Nou even een tussenstand.... maar het is allemaal nog een beetje wazig.
Unit teruggestuurd naar De Tijger en daar heeft hij drie dagen probleemloos staan draaien in hun testkast.....
.
Dus gisteren heb ik hem weer teruggestuurd gekregen en gisteravond weer netjes ingebouwd. Maar helaas, hij startte wel op, maar geen enkel geluid. Ding uitgezet en auto even van contact gehaald en toen weer aangezet. Weer dat witte scherm en niet willen opstarten.
Zenec er weer uitgehaald, Skoda Swing radio er weer in en alles doet het gewoon. Auto even aan de laptop gehangen en getest op foutmeldingen en specifiek gekeken naar de luidsprekers. Geen enkele foutmelding, alle luidsprekers doen het gewoon.
Daarna Zenec weer teruggezet en toen startte hij wel weer op maar wederom geen enkel geluid. Geen plopje, kraakje, ruisje, helemaal niets, niet als je de unit aanzet, niet als hij al een tijdje aan staat. Het lijkt wel alsof hij überhaupt niet verbonden is met de luidsprekers.
Vanuit De Tijger denken ze dat het aan mijn auto ligt, dat er iets niet goed is op de CAN bus of in de CAN interface waardoor de Zenec er niet meer op komt. Ik vraag me dan af hoe dat ineens zo zou kunnen.
Ik verdenk nu de CAN interface in de Zenec of het CAN interface blokje in de aansluitkabel van de Zenec, wellicht is daar iets mis mee. Ik denk namelijk niet dat ze in de testkast bij De Tijger ook een CAN interface simuleren/testen. Dus dat is het enige verschil dat ik kan bedenken.
Ik ga op advies van De Tijger dit weekend de (CAN) software van de Zenec nog even updaten (indien er updates zijn) en dan kijken of dat het is, maar dan ben ik wel een beetje uitgedacht.
Iemand hier nog goeie ideeën?