[O2] Niet skoda Dubbeldin radio ervaringen hier graag

VEEJAY

Forumguru
@J.D. als deze afneembaar front zou hebben was dit DE columbus KILLER.

Kun je met DVB-T gegarandeerd die free to air (ned 1,2,3) ontvangen? Dus zonder digitenne abo?

*edit* ja dus staat op de site.

janml

Nieuw lid
Ik heb zo'n een gekocht J.D. Ingebouwd en alles werkt prima! Het is idd zonder afneembaar front, maar dit ding had ik voor 350 euro op e-bay gescoord! da's dan wel weer prettig!
Met de navigatie was het nog wel even klooien, maar dat werkt nu ook als een trein. Heb er nu IGO op zitten. prima.
Het grootste nadeel van deze systemen is de zichtbaarheid. Het systeem zit zo ingebouwd dat je schitteringen ziet van de zij ruiten. Misschien is dat op te lossen met folie op de ramen o.i.d. of andere heldere LED verlichting monteren in het systeem.
Over dit systeem (MT6501) is veel info te vinden op youtube
Toen ik mijn octavia kocht, zat er een enkel-din systeem in van pioneer, waar een schermpje uit kwam. dat werkte ook perfect!. Allen zat dat scherm weer voor de ventilatie uitblaas openening en ik vond het niet passen.
Bij mij draait, en werkt het systeem nu een maandje en tot nu toe tevreden!

VEEJAY

Forumguru
Wel goedkoop voor 350 inderdaad. Misschien een rare vraag maar kun je niet bijvoorbeeld die 2 grote knoppen eraf halen als je bijvoorbeeld op een onveilige plek staat? Wellicht is het dan minder interessant te stelen??

*offtopic* hoe bevalt de 1.9TDI DSG na 170.000KM? Nog bijzonderheden gehad? Ik ga binnenkort de 100K passeren met dezelfde auto. 120K beurt gaat waarschijnlijk duur worden ivm distributieriem.

De Zenec systemen hebben het voordeel dat de navigatie unit gescheiden is van de head unit. ...

Bakkertje vergist zich hier. De navi-unit is geïntegreerd in de hoofdunit bij de ZE-NC2010, incl. een Parrot. Vandaag gezien bij autoshop De Tijger in Tilburg http://www.autoshopdetijger.nl/webs...=3173&osCsid=2994adf811774a6ba667c29efef8c1de

De ZE-MC5600 (met ZE-NA200N) heeft inderdaad wél een gescheiden navi- en hoofdunit.

Mooi systeem, jammer dat de buitenste rand van hoogglans lak is. Dat past niet bij het O2 interieur. Waarschijnlijk is de ZE-NC5602 (3e kwartaal 2009 of later) wel matzwart.
Trouwens, de 2010 is minder is minder taps lopend dan de 5602; je hebt dus een extra frame nodig.

't Wordt hoog tijd dat de fabrikanten die diefstalgevoeligheid oplossen. Zulke mooie systemen, zoals straks de 5602. Maar wie durft het te kopen?

Zenecs hebben naar mijn weten per definitie geen afneembaar front. (dat en het ontbreken van TMC waren de redenen van mij om voor de JVC te kiezen) De pioneer is wel een aardig alternatief. Ik denk alleen dat de JVC op het ontbreken van de ingebouwde bluetoothmodule (die moet je er los bijkopen) na completer is. (de JVC heeft in ieder geval een groter scherm.)

De ZE-NC2010 heeft nu wél TMC.

janml

Nieuw lid
Knoppen er afhalen? Hmmm nog niet geprobeerd. Heb nog niet zo veel zin om m'n apparaat nu al te slopen.
In die drukknoppen zitten nl meerdere functies: selecteer (draai) en activeer (druk)

*ot* heb m'n Octavia sinds april, en nog geen rare en extreme kosten/problemen gehad. Vorige auto: Renault Laguna; dikke elende: airco, vering, banden, airco(vaker) electronica..
Octavia; iets minder confortabel, qua vering (went al), voor de rest; Monster-auto!! Geweldig!

Bakkertje

Forumguru
Bakkertje vergist zich hier. De navi-unit is geïntegreerd in de hoofdunit bij de ZE-NC2010, incl. een Parrot.

Je hebt inderdaad gelijk. Voorheen hadden de Zenec een NA-nog wat kastje, voor de navigatie. Tegenwoordig zijn ze geintegreerd inderdaad.

Overigens denk ik dat het alleen maar goed is dat ie duidelijk anders is dan de originele mat zwarte. Wellicht laten de boeven hem dan ook zitten...

Bedankt, Herbie! Da's een mooie lijst. :xyxthumbs: Ik was al verbaasd dat er (bijna) geen fabrikanten in het gat in de markt springen: € 1.500 - € 2.500 voor een compleet systeem zonder effectieve diefstalbeveiliging! Is dat de arrogantie van de fabrikanten-met-grote-naam?

Nu kunnen we op zoek naar ervaringen.

Herbie

Lid
Moest iemand er eentje kopen...hou me op de hoogte van ervaringen (eventueel met foto's van hoe het eruit ziet in de Skoda).

EdK

Forumguru
Zow, die USB response (in het filmpje) is echt supersnel, zeker vergeleken met de KW-NX7000!

Ja maar vergelijk wel eens deze twee systemen want ze echt niet gelijk aan elkaar
Je hebt nu wel de mogelijkheid tot POI laden , maar tov de NX7000 mis je ook weer dingen

Allen,

Ziet er goed uit. Alleen.... het is bijna de Columbus (uiterlijk) alleen zonder HD. Dus voor het dievengilde zeer interessant. Ook is het frontje niet los te halen.

Groetjes... Willem-Jan

Het apparaat waar Veejay naar verwijst heeft inderdaad geen los frontje. Maar deze wel: http://www.navaudio.nl/products/6.2-inch-2DIN-Autoradio-Met-Navigatie-en-afneembaar-paneel-%21.html#

De combinatie van 2-DIN, afneembaar front, groot scherm en gunstige (zeg maar lage) prijs als je het met andere systemen vergelijkt, maakt het een aantrekkelijk systeem. Vraag is natuurlijk: (hoe) werkt' ie??

Met elkaar hebben we nu al behoorlijk wat look-alikes gevonden voor de Columbus. Ik zag dat Navaudio met een aantal dealers werkt. Ik ga binnenkort bij één van de dealers langs om deze systemen eens wat van dichterbij te bekijken.

VEEJAY

Forumguru
Komt in de buurt, echter ik zag op het eerste gezicht niet eens dat het kleine frontje eraf was...

Anywayz, weten jullie of het mogelijk is een Stream of audience met een parrot bleutooth streaming device te laten werken? Dan is mijn probleem met aux in opgelost en tevens diefstalveilig... ervaringen?

Bakkertje

Forumguru
Ziet er best goed uit die navaudio, ook een klein afneembaar front ipv het hele scherm. Dat lijkt me wel makkelijker dan bij de JVC. Ik zag er alleen geen TMC bijstaan, dat vind ik dan weer jammer.

Bovenaan Onderaan