O3 2017 Facelift

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb nog niet direct iets van: had ik nu maar gewacht. Er zijn niet echt dingen bij waar ik op zit te wachten. Ik snap nu wel de 8" Amundsen in de Superb, de Columbus wordt dus 9,2". Maar met minder fysieke toetsen. Niet altijd handig naar mijn mening.
 

Michel

Forumguru
Wat mij betreft hadden ze ook die lelijke vouwen in de achterklep bij deze facelift weg mogen halen. Die kans heeft Skoda helaas niet gepakt. Nu zijn zowel de voor- als achterkant niet (meer) aantrekkelijk.
 

Rallye

Forumguru
Jammer dat ze niet direct ook de handrem hebben aangepakt...

Hoezo? Je wilt toch niet zo'n vreselijke elektrische handrem?

Ik zou de draaiknop voor harder en zachter niet graag missen op een radio (al heb ik toetsen op het stuur). Niet-fysieke toetsen zijn in de auto sowieso dramatisch om te bedienen....

Overigens was inderdaad voor mij één van de opvallende zaken in mijn huidige O3 dat de instellingen van de auto, net als in mijn O2 PFL, maar in tegenstelling tot in mijn O2 FL, NIET per sleutel verschillen. In de O3 FL zal dat, zo lees ik, wel weer zo zijn. Niet alleen voor de stoelen dus (mits elektrisch), maar ook voor de instellingen van de taal, radio etc. Wellicht ook voor de VRS-mode, zo hoop ik, want die moet ik nu elke keer nadat mijn vrouw heeft gereden aanpassen.

Zou het nieuwe scherm voor de radio's nu gelden als nieuwe radio? Kaarten voor de navigatie blijven bij Volkswagen immers gratis tot vijf jaar na uit produktie gaan van de radio; bij Skoda is dat onduidelijk (meeste zeggen drie jaar na aanschaf auto). Als dit een nieuwe radio zou zijn (MIB3) begint dan nu een termijn te lopen....
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Mijn ervaringen met zo'n elektrische handrem zijn wat minder recent. Ik vond het een onhandige oplossing voor een niet-bestaand probleem (een beetje als de kleine stuurtjes in de huidige Peugeots).

Dit ging om een Audi A6, waar het "lossen" van de handrem erg langzaam verliep. Je moest bij het wegrijden echt wachten tot de handrem (op gehoor) gelost was, voordat je weg kon rijden. Van "handrem los en weg" was geen sprake. Ik had echt het gevoel dat ik de hele tijd zat te wachten, mogelijk ook omdat de directe link tussen wat je zelf doet (mechanisch de handrem lossen) en de vervolgactie (wegrijden) is vervangen door een elektronische tussenstap.

Maar goed: ook als een elektrische handrem wel goed werkt, zie ik het voordeel niet.......

Ik hoop ook dat xenon leverbaar blijft. Uit testen van bijvoorbeeld de SEAT Leon blijkt dat LED toch vaak minder goed is dan xenon....
 
Laatst bewerkt:

MaRco2

Forumguru
Na de foto's gezien te hebben en nog een paar keer gekeken te hebben.... waarom?

Waarom niet gewoon de huidige neus iets straktrekken (die bumperstijl onderaan is op zich niet gek) ipv zo'n rare voorkant.

Als ik aan een verse toe zou zijn (normaliter was dit wel het moment, maar dat was met een bijna dubbele kmstand voorheen van rond de 2 ton), zou ik snel de hudige nog scoren.
 

B.Stuurder

Forumguru
Elektrische handrem heb ik nu ook en dat heeft al voor problemen gezorgd. Bijvoorbeeld ingeparkeert staan met de neus vlak tegen een muur en dan niet achteruit kunnen omdat de handrem niet uitschakelt. Moet je eerst wat naar voren, maar dat ging natuurlijk niet. Na veel prutsen gaat ie er dan af. Paar keer gehad. Heel storend.
 

Bertuz

Lid
Als ik hem zo zie valt de lelijkheid nog enigszins mee.

14890331_1341052155929048_6219751547872038501_o.jpg
 

DannyG

Forumguru
Hm ... bij het eerste model in 2013 was mijn eerste reactie op de foto's: :tegek::yeehaa::cheer::yeah::thumbsup::thumbsup:.

Nu is mijn reactie eerder: :thumbsdown: :stop: :nailbiting: :facepalm: :cry: :mad: :nono: :sterretjes: :fool: :banghead: :tongue:

Maar ja ... smaken zijn smaken en ik lees hier en daar toch ook wel positieve reacties en uiteindelijk zal het ook wel ooit eens wennen. Ik kan alleen maar gelukkig zijn dat ik de mijne nu al heb en mag aanleunen bij mijn eerste reactie :jaja:


;)
 
Bovenaan Onderaan