[O2] Niet skoda Dubbeldin radio ervaringen hier graag

Ronnie

Forumguru
Hallo members , ik schakel dit forum in voor een lastige kwestie ; ik rij nou 9 maanden een Octavia met vanaf 't begin een storende Pioneer Avic F900BT audio-navigatie-systeem. De eerste ging er uit i.v.m. onoplosbare storing en nou is de tweede , ondanks een recente update, ook toe aan vervanging , alleen ik hoef géén Pioneer meer. Wat kan ik nou het beste nemen; hier wordt gesproken over Zenec en JVC , maar heeft iemand goede ervaringen met een systeem van rond €1000,-- ???
Ik heb een maand geleden hetzelfde apparaat ingebouwd in een VW Touran, werkt perfect!
Mag ik vragen wat precies de storing is? Is de phantoomvoeding voor de radioantenne wel aangesloten middels een adapter(wordt meegeleverd)
Als dit niet het geval is heb je een belabberde radioontvangst, het is niet van invloed op de sat-ontvangst.
 
HTML:
Mag ik vragen wat precies de storing is? Is de phantoomvoeding voor de radioantenne wel aangesloten middels een adapter(wordt meegeleverd)
Als dit niet het geval is heb je een belabberde radioontvangst, het is niet van invloed op de sat-ontvangst.[/quote]
Daar is het forum toch voor, neem ik aan :)
De meest eigenaardige bugs doen zich voor ;
- wordt ik gebeld , terwijl als ik aanneem de beller alweer ophangt , omdat 't
zolang duurt ; maar ik neem op zodra de eerste toon gaat , toch te laat !
- ik toets een nummer uit 't tel.boek aan , hoor niks ,terwijl de ontvanger
al aanneemt , mij hoort praten met passagier en dan vervolgens maar
ophangt :mad:
- touchscreen reageert onbetrouwbaar........
Mijn vorige F900 had 't eigenaardige probleem van ongeveer de helft van
alle tel.nummers maar over te nemen , terwijl er maar zo'n 100 in totaal in mijn tel. stonden .
Aan mijn tel. ligt 't ook niet ; inmiddels 3e mobieltje ( hobby:super:) en bij alle 3 zijn er wisselende bugs met de Pioneer.....:biggthumpdown:
 

Ronnie

Forumguru
HTML:
De meest eigenaardige bugs doen zich voor ;
- wordt ik gebeld , terwijl als ik aanneem de beller alweer ophangt , omdat 't 
zolang duurt ; maar ik neem op zodra de eerste toon gaat , toch te laat !
- ik toets een nummer uit 't tel.boek aan , hoor niks ,terwijl de ontvanger
al aanneemt , mij hoort praten met passagier en dan vervolgens maar
ophangt :mad:
- touchscreen reageert onbetrouwbaar........
Mijn vorige F900 had 't eigenaardige probleem van ongeveer de helft van 
alle tel.nummers maar over te nemen , terwijl er maar zo'n 100 in totaal in mijn tel. stonden .
Aan mijn tel. ligt 't ook niet ; inmiddels 3e mobieltje ( hobby:super:) en bij alle 3 zijn er wisselende bugs met de Pioneer.....:biggthumpdown:[/quote]
Ik herken deze problemen niet, mijn vriend(met de Touran) heb ik er (nog) niet over gehoord, ik zal hem eens vragen. Succes!
 
Sooow..!!!! Mijn nwe ZE-NC 2010 is gemonteerd en speelt als een zonnetje..... Navigeert supersnel en accuraat....... Reageert direkt op 't aanraakscherm..... Is zéér handig in het gebruik...... Dit ervaar ik nou al in de eerste uurtjes ......:super:Kortom, deze ZENEC doet die k..t Pioneer meteen vergeten :worshippy: Wederom hulde voor Skoda dealer "Arnold de Rijk" uit Roosendaal !!
 
Heb je een fotootje van je nieuwe, ingebouwde Zenec?
Mooi apparaat! Vraagje: waarom gekozen voor de ZE-NC2010? Ik neem aan dat de versie, die speciaal voor Skoda is ontworpen (ZE-NC5602) nog niet leverbaar is?
 
inbouwhandleiding Falk-navigatie

Ziet er mooi uit. Was de inbouw moeilijk? Kun je een korte handleiding posten?

Hier is de handleiding van de inbouwconsole voor de Falk navigatiesystemen.
 

Bijlagen

  • Handleiding Falk inbouwconsole p3.jpg
    Handleiding Falk inbouwconsole p3.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 73
  • Handleiding Falk inbouwconsole p4.jpg
    Handleiding Falk inbouwconsole p4.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 60
  • Handleiding Falk inbouwconsole p5.jpg
    Handleiding Falk inbouwconsole p5.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 57
  • Handleiding Falk inbouwconsole p6.jpg
    Handleiding Falk inbouwconsole p6.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 63
  • Handleiding Falk inbouwconsole p7.jpg
    Handleiding Falk inbouwconsole p7.jpg
    94 KB · Weergaven: 64
Ervaringen Falk F10 navigatie

Mooi dingetje! POst je nog een keer je gebruikerservaringen qua navigatie met dit systeem?

Het apparaat en de plaatsing
Ik heb de Silver Edition gekocht, maar de bovenkant daarvan weerspiegelt soms in de voorruit. Niet hinderlijk, maar toch. En door de lichte kleur valt hij van buiten meer op, dus haal ik hem toch maar uit de houder en neem hem mee als ik uit de auto stap.
Met de inbouwconsole zit de navi al gauw zo'n 15 cm verder weg dan met een houder voor je luchtrooster. Toch nog (net) dichtbij genoeg om het touchscreen te bedienen. Bij het apparaat zit een zuignap (die ik niet gebruik, want ik heb de inbouwconsole). De navi zelf wordt door een sterke magneet op de zuignap vastgehouden. Zit heel degelijk vast.
De batterij (interne Li-ion accu) is trouwens wel snel leeg: 2 max. 2,5 uur. Je ontkomt dus niet aan aansluiting op de autoaccu. (En dat gaat dus heel mooi met de inbouwconsole).
Via de console gaat het geluid van de navi naar de voorste twee speakers. Volume daarvan kun je op de navi instellen. Korte tijd na de spraakboodschap komt het geluid van de radio weer terug op de voorste speakers. Alle spraak is op die manier prima te verstaan.

Scherm
Het scherm is 4.3 inch breedbeeld. Voor mij groot genoeg; primair kijk ik op de weg. Een (te) groot scherm leidt misschien teveel af. Prettig: automatisch overschakelen naar nachtverlichting (bij schemer, in tunnels, onder bomen). Je raakt niet verblindt door een te fel scherm. De helderheid van zowel dag- als nachtverlichting kun je nog apart instellen, met als extra keuze: helderheid op batterijstroom of bij aansluiting op 12V. Naar keuze 2D en 3D. Dat laatste voegt voor mij niks toe. Verder keuze uit beeld-volgens-rijrichting of beeld-steeds-op-het-noorden. En: splitscreen en rijstrookkeuze bij kruisingen van snelwegen. Het scherm rijstrookkeuze verdwijnt pas, als je de kruising/afslag bent gepasseerd. Soms is dat wat laat. Je wilt dan al zien wat er na de afslag komt. Hoewel, dat wordt al aangegeven met een pijl op het scherm van de rijstrookkeuze.
De mate van inzoomen is afhankelijk van de snelheid en dat past zich automatisch aan. Je kunt met een schuifbalk ook handmatig traploos in- of uitzoomen.

Navigeren
Berekeningen gaan heel snel: binnen 2 seconden wordt de richting/route aangepast als je een andere keuze maakt dan de navi aangeeft. De kaarten (42 landen, op 1 SD) zijn van 1e kwartaal 2009. Inderdaad, de Langenbergseweg bij Tilburg (gereed ca. 4e kw. 2008?) staat al op de kaart. Alle veranderingen van de te volgen rijrichting worden met spraak ondersteund en de weggedeelten met spraakondersteuning zijn anders gekleurd. De NL-stem is goed verstaanbaar, maar heeft soms een Duits accent en klinkt soms wat deftig. Alsof HM Beatrix zelf aanwijzingen zit voor te lezen. :680:Overigens is spraak in talloze talen mogelijk.

Routeopties en profiel
Je kunt het apparaat instellen voor auto, motor of fiets. En je hebt de keuzen tussen snel, kort, economisch of in de leermodus. In die laatste modus stuurt de navi de reistijden/afstanden van alle gebruikers naar één database, incl. dag en tijdstip (tenzij je deze mogelijkheid blokkeert). Die praktijkervaringen van verkeersdrukte en reistijd uit de database gebruikt de navi dan om de snelste route te kiezen voor die dag van de week en dat tijdstip. Maar deze optie werkt alleen in Duitsland.:eek:oo:

Vele extra's
Zoals veel apparaten biedt de Falk nog allerlei extra mogelijkheden, bv. flitspalen, POI's, blue tooth + adresboek, picture viewer, vertaler, spraakbesturing, mp3's afspelen (via kabel of via radiotransmitter), meerdere bestemmingen aaneenrijgen tot tochten. Kortom, meer dan ik tot op heden heb uitgeprobeerd.

Slotsom
Ik vind het een handig en snel navi-apparaat, dat in combinatie met de inbouwconsole een mooie alternatieve oplossing :super: is voor:
a) de diefstalgevoeligheid en de hoge prijs van de 2-DIN inbouwsystemen en
b) de losse navi's met zuignappen, losse draden enz.
 
Heb je een fotootje van je nieuwe, ingebouwde Zenec?
Mooi apparaat! Vraagje: waarom gekozen voor de ZE-NC2010? Ik neem aan dat de versie, die speciaal voor Skoda is ontworpen (ZE-NC5602) nog niet leverbaar is?

Tja , hij past als een bus in de console van m'n Octavia, dus waarom wachten ?
Daarbij komt dat ik op 2 forums las dat deze een zéér goede indruk achtergelaten had op de RAI :
Dus ik heb op de RAI de ZENEC stand bezocht. En als het waar is, wat ik heb gezien, laat ik hem morgen inbouwen.
De bediening is heel snel. En alles wat ik verder wil, zit er gewoon op.
Je hebt de mogelijkheid van updates. Ook de kaarten van de routeplanner kan je zelf inlezen. (kost wel een abonnement natuurlijk)
Inbouwen kan niet veel kosten, want in de demo video doen ze dat in 20 minuten.
Het geheel ziet er heel verzorgd uit. Er zit een Parrot bluetooth module in. (Een Parrot heb ik jaren gehad zonder enig probleem)
Als ik van te voren geweten had, dat deze module van Zenec beschikbaar zou komen, had ik niets, af fabriek, in laten bouwen.
Hopelijk test autoweek de ZE-NC2010, want deze module komt voor vele merken beschikbaar.

Fotootje geschoten met m'n mobiel :
 

Bijlagen

  • foto ZENEC.jpg
    foto ZENEC.jpg
    48,8 KB · Weergaven: 202
  • foto.jpg
    foto.jpg
    48,1 KB · Weergaven: 256
Ja, mooi hoor. Ik heb ook van anderen positieve geluiden over de ZENEC's gehoord. 't Zou me niets verbazen als de Columbus-verkopen flink gaan teruglopen als Zenec nog wat meer bekendheid krijgt. Veel plezier en veilige kilometers!
 

___JC___

Forumguru
En wat ie nu het verschil met de Columbus wat betreft diefstalbeveiliging? want het dievengilde gaat het verschil met een Columbus niet zien vanaf buiten lijkt me.
 

Bakkertje

Forumguru
En wat ie nu het verschil met de Columbus wat betreft diefstalbeveiliging? want het dievengilde gaat het verschil met een Columbus niet zien vanaf buiten lijkt me.

Het verschil zien ze wel denk ik.. Maar wat nou als de skoda (en VW) liefhebbers nu ineens allemaal een Zenec willen, dan ontstaat er vanzelf een "markt" voor gestolen zenec systemen... De montage is hetzelfde en als de navigatie unit geintegreerd is (wat eerst een los kastje was) dan wordt de diefstalgevoeligheid even groot ben ik bang..
 
Tja, die diefstalgevoeligheid van Columbus, Zenec en al het andere moois was voor mij reden te zoeken naar een alternatief. Ik heb geen zin in het risico van diefstal, braakschade etc. Met de Falk F10 als resultaat...
 

___JC___

Forumguru
De Columbus sytemen worden nu zoveel gejat omdat ze relatief veel geld opbrengen en relatief makkelijk te jatten zijn. Als zo een Zenec systeem goedkoper is zal deze minder opbrengen en zal het dievengilde zn respectloze pijlen er niet op richten. Maar dan moet je wel het verschil vanaf buiten kunnen zien. Ik had begrepen dat ze op de navigatievin op het dak letten en of er een groot scherm in zit. Dan heb je kans dat zo een Zenec er ook uit gejat wordt lijkt me.
 

VEEJAY

Forumguru
Gisteren toevallig in een carshop om een usb lader in te bouwen. Helaas nog geen leuke rns510 alternatieven kunnen ontdekken. Daarmee bedoel ik eentje met afneembaar front.
 
Bovenaan Onderaan