O3 2017 Facelift

B.Stuurder

Forumguru
Ik leer iets bij in dit topic: dat het bedrijfspolicy is om achterwaarts in te parkeren. Redenatie snap ik, maar dat het policy was, was ik niet mee bekend.

Ja is bij veel bedrijven in de Botlek/Europoort verplicht, met name Petrochemische bedrijven. Met het oog op evacuatie in noodgevallen. Als je dan al je auto mee mag nemen, dan is het een chaos als de helft achteruit moet uitparkeren.

edit - @Canon-Eye was me net voor.

Canon-Eye

Forumguru
En buiten de snellere evacuatie zitten er nog meer voordelen aan achteruit insteken. Zo heb je bij het voorwaarts uitparkeren bv.
  • beter uitzicht op naderend auto's,
  • minder draairuimte nodig
Het heeft me wat tijd gekost, maar ik heb intussen zelfs mijn vrouw kunnen overtuigen dat het veel handiger is om de auto achterwaarts onder de carport te zetten. En bij daglicht kan ze dat nu ook prima zelf.
Bij donker is het lastiger vanwege een S-bocht in de oprit, dus dan doe ik het voor haar... :)

Rataplan

Forumguru
Dat zal inderdaad fantastisch sturen en de bocht om gaan een Defender..

:pieker:
Nee inderdaad, maar wel sneller weg bij een verkeerslicht of inhalen dan een witte bus of al die leaserts met een 1.2 TFSI of 1.6 TDI aan boord... met ook nog een 3t aanhanger aan de haak. ;)

Rataplan

Forumguru
Niet alles té letterlijk nemen, maar ik vind het leuker, aparter en biedt meer mogelijkheden dan een standaard witte bus. Daarbij zie ik onderweg genoeg combinaties rijden dat ik echt onverantwoord vind. Kijk maar eens in de file rond en zie die graafmachientjes staan op een kar met een bestelauto of bus ervoor. Die rijdende dozen zijn vaak veel te licht, ongeladen is het maar lucht hè.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Tuulster

Forumguru
14890331_1341052155929048_6219751547872038501_o.jpg

Ffff de echte afwachten maar ben over eerste verbazing heen en hij begint in te dalen.
In ieder geval weer eens iets anders

yesRS@

Forumguru
@Joske, misschien brengen we Skoda nog op ideeën met onze dhlde RS ( double headlights,double engines) ! Volgens de link van rataplan heeft er al iemand mijn idee gestolen:-)

hemi24

Forumguru
Elektrische handrem heb ik nu ook en dat heeft al voor problemen gezorgd. Bijvoorbeeld ingeparkeert staan met de neus vlak tegen een muur en dan niet achteruit kunnen omdat de handrem niet uitschakelt. Moet je eerst wat naar voren, maar dat ging natuurlijk niet. Na veel prutsen gaat ie er dan af. Paar keer gehad. Heel storend.

Niet met de VAG-versie, is mijn ervaring...
Jammer, want Seat heeft bij de facelift van de Leon wél de elektrische handrem overgenomen (MET AutoHold..!)

Gemiste kans van Skoda...

Ik baalde ervan de O3 geleverd te krijgen en dan in maart het nieuwe model te zien rijden ,maar na alle fotos goed te hebben bekeken vindt ik het niet zo erg... voor mij zou dit een no-go zijn en zou ik de Talisman besteld hebben. Maar goed, de binnenkant is wel mooi geworden!

Planqgas

Actief lid
Het kan mij ook niet echt.... of eigenlijk echt niet bekoren. Ik ben blij dat ik vorige maand deze versie heb gekregen. Ik denk dat ik anders, net als @jeroenvanrooijen, voor een andere auto zou zijn gegaan.

Staan er eind van het jaar in ons mooie stadje toch 2 mooie O3's voor de Appie. Hij staat nu zo alleen af en toe... ;)

ertromp

Forumguru
De achterkant met die gewijzigde led achterlichten vind ik ook een misser ten opzichte van de led in het oude achterlicht

Nieuw:

octavia-facelift-04.jpg

Oud :thumbsup:

OCT_GAL_RESK_2_SKODA_OCTAVIA_III_IMG_3455.jpg

Bovenaan Onderaan