O2: Swing vervangen door Zenec - Fotoverslag

Vanenkelen

Forumguru
Pfffff wordt altijd zo gek van dingen op marktplaats zetten. Heb de Zenec nu te koop staan (ook hier in de bazaar trouwens), maar ook op marktplaats. Inmiddels al drie mails gehad (via marktplaats) van mensen die een bod doen of vragen voor welk bedrag ze hem op mogen komen halen. Ik reageer dan meestal binnen een paar uur en dan blijft het vervolgens dus stil. Ik snap niet dat je dan niks meer van je laat horen. Je stelt een vraag, je krijgt antwoord dan is het toch een kwestie van een greintje fatsoen in je donder dat je dan laat weten dat je toch niet geïnteresseerd bent..... Bah...... :(

Sorry moest ik even kwijt. :)

AndreM

Forumguru
OW maar het kan nog gekker @Vanenkelen.
Je doet een bod, verkoper gaat akkoord, spreek af tussen mijn werk langs te komen omdat ik die dag toch in de buurt zit. Dan bel je die dag en zegt meneer, ja ik vond het toch te weinig ik heb hem voor 5 euro meer kunnen verkopen! :banghead:
Eerst akkoord gaan en dan terug krabbelen voor het krenterige verschil van 5 euro, wat is fatsoen ook alweer :pieker:

Maar een tipje, met verkopen op marktplaats zeg ik nooit een bedrag.
Ik zeg altijd doe maar een redelijk bod dan hoor je wel of ik akkoord ga.
En is het niet redelijk, dan begrijpt de koper echt niet wat redelijk is.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
marktplaats komt niet in mijn woordenboek voor...
Het is bewaren of weggooien.

vond en vind het leuren met me spullen een crime , dus vandaar

Vanenkelen

Forumguru
marktplaats komt niet in mijn woordenboek voor...
Het is bewaren of weggooien.

vond en vind het leuren met me spullen een crime , dus vandaar
Herken ik wel @EdK, maar toch zo af en toe wil ik van iets af en daar wil ik dan toch nog wel wat voor terug zien en dan onderga ik het maar gewoon.

Er heeft zich via marktplaats inmiddels iemand gemeld met wie er normaal te communiceren valt, dus als het mee zit ben ik in de loop van de week van de Zenec af....

EdK

Forumguru
Kijk dat laatste is goed nieuws en ik hoop voor je dat het inderdaad een serieuse koper is die hem uiteindelijk van je overneemt.
En ik begrijp ook dat een 2 maanden oude navi je niet zomaar weggooit uiteraard, alleen in mijn geval had ik hem er dan langer in gelaten en was er dan iemand van is tie te koop dan had ik hem er meteen uit geschroeft....

Vanenkelen

Forumguru
Ik heb eigenlijk gewoon zin om iets nieuws uit te gaan zoeken/proberen, maar dan wil ik wel weten of ik de Zenec verkocht krijg en hoeveel ik er ongeveer voor krijg. Daarom ga ik niet wachten tot die eventuele koper zich zelf aanmeldt. Gewoon de boel verkopen en dan weer iets nieuws uit gaan zoeken.

Kanshebbers op dit moment zijn:
- Een 2e hands Columbus (nadeel, dan moet er ook nog een Bluetooth module aangeschaft worden voor de carkit.
- Een Dynavin N6, op basis van reviews schat ik die op het niveau van de Zenec, maar ik vind de user interface mooier.
- Een Pioneer 2e hands dubbeldin navigatie (liefst vrij recent). Nadeel is wel dat die geen goede integratie met canbus, pdc, clima en Navi hebben. Maar de versterker wel veel beter zal zijn.

EdK

Forumguru
Pas op met de pioneer, heb een tweetal radio's ( 1 din ) van ze gehad en inderdaad kwa geluid prima !
Maar het blue tooth deel voor de handsfree was een ramp.
Nokia met pioneer werkte in algemeen goed, maar andere merken feuns was hopeloos en heb ik nooit goed gekregen.
Maw zette op vakantie ritten me SIM over op een oude telefoon die wel werkte met de radio....
Kijk ook eens naar update prijzen van pioneer mbt kaartmateriaal en of de updates minimaal eens per jaar worden aangeboden.

Vanenkelen

Forumguru
Toen ik laatst bij de Tijger was toen mijn Zenec het niet deed, heb ik een tijdje met Frans staan praten over de verschillende merken. Zij hebben erg goede ervaringen met Pioneer, zij adviseerden dat boven Kenwood, daar hadden ze erg veel problemen mee, idd connectie issues met telefoons, maar ook veel kapotte units. Naast Zenec adviseerden zij vooral Pioneer.

Maar idd de dingen die jij daarnaast noemt zijn idd ook relevant!

We gaan weer eens lekker puzzelen!

Jee13

Forumguru
pioneer kan ik je zeker aanraden, doe maar eens berichtje via de app, dan kan ik je info geven

fanSkoda-VW

Forumguru
Ik heb dit topic 'ff' doorgelezen.
Kapotte kabelboom?
De dealer heeft in mijn F3C een Axion navigatie ingebouwd zodat de standaard Bolero (?) nu ook navi heeft.
Veel geklo... ehh geklungel :angel:.
De 1e x bleek inderdaad dat ook de kabelboom beschadigd was.
Dus: opletten bij de draadjes, ze blijken heel erg kwetsbaar te zijn.
De unit zelf is later ook nog een keer vervangen.
Her probleempje dat ik nu nog heb is dat de GPS af en toe een flinks aantal meters naar links of rechts het mis heeft
Dus i.p.v. op de doorgaande (snel-)weg te rijden rij ik op een paralelweg met alle foute aanwijzingen tot gevolg :angry:.

Vanenkelen

Forumguru
Doe ik Jeroen...

En @fanSkoda de kabelboom was bij mij ook wel verdachte, maar uiteindelijk doet alles het nu met een nieuwe unit helemaal prima. Dus niet de kabelboom bij mij.

Wel raar dat je steeds een stukje naast de weg rijdt?

fanSkoda-VW

Forumguru
@Vanenkelen,
Ik rijdt er niet altijd naast. soms...
En drinken doe ik niet, daar kan het niet aan liggen.
Misschien is de plaats van de antenne niet optimaal? Maar ik heb dat ding niet zelf ingebouwd.
Zal met de leverancier nog wel contact opnemen.

grts

EdK

Forumguru
Misschien is de plaats van de antenne niet optimaal?
Dit ga je bijna zeker denken.

Niet op de juiste plek
Of toch een aankomend defecte GPS muis.

Kun je op je unit ook een menu naar voren halen dat je het aantal GPS satelieten ziet wat de unit ontvangt ?
Want hoe minder hij er ontvangt des te slechter word de nauwkeurigheid !!
BV met dichte mist of rijden onder een bladerdeken van bomen verstoord ook het signaal.

fanSkoda-VW

Forumguru
@AndreM vermoeidheidsindicatie? Zou er in moeten kunnen zitten, jawel.
Bijna alle bestelvinkjes aangevinkt, vond ik zoooooo leuk!!
Maar van het opzoeken wordt ik zoooooooooooooooo moe(-deloos) van deze computer op 4 wielen
met 4 zitplaatsen óók nog. :koffie:

@EdK, Jawel!! ik heb een handlijding (!!!!) op de PC, en dat daar in gevonden.
Zal van de week dat eens haarfijn gaan uitzoeken.
10 jaar vooruitgang t.o.v. mijn vorige nav-system, maar volgens mij zit de NL-Belasting er tussen, reden?
Leuker kunnen we het niet maken, en nóg gecompliceerder óók niet :sterretjes:. Hellup, ik wil van A naar B, meer niet.
Dank v d tip. :bloemen:

AndreM

Forumguru
Ach je bent er nog lange niet @fanSkoda.
Als je denkt alles te weten over je auto, kom je na 9 maanden achter dat als je je afstandsbediening ingedrukt houdt om de openen dat dan ook alle ramen open gaan.

Dat noemen ze CLEVER! :sterretjes:

EdK

Forumguru
jeetje heeft dat 9 maanden geduurd ???
wel dat noem ik niet clever hoor !!
Had de dealer toch wel mogen laten zien

Weet je wel dat als je langer op gesloten drukt van de afstandbediening dat ze dan ook sluiten ???

fanSkoda-VW

Forumguru
ehhhhh B L O O S , NEEEEEEEEE, dat weet ik allemaal niet.
En ik dacht nog wel dat ik het hele boekje doorgelezen had :lezen:
Ga ik uitproberen!
Ik las wel ergens dat ouderen [jawel, ik óók] meer en meer kiezen voor een okkasie.
Om reden dat de oudere mensch geen computergestuurde auto's willen, ze zijn te gecompliceerd geworden.
Met een beetje Alzheimer krijg je de auto niet van d'r plek. [ :sterretjes: Laatst dacht ik dat het dashboard verdwenen was, maar ik bleek achterin gestapt te zijn :banghead: ]
En daar ben ik het roerend mee eens. Daardoor ook kwetsbaarder, want als ik zo e.e.a. lees dan denk ik dat mijn F1C op één storing in 10 jaar na een kwalitatief betere auto was. Jawel, mét koeling in dashboardkastje ook nog.

:ot: Is er ook een diploma te behalen? Zoiets van: Deze berijder snapt de Skoda! :deuk: en omgekeerd óók.
Is dat met andere moderne auto's ook zo? Ik vrees van wel.

O ja, Ik ontvang wel de satellieten, kostte 'n minuutje of zo voor het apparaat om zich in te stellen, maar een stuk of 6 gevonden. Variërend van 75% per signaal tot 50%. Lijkt me voldoende om het spoor niet bijster te raken.
grts

Bovenaan Onderaan