40 aan heb het klinkt gewoon goed
Het afspelen van muziek dmv dvd of van SD card is kwa weergave ook goed alleen een minpuntje is dat het soms wel wat lang duurt voor de muziek is ingeladen ( zo zegt het systeem het )
Wat betreft de Ipod aansluiten of de USB aansluiting gebruiken weet ik niets want tot heden nog niet eens gebruikt

Vanaf begin dat ik dit systeem heb en tot heden heb ik tweemaal een firmware kunnen ontvangen en geladen.

Tja ik ben tot op heden er voor 90% tevreden over en voldoet hij aan mijn wensen

Ik heb de JVC NX-7000 gekocht bij de firma www.jncs.nl/index.asp die hem heden te dagen voor 799,00 euro aanbied, wat alweer iets goedkoper is dan waarvoor ik deze bij hun kocht ( 100 euro duurder 1 jaar geleden )

Maar zoals ik al zei, jij bepaald zelf wat voor jou een plus of een minpunt is en aan de hand van die gegevens bepaal je zelf of deze wel of niet bevalt.
Dat kunnen wij niet voor jou bepalen hier op het forum !

Succes met het afwegen en hoor graag wat het gaat worden of is geworden

Bovenaan Onderaan