O2: Swing vervangen door Zenec - Fotoverslag

Vanenkelen

Forumguru
Gelukkig ben je heel erg handig en gaat het troubleshooten je goed af, want anders had je deze waarschijnlijke oplossing niet gevonden. Goed bezig kerel en hopelijk kan je weer snel van dat mooie apparaat genieten / gebruik maken!
Thanks Corné, maar als ik echt handig was geweest dan had ik er bij het monteren voor gezorgd dat die kabelboom niet klem had gezeten, want dat lijkt toch wel een beetje de oorzaak te zijn.... Iets anders kan ik er dan namelijk niet van maken. Zo'n kabelboom gaat na 1,5 jaar niet ineens vanzelf kapot, behalve als hij klem zit en met iedere trilling/schok in de auto op zijn donder krijgt totdat er iets scheurt... ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Vanenkelen

Forumguru
Ik vind de prijs voor die kabelboom trouwens echt helemaal top, dit zijn nou net vaak van die dingen waar fabrikanten op willen verdienen en dan betaal je zo het 2 of zelfs 3 voudige voor zo'n kabel... Netjes van Zenec. Nu lijkt het echt een service artikel... Voor 20 euro ga ik niet zelf draadjes zitten vervangen of solderen...

• Leuk
Waarderingen: CDK

Vanenkelen

Forumguru
En weer een update...

Gisteren bij de Tijger in Tilburg geweest, leuke zaak trouwens!

Het nieuwe kabelboompje heeft het klusje helaas niet kunnen klaren. Vorige week dinsdag geïnstalleerd en direct opstarten met een wit scherm en zonder geluid.... Dikke helaas pindakaas dus.

Gelijk gebeld met de Tijger en het handigste was om langs te komen met de auto zodat ze het probleem in mijn auto konden vaststellen. Dus daar aangekomen, laten zien/horen wat de problemen waren. Vervolgens heeft hij alles doorgemeten en iig geconstateerd dat er met de bekabeling in mijn auto niet veel mis kon zijn. Dus even de demo Zenec 2015 uit de winkel erin gehangen en die werkte perfect. Conclusie, mijn unit is toch echt kapot en waarschijnlijk ligt het niet aan mijn inbouwkwaliteiten maar is er echt iets mis met de versterker in de unit.

Hij was er erg verbaasd over, ze verkopen ze bij de vleet en van de 2011d hebben ze er in 4 jaar tijd pas 1 terug gehad met een kapotte sd card reader, van alle andere verkochte units hebben ze er nooit eentje teruggehad. Vandaar dat hij ook dacht dat het waarschijnlijk iets in mijn auto zo zijn. Maar goed hij is nu op weg naar Zwitserland en binnen drie weken krijg ik hem of een vervangende unit terug. Ben benieuwd, heb maar even laten vallen dat een 2015 als vervanger voor mij best een optie zou kunnen zijn ;).

EdK

Forumguru
Ik vond het al zo stil in dit topic de laatste dagen, maar goed de Tijger heeft zich dus zeker zoals altijd van zijn goede kant laten zien en gaat er dus verder mee aan de slag met de fabriek.
En zal ons benieuwen wat over een week of 3 de uitslag zal worden...

Vanenkelen

Forumguru
Nou daar is de uitslag dan... Er zat in ieder geval nog een kleine looping in deze achtbaanrit die ik in ieder geval niet verwacht had.

Na iets meer dan drie weken was de Zenec weer terug (dat is nu inmiddels al weer bijna twee weken geleden). Volgens de Tijger waren de eindtrappen van de versterker kapot en dus vervangen. Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn. Ja jullie lezen het goed, ik schrijf hier bewust "zou - moeten - zijn......".

Donderdag ontvangen, vrijdagavond opnieuw in de auto gezet. En helemaal blij dat alles weer ok was zet ik hem aan.....

WIT SCHERM....... :sterretjes::tegek::banghead:

Keertje uit, weer aan en opstarten... ergens hoop je dan nog dat dit een soort glitch was van het opnieuw aansluiten en dat hij echt wel gemaakt is en dat hij nu gewoon opstart en dat alles werk..... En inderdaad hij start nu wel op en....

HET BLIJFT OORVERDOVEND STIL.....:tongue:

De volgende ochtend de Tijger gebeld en daar werd het aan de andere kant van de telefoon ook oorverdovend stil.... hij snapte er ook echt niets meer van. Ik vroeg hem nog of ze hem zelf nog getest hadden, maar dat was niet het geval. Hij had de unit van Zenec teruggekregen met daarin een rapportje dat hij kapot was, kapotte onderdelen vervangen en nu weer in orde. Dus hij ging er van uit dat alles ook in orde was.

Aangegeven dat ik er na bijna 2 maanden prutsen (waarvan 3 weken wachten) nu toch wel klaar mee was en dat ik bovendien over 3 weken op vakantie zou gaan en ik hem dan echt wel weer wil gebruiken. Aangezien dit op zaterdag was gaven ze bij de Tijger aan dat hij dinsdag (pinksterweekeinde) pas contact op kon nemen met Zenec en mij hier dinsdag over zou bellen/mailen.

Die dinsdag netjes een mailtje ontvangen dat na overleg met Zenec besloten is mij zo snel mogelijk een vervangende unit te sturen. Dat ging inderdaad best rap, want die werd donderdag al vanuit Duitsland (rechtstreeks bij Zenec vandaan) afgeleverd.

Afgelopen vrijdagavond de vervanger (gloednieuw apparaat trouwens) in de auto gemonteerd, 37 kruisjes geslagen, 15 schietgebedjes uitgevoerd en uiteindelijk met mijn ogen dicht op de powerknop gedrukt.... na 20 seconden hoorde ik de radio kraken/ruisen. Ogen open gedaan en ik zag het radioscherm, op de zoek knop gedrukt en een halve seconde later had ik een vol en helder geluid door de speakers....

En sinds afgelopen vrijdag werkt hij weer naar behoren. Geen vastlopers met opstarten, geen krakend of ontbrekend geluid alles doet het perfect. Het lag dus in ieder geval niet aan mijn auto, de bedrading of aan mij, maar het ding was echt kapot (goed voor het zelfvertrouwen :D).

Eind goed al goed dus uiteindelijk.

PS: [Semi serieus modus aan] Iemand interesse in een gloednieuwe (2e hands) Zenec 2011D? Ondanks dat alles het nu doet en het apparaat gloednieuw, ben ik wel een beetje klaar met Zenec. Ondanks de goede verhalen en tevreden recensies overal ben ik er persoonlijk even goed klaar mee, het vertrouwen is weg. Dus ik ga mijn ogen komende tijd openhouden voor een leuke vervanger (liefst budgetneutraal). Dus als er iemand serieus interesse heeft is daar altijd over te praten.

EdK

Forumguru
Had je trouwens met die nieuwe unit de mogelijkheid om de kaarten gratis te updaten ?

EdK

Forumguru
Dat is dan toch ook weer een gelukje bij de pech, want anders had die update je toch een kleine 100 eurie gekost.....toch ?

EdK

Forumguru
ja die 89 eurie staat op de site maar toevallig van de week geprobeerd te updaten naar Q1 2015 en met voucher kom ik dan op 75 eurie uit.
En die korting werd automatisch gegenereerd , alleen is de update niet gelukt omdat de Ideal betaling om één of andere reden niet doorloopt...

Bovenaan Onderaan