O3 2017 Facelift

Frank C

Forumguru
Stoor me met name aan de uitvoering van de front radar waardoor de lijn van de gril is onderbroken, hebben ze bij de Superb toch echt mooier gedaan.

leon-cupra

Forumguru
Ach ja eigenlijk kunnen we dit als huidige O3 eigenaars maar toejuichen dat de facelift er minder goed uitziet als de "oude". Is de pre-facelift tenminste gegeerder dan de facelift wat een goede invloed heeft op de herverkoopwaarde :thumbsup:

Canon-Eye

Forumguru
Wat is er anders dan de huidige O3? :pieker: behoudens de grotere Columbus
Skoda leert niet erg snel, vind ik. Die Columbus mag dan groter zijn, hij zit nog steeds veel te laag zo met die ventilatieroosters erboven. Dat doen ze bij Seat (en trouwens ook bij de Renault Talisman) dan toch al aanzienlijk beter.
Al zou het voor mij nog best een eind hoger mogen, om nog minder ver te hoeven afwijken van de rechtuit-kijklijn. :jaja:

FloR

Nieuw lid
Balen, balen, balen! Mijn huidige leasewagen loopt op zijn laatste pootjes, de Skoda Octavia RS lag op de bovenste plank om de vervanger te worden.

Nu zie ik de foto's van de facelift 2017, die zijn serieus teleurstellend. Iemand een idee tot hoe lang je het huidige model kan bestellen?

Schippersss

Forumguru
Op Skoda.nl staat bij configuraties nog steeds het oude model. Denk zelf dit jaar nog, geloof nog niet dat productie van de fl al begonnen is.

FloR

Nieuw lid
Voor wat het waard is: op internet lees ik dat eind dit jaar de facelift zal voorgesteld worden & leveringen voor begin 2017 zijn.

Ikzelf zal pas kunnen bestellen begin 2017.

Afwachten hoe hij er int echt gaat uitzien, maar eerste foto's kunnen mij niet bekoren. Mss toch bij Mercedes blijven dan.

B.Stuurder

Forumguru
Voor wat het waard is: op internet lees ik dat eind dit jaar de facelift zal voorgesteld worden & leveringen voor begin 2017 zijn.

Ikzelf zal pas kunnen bestellen begin 2017.

Afwachten hoe hij er int echt gaat uitzien, maar eerste foto's kunnen mij niet bekoren. Mss toch bij Mercedes blijven dan.

De RS230 is vooralsnog niet gewijzigd volgens mij

laagvlieger

Forumguru
Wat de huidige voorkant mooi maakt, zijn naar mijn mening de (dure) xenon koplampen met LED dagrijverlichting. Ik vind de O3 niets bijzonder met de standaard halogeen units. Het staat zo goedkoop. En de meeste Octavia's hebben die standaard dingen. Eigenlijk vreemd hoe zo'n 'detail' een auto mooi maakt of niet. Maar dat is smaak en smaak is persoonlijk.

B.Stuurder

Forumguru
@laagvlieger ik ben het helemaal met je eens. Ook de zwarte binnenkant van zowel de xenon als de mistlampen geven een agressieve uitstraling. Die is compleet weg bij de FL. Dat is zeker een kwestie van smaak.

ertromp

Forumguru
Skoda leert niet erg snel, vind ik. Die Columbus mag dan groter zijn, hij zit nog steeds veel te laag zo met die ventilatieroosters erboven. Dat doen ze bij Seat (en trouwens ook bij de Renault Talisman) dan toch al aanzienlijk beter.
Al zou het voor mij nog best een eind hoger mogen, om nog minder ver te hoeven afwijken van de rechtuit-kijklijn. :jaja:
Daar kunnen Seat en Skoda wat van VW en Audi leren. Gewoon een digitaal scherm als dashboard dus kaart geprojecteerd tussen snelheidsmeter en toerenteller

Canon-Eye

Forumguru
Mmmjah, kan ook.
Zelf heb ik op die plek toch liever het actueel verbruik in beeld, zeker als ik met de caravan onderweg ben: in samenhang met het toerental is dat voor mij een vroege indicator om een tandje terug te schakelen voordat de snelheid echt gaat teruglopen.
De navigatie zie ik daarom toch liever hoog in of laag bovenop het dashboard, dicht bij de klokkenwinkel. Die zuiltjes die lang geleden al bij Volvo uit het dashboard omhoog kwamen, waren zo gek nog niet...

Canon-Eye

Forumguru
Daar heb je bijzonder snel last van invallend licht op je scherm hoor @Canon-Eye ! Ieder voordeel hep zijn nadeel?
Ik kan je uit eigen ervaring melden dat dit heel erg meevalt en anders simpel op te lossen is met een eenvoudig klepje of zo.
Ik rij al jaaaaren met mijn tomtm bovenop het dashboard, tusen A-stijl en klokkenboel bijna tegen de ruit aan (zuignap op zo'n glad plakrondje) en dat werkt prima.
Voor de camouflage ligt er een zwarte baseballcap overheen, die fungeert onder het rijden als zonneklepje. :pardon:

Bovenaan Onderaan