O3 2017 Facelift

B.Stuurder

Forumguru
Heb veel adresjes gisteren gehad met de leenauto (Ateca) en wat jij hier omschrijft heeft VAG geen last van. Aldus mijn ervaring.

Elektronische techniek en Franse auto's; de bekende 'open deur'.
Toch is dat het enige probleem dat ik in 5 jaar heb gehad met de Renault. Dus die deur is niet meer open wat mij betreft.
 

Rataplan

Forumguru
Kortom; leuke auto voor in het weekend en lange afstanden!
Aangezien ik doordeweeks in m'n Defender mag sturen.
 

WHas

Nieuw lid
Mijn eerste post... ik ben me aan het oriënteren op een Octavia voor 2017.
Ik vind de nieuwe versie eigenlijk best mooi. Smaken verschillen.
Ik rij nu een megane estate en @B.Stuurder: nooit problemen gehad met de elektronische handrem. Ik kan ook achteruit wegrijden.

Is dit trouwens een voorbode voor de prijs? IMG_4709.JPG


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

vleier

Forumguru
sorry dat ik het zeg. ik vind het hele dubbele koplamp gebeuren maar niets. Het is iets te vreemd om aan te zien. Misschien dat ik er nog gewoon aan moet wennen maar het zal niet makkelijk worden.
 

B.Stuurder

Forumguru
Maar dat doe je toch zelf? Dat je daar de eerste keer geen erg in hebt kan ik me voorstellen, maar daarna... :pieker:



#ezel&steen
En jij denkt dat ik daar ieder moment mee bezig ben? Het was ook niet elke dag, het is een paar keer gebeurd de afgelopen 5 jaar. Geen drama, maar wel vervelend. Bovendien is het geen kleine auto, dus ik moet wel helemaal naar voren anders steekt hij uit in sommige gevallen.
Overigens parkeer ik tegenwoordig vaak achteruit in, maar dat is een gewoonte geworden door policy bij bijna al mijn klanten...
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik denk dat het wel went. Wat ik opvallend vind is de wijzigingen in sommige afmetingen.
Ik vind hem wel veel minder sportief, bijna een "wannabe" luxe sedan zo. Overigens heb ik de Mercedes waar naar wordt verwezen ook nooit mooi gevonden.
 

B.Stuurder

Forumguru
@WHas toch hadden meer Meganes dit probleem als ik de mensen op de fora mag geloven. Maar goed, ik zou niet de Octavia of elke andere auto laten staan omdat er een elektrische handrem in zit, maar zaligmakend is het ook niet.
 

vleier

Forumguru
Ik denk dat het wel went. Wat ik opvallend vind is de wijzigingen in sommige afmetingen.
Ik vind hem wel veel minder sportief, bijna een "wannabe" luxe sedan zo. Overigens heb ik de Mercedes waar naar wordt verwezen ook nooit mooi gevonden.

Die auto hadden mijn ouders voor de c klasse. Was een top auto. Het is totaal geen sportieve auto (comfort auto voor de lange baan) en nooit problemen mee gehad. Het groote min punt was dat deze auto nog steeds erg leek op mijn eigen eerste auto. een 1975 w115 240D (zelde lijnen in de motorkap en de lampen positie).
 

Canon-Eye

Forumguru
En jij denkt dat ik daar ieder moment mee bezig ben?
Ieder moment? Nee natuurlijk niet. Maar als je vlak voor een muurtje of ander obstakel parkeert, dan zou dit op zichzelf al de herinnering aan de problemen kunnen oproepen.
Althans, zo werkt het bij mij wel, nog steeds... ;)

Terzijde: inderdaad nóg een goeie reden om standaard achterwaarts in te parkeren, zodat je altijd voorwaarts kunt vertrekken. Na vele jaren indoctrinatie door de petrochemische industrie heb ik de voordelen daarvan wel leren waarderen...
 
In de 3 jaar dat ik in mijn megane rij, is hij tig keer bij de garage geweest à la franse auto.... lekkage vanuit het dak (paar keer voor teruggeweest) gesprongen retourleiding van de diesel, geknapte multiriem, handrem die er niet meer opging, vermogensverlies. Met de vag'jes nooit problemen gehad (op een nieuw motorblok van de 1.2 tsi na dan).

Lekker weer een octavia straks, zonder facelift ;)
 

Rataplan

Forumguru
Ik leer iets bij in dit topic: dat het bedrijfspolicy is om achterwaarts in te parkeren. Redenatie snap ik, maar dat het policy was, was ik niet mee bekend.

Ik parkeer meestal toch al achterwaarts; 8/10 hangt er een kar achter of moeten er spullen uit m'n auto.
Enne, ik rijd een leukere bedrijfsauto dan vele bedrijfs leasers of werkbusjes: een flink getuned Defender. :tongue:
 

Noord26

Forumguru
Enne, ik rijd een leukere bedrijfsauto dan vele bedrijfs leasers of werkbusjes: een flink getuned Defender. :tongue:

Dat zal inderdaad fantastisch sturen en de bocht om gaan een Defender..

:pieker:

Wil je een auto die sneller accelereert: gooi er een sterkere motor in. Wil je een auto die overal sneller is: bespaar op gewicht.

Het wordt op prijs gesteld om jezelf even voor te stellen in een topic. ;)
 
Laatst bewerkt:

yesRS@

Forumguru
Gisteren kon ik het niet geloven, vandaag eigenlijk nog niet.
Deze komt alvast nooit op de oprit te staan:greedy:.

Zou het niet kunnen dat er een marktstrategie achter zit?
Eerst de consument overtuigen van de kwaliteit van een vag product en daarna een lelijke facelift doorvoeren om zijn neefjes wat grotere verkoopcijfers te gunnen ?

TELEURGESTELD ! :wavecry:
 

B.Stuurder

Forumguru
In de 3 jaar dat ik in mijn megane rij, is hij tig keer bij de garage geweest à la franse auto.... lekkage vanuit het dak (paar keer voor teruggeweest) gesprongen retourleiding van de diesel, geknapte multiriem, handrem die er niet meer opging, vermogensverlies. Met de vag'jes nooit problemen gehad (op een nieuw motorblok van de 1.2 tsi na dan).

Lekker weer een octavia straks, zonder facelift ;)

Zo zie je maar dat het per individuele auto kan verschillen.
 
Bovenaan Onderaan