O2: Swing vervangen door Zenec - Fotoverslag

Vanenkelen

Forumguru
Ja hoop het ook, het apparaat heeft 2 jaar garantie en ik heb hem nog geen 2 jaar, dus dat zal wel goed komen. De Tijger staat ook goed bekend als het om service gaat!

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
dan zal het uiteindelijk vast goed gaan komen, maar heb je al een harde reset uitgevoerd?

Vanenkelen

Forumguru
Ja net gedaan, zowel factory reset vanuit het systeem zelf, het verborgen kleine knopje op de unit en net de stroom er helemaal af gehad en weer opnieuw aangesloten, geen verschil, dat witte scherm blijft.... Gisteren starte hij ineens nog een keer door, maar dat heeft 'ie vandaag niet meer gedaan :(

ImageUploadedByTapatalk1426434705.988050.jpg

Vanenkelen

Forumguru
Net een beetje zitten googlen en vind er vrij weinig over... Maar op Duitse fora lees je wel wat meer over het "Weisse bildschirm", over het algemeen is de conclusie dan moederbord, grafische kaart of scherm zelf kapot. Je leest ook dat andere functies dan wel blijven werken. Aangezien bij mij het geluid ook weg is vermoed ik moederbord...

EdK

Forumguru
Zal mij benieuwen wat men gaat aanbieden ?
Een reparatie
een refurb unit
of een compleet nieuwe unit

In laatste geval zou ik de mogelijkheden bekijken wat je zou moeten bijbetalen voor bv de 2015 versie ?

Vanenkelen

Forumguru
Ik hou je (jullie) op de hoogte... Die 2015 unit was ook al door mijn gedachten geschoten. Maar niet op de zaken vooruit lopen, eerst maar eens de mening van De Tijger afwachten ;).

EdK

Forumguru
Maar niet op de zaken vooruit lopen, eerst maar eens de mening van De Tijger afwachten ;).
Uiteraard , maar je kunt uiteraard wel de opties van te voren bekijken zodat als er een aanbod word gedaan je niet op dat moment moet gaan nadenken en dan later pas denkt " had ik maar ......"

ErikVM

Lid
Dit heb ik met zeer veel interesse gevolgd, ik speel zelf al een tijd met het idee. Zeer duidelijk beschreven en in beeld gebracht:dankje:

En ik hoop dat alles in orde komt met je toestel...

Vanenkelen

Forumguru
Inmiddels contact gehad met de tijger en ze willen de unit graag terug zien, daarna verder kijken. Dus komende dagen even netjes in een doosje stoppen en op de post!

• Leuk

CDK

Forumguru
ik zou het pakketje als je het niet zelf gaat afleveren wel goed verzekerd versturen, niet zomaar aangetekend hoor! er verdwijnen nog veel te veel pakketjes :angry:

Cordoba

Forumguru
Ik zie dat je al een waarschijnlijke oorzaak hebt gevonden voor je 'heldere beeld'. Je zou nog kunnen denken aan 'mute' functie die blijft hangen, maar dat verklaart het witte beeld niet. Als je 'm als navi gebruikt, dan heb je wel beeld op je MFD?

Edit: in aanvulling op Corné anders extra verzekeren, zodat je een nieuwe uitbetaald krijgt mocht het pakketje zoekraken (dat is bij gewoon 'aangetekend' niet het geval, ook al lijkt dat volgens de voorwaarden wel zo).

• Leuk

Vanenkelen

Forumguru
Dank voor de tips voor verzekerde verzending!

@Cordoba, heel af en toe startte hij wel door en dan zag ik de normale radio en navigatie schermen wel, maar hoorde ik geen geluid. Volgens mij deed het MFD het toen wel. Maar als hij op het witte scherm blijft hangen dan doet hij niets, volgens mij komt hij gewoon niet door zijn opstart routine heen, dus ook geen MFD info zichtbaar.

• Leuk

Vanenkelen

Forumguru
Nou even een tussenstand.... maar het is allemaal nog een beetje wazig.
Unit teruggestuurd naar De Tijger en daar heeft hij drie dagen probleemloos staan draaien in hun testkast.....:sterretjes:.

Dus gisteren heb ik hem weer teruggestuurd gekregen en gisteravond weer netjes ingebouwd. Maar helaas, hij startte wel op, maar geen enkel geluid. Ding uitgezet en auto even van contact gehaald en toen weer aangezet. Weer dat witte scherm en niet willen opstarten.

Zenec er weer uitgehaald, Skoda Swing radio er weer in en alles doet het gewoon. Auto even aan de laptop gehangen en getest op foutmeldingen en specifiek gekeken naar de luidsprekers. Geen enkele foutmelding, alle luidsprekers doen het gewoon.

Daarna Zenec weer teruggezet en toen startte hij wel weer op maar wederom geen enkel geluid. Geen plopje, kraakje, ruisje, helemaal niets, niet als je de unit aanzet, niet als hij al een tijdje aan staat. Het lijkt wel alsof hij überhaupt niet verbonden is met de luidsprekers.

Vanuit De Tijger denken ze dat het aan mijn auto ligt, dat er iets niet goed is op de CAN bus of in de CAN interface waardoor de Zenec er niet meer op komt. Ik vraag me dan af hoe dat ineens zo zou kunnen.

Ik verdenk nu de CAN interface in de Zenec of het CAN interface blokje in de aansluitkabel van de Zenec, wellicht is daar iets mis mee. Ik denk namelijk niet dat ze in de testkast bij De Tijger ook een CAN interface simuleren/testen. Dus dat is het enige verschil dat ik kan bedenken.

Ik ga op advies van De Tijger dit weekend de (CAN) software van de Zenec nog even updaten (indien er updates zijn) en dan kijken of dat het is, maar dan ben ik wel een beetje uitgedacht.

Iemand hier nog goeie ideeën?

Falcon

Donateur
Ja, gewoon zelf contact opnemen met Zenec zelf! Vaak valt er dan ook een heleboel meer te regelen (bijv. 2015 versie). ;)

Vanenkelen

Forumguru
Ja, gewoon zelf contact opnemen met Zenec zelf! Vaak valt er dan ook een heleboel meer te regelen (bijv. 2015 versie). ;)
Ja, dat is een goeie. Eerst wel nog even mijn laatste acties uitvoeren en als dat niet werkt laatste poging bij de Tijger.

EdK

Forumguru
Ik weet niet hoeveel je moet rijden naar de Tijger maar zou met een wit scherm en zonder geluid met de landkaart naar de Tijger rijden en ze daar dan laten zien wat je probleem is.

Maar geen isolatiebeschadigingen aan de bekabeling die via het frame in de wagen een sluiting veroorzaakt
Of een pin van de stekker die niet goed contact maakt denk aan de PC stekkers 12V van de HD's van vloegel..

Bovenaan Onderaan