O3 2017 Facelift

Canon-Eye

Forumguru
Een Franse auto? :nailbiting:
Wij hebben vanaf midden jaren '70 alléén maar Franse auto's gehad als auto voor mijn vrouw, die ze ook nog redelijk intensief heeft gebruikt in haar werkzame jaren.
2 besteleenden (een AZU 250 kg en een AK 400 kg), een Renault 4 bestel en een Simca 1100 beide omgebouwd naar personenauto, een Visa 1100 RE en 2x een Twingo. Laatstgenoemde zijn allebei nieuw gekocht en ze hebben allebei dik 10 jaar dienst gedaan. En dit alles zonder noemenswaardige problemen buiten het reguliere onderhoud. In elk geval minder motorische problemen dan met sommige 'Duits-degelijke' producten...

Kortom: die negatieve vooringenomenheid jegens Franse auto's deel ik beslist niet!

Rallye

Forumguru
Kortom: die negatieve vooringenomenheid jegens Franse auto's deel ik beslist niet!

Is vooringenomenheid niet altijd negatief? Persoonlijk heb ik ook geen slechte ervaringen met Franse auto's (vier Peugeots gereden, zie mijn forumnaam). Alleen elke 80.000km een nieuwe uitlaat.....

emilio3333

Forumguru
In de facelift van de Leon komt ook de nieuwe 1.6 TDI met 115 pk.
Waarschijnlijk dan in de Octavia en Golf ook.
Hopelijk dan net zoals in de Leon met 6 bak, deze is zoveel beter en fijner dan de huidige 5 bak.

erikkie

Senior Member
Ik gisteren met de nieuwe 3008 suv van Peugeot gereden maar die navigatie en de digitale headup display wil ik ook!....:nailbiting:

Idd gave auto
Waar moet je die 3008 beetje plaatsen qua ruimte? Is hij vergelijkbaar met Octavia iii of kleiner/groter?

Die Franse kwaliteit zou ik me nog niet zorgen over maken. Kwaliteit Octavia iii ook niet niet op alle punten top.

Na 3 jaar en 120k :

bekleding vloerbedekking matig / niet slijtvast, velours matten binnen jaar gaten, spiegels inklappen hapert, vaak kapotte xenon lampen, zwart glimmend plastic buitenkant op b en c stijl wordt dof, leer versnellingspook wordt lelijk, bekleding dynamic stoelen ook niet super. Begint af en toe te kraken....
Verder bevalt hij prima, maar vorige Octavia II leek kwalitatief degelijker in elkaar te steken....

s-line

Forumguru
Ik denk vergelijkbaar kwa binnen ruimte. Maar vind dat moeilijk te beoordelen omdat het een heel ander soort auto is. De kofferbak is wel kleiner natuurlijk maar met 520 liter nog steeds redelijk voor een SUV achtig ding.

Arco

Forumguru
2017-skoda-octavia-4.jpg

B.Stuurder

Forumguru
@Canon-Eye ik rijd nu al 5 jaar een Franse auto. Eerder ook al eens een Laguna gereden. Je mist het punt, namelijk dat hier eerder lacherig gedaan werd over mijn Renault en nu is die Peugeot ineens fantastisch. Really? :fool:

laagvlieger

Forumguru
Als ik de nieuwe O3 zo zie in dat filmpje, dan vind ik hem - net door de wijzigingen - toch een stuk eleganter, verfijnder.

DannyG

Forumguru
Ik denk dat de impressies van de VRs beter meevallen dan de eerdere foto's maar het is maar de vraag hoe het productiemodel er exact uit zal gaan zien. Bij de "foto" van de VRs zie je dat de lijn van de hoekpunten van de voorruit naar de grille min of meer recht verloopt (zoals bij de pfl) terwijl deze lijn bij de impressies van het 'gewone model' een sterke curve vertonen. Persoonlijk is die curve een afknapper. Neem daarbij dat de voorstelling van de VRs sowieso stoerder lijkt dan hij in productie zal zijn (sterk verlaagd, spacers ... allemaal niet standaard).

Dus lijkt het mij echt afwachten op "the real thing". Maar wennen zal het wel worden ... dat staat vast ... en dat is ook logisch.

Miez1

Forumguru
Mogguh Forummers,

Er is al genoeg geroepen lees ik :D. 'Ik vind' de nieuwe headlights op de plaatjes niet mooi uitkomen. Irl kan het nog anders uit de verf komen dat zal de tijd leren. En zo'n dikke versie kun je altijd wel wat aantrekkelijker laten lijken maar de minder aangeklede versies met lichte koplampbehuizing en halogeenlampen zullen er voor mij minder aantrekkelijk uit komen te zien.

Alles gute !

Miez

Schippersss

Forumguru
De RS versie ziet er wel beter te pruimen uit. Helaas zal je die niet veel zien, hetze meestal toch leas grut met de basis versie.

Zelfde als de 3008, mooie wagen. Maar in het getonde afbeelding/filmpje is wel de GT van 53k. De instap versie 3008, ziet er al heel stuk minder uit.

Laatst bewerkt:

dirk27

Forumguru
De wagen vraagt erom om besteld te worden in de RS trim. Vind hem als RS mooier dan de voorganger.

Bovenaan Onderaan