O3 2017 Facelift

Joh@n

Forumguru
Ik had hem ook nog niet gezien idd. Ik zie dat de sportstoelen van het dynamic pakket nu zonder meerprijs te selecteren zijn! Echt een no brainer om erbij te klikken (vind ik).
Lijkt mij niet hoor, bij de dealer waar ik laatst was waren er gewoon kosten aan verbonden. De configurator is nog niet helemaal lekker heb ik het idee. Ik krijg in de configurator ook gewoon 350 euro:

full.png
 

Theebag

Nieuw lid
Ja, op en dergelijk verschil kwam ik ook uit! Dat is best geld. En wat betreft de luxe, volgens mij is de auto bijna identiek uitgevoerd, behalve dan dat je twee extra koplampen krijgt voor dat geld :D

Ook hier, 5k+. Voor aangepaste lampen (met LED, dat dan weer wel) en wat betere navigatie best wel veel geld. Dan moet je het nieuwe design ook maar smaken... Of heeft men onderhuids toch wat meer aangepast ?
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat design is wel echt een design, je vindt het mooi of niet. Geen middle of the road ontwerp dat iedereen wel aardig vindt, maar dat niemand op doet kijken. Maar dan moet je het wel mooi vinden. Ik moet zeggen dat ik toch wel benieuwd ben hoe het live smoelt.
 

naish

Lid
Lijkt mij niet hoor, bij de dealer waar ik laatst was waren er gewoon kosten aan verbonden. De configurator is nog niet helemaal lekker heb ik het idee. Ik krijg in de configurator ook gewoon 350 euro:

full.png

Ik had de dealer net aan de lijn die zei dat er normaal €350 voor betaald moet worden. Maar als je in de configurator kijkt en je gaat uit van een Style Business dan is het geen meerprijs.
In Duitsland ook. Een Style aanklikken en ook geen meerprijs.
 

Joh@n

Forumguru
Ik had de dealer net aan de lijn die zei dat er normaal €350 voor betaald moet worden. Maar als je in de configurator kijkt en je gaat uit van een Style Business dan is het geen meerprijs.
In Duitsland ook. Een Style aanklikken en ook geen meerprijs.
Ik heb bij twee dealers offertes laten maken voor de style business maar daar werd de optie gewoon op de lijst gezet (tegen kosten). Ik zou niet blind varen op de configurator..
 

CDK

Forumguru
@Joh@n, helaas kan je ook niet blind varen op het offertesysteem van de dealers, daar zaten (in het geval van de Kodiaq) in beginsel net zoveel of zelfs nog meer fouten in als in de online configurator....., het kan dus bij de O3 facelift hetzelfde geval zijn....
 

innocenti

Forumguru
Ik had hem ook nog niet gezien idd. Ik zie dat de sportstoelen van het dynamic pakket nu zonder meerprijs te selecteren zijn! Echt een no brainer om erbij te klikken (vind ik).
Ik zou de dynamic stoelen niet willen hoor. Ik had na n uur rijden pijn in mn rug. Nu een Style business met alcantara/leer en die zit voorlopig (3000km) veel fijner. Ik zou stoelen niet alleen voor t oog kiezen.
 
Ik heb vorige week een Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG besteld in de Style business uitvoering met ACC en een kinder pakket. Een lease auto van de zaak. Kleur race bleu van buiten en zwart van binnen.

Nu rijd ik een Megane Estate 1.5 DCI. Die had ik gekozen vanwege de bijtelling van 14%. Van het afgeknepen dieselmotortje van de Megane neem ik graag afscheid als de Skoda er is. Afscheid van 14% bijtelling wordt wel emotioneel ben ik bang.

Ik ging oorspronkelijk voor de mooie sportieve Seat Leon ST. Doordat ik zelf vrij lang ben, en de stoel dus ver naar achteren zet zat mijn dochtertje (op haar verhogertje) klem met haar voeten tussen de bank en mijn stoel in de Leon. Bij dezelfde dealer staat ook de brave ruime Skoda.

Ons gezin bleek wel in de Skoda te passen. Daarbij zitten de Skoda stoelen beter en zijn de auto’s technisch identiek. Na nog een proefrit is de keuze is dus gemaakt voor de Skoda.

Ik moet wel een beetje lachen om alle discussies over de koplampen van de nieuwe Octa, en of die mooi zijn of niet. Volgens mij neem je de Skoda niet vanwege het uiterlijk, maar vanwege de ruimte en comfort. Het is gewoon een beetje suffige burgerbak/familiebak. Niet lelijk hoor, maar gewoon een beetje saai. Het kan mij niks schelen wat voor lampen daar op zitten!

Wat een overcomplete auto is het zeg, alles wat ik belangrijk vind zit er op zoals een goeie stereo installatie, integratie van de smartphone. En dat met een redelijk sterke motor.

De DSG automaat lijkt me erg fijn, al zal het even wennen worden. Dat geld ook voor de ACC. Ik heb al zin om er mee te experimenteren wanneer en hoe ik deze het liefst wil gebruiken.

Ik heb nog een vraag voor het Forum, weet iemand hoe “stoffen bekleding Crinkel” er uit ziet?
 

naish

Lid
Herkenbaar@blauwe octa

Ik kom ook uit een Megane estate met 14% het is straks even slikken met 22%.

Ook ik keek naar zo''n kekke Leon maar ruimte en ook de leaseprijs en laadgewicht heeft mij doen besluiten een Octavia te bestellen.
Met laadgewicht bedoel ik eigenlijk dat mijn Megane gt line altijd als we op vakantie gingen deze steeds met de trekhaak de grond raakte. En daardoor alles weer verbogen was.
 
Laatst bewerkt:

roeldewinter

Actief lid
En ook voor mij een nieuwe in bestelling. Na 189000 kilometers in 3,5 jaar is het er tijd voor. Ik ben reuze blij met de Skoda dus de keuze was niet heel moeilijk. Ook over de dealer (Mulder Deventer (ja ik weet, dat is nu Autohaas)) ben ik dik tevreden. Ik heb nog even geïnformeerd bij de VW-dealer naar de nieuwe Golf Variant. Helaas, ze waren niet geïnteresseerd, bovendien wisten ze niets dus konden ze geen offerte maken. Dan maar niet. Het is geworden:

Octavia Combi 1.6 TDI DSG7 Style Business
Moon White
Dynamic pakket met zwart/rode sportstoelen
ACC
DAB
18" Golus
Bagagenet
Dubbele laadvloer
Bumperstrip chroom
Afneembare trekhaak

Ik ben er blij mee!
 

reeseend

Forumguru
Herkenbaar@blauwe octa

Ik kom ook uit een Megane estate met 14% het is straks even slijken met 22%.

Ook ik keek naar zo''n kekke Leon maar ruimte en ook de leaseprijs en laadgewicht heeft mij doen besluiten een Octavia te bestellen.
Met laadgewicht bedoel ik eigenlijk dat mijn Megane gt line altijd als we op vakantie gingen deze steeds met de trekhaak de grond raakte. En daardoor alles weer verbogen was.

Laadgewicht van Leon en Octavia zijn praktisch hetzelfde. En Zelfs mijn O2 RS had hulpveren vanwege het trekken van een caravan :), dus je beredenering van gewichten kloppen niet helemaal. Kwa ruimt zal de Octavia groter zijn.
Ik ga zaterdag in de nieuwe Leon proefrijden en proefzitten met het gezin. Op de Octavia moeten we nog even wachten.:cry:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik kom ook uit een Megane estate met 14% het is straks even slijken met 22%.
Gelukkig had ik een Megane met 20% bijtelling, vanwege de EDC automaat. Reed prima hoor, niet vergelijkbaar met wat ik nu heb, maar zeker niet sloom. Dus een kleinere overgang van 20% naar 22%
 

naish

Lid
Ik bedoel met 'laadgewicht' meer dat een Octavia aan de achterkant wat meer gewicht kan hebben dan een Leon. De Leon is meer gericht, mijns inziens, op sportivteit dan een Octavia.

@roeldewinter Ik heb zo''n soortgelijke ervaring goed bij VW. Proefgereden in een Golf Variant. Goed geregeld. De offerte zou de verkoper mailen, maar er kwam niets. Toen nog 3 keer gebeld naar Wittebrug maar steeds niets gezien of gehoord. Dan maar geen Volkswagen.
 

Goofy@5E

Forumguru
De nieuwe onderdelen lijst van de O3 facelift zou online staan op ETKA en wat ik heb kunnen vinden zouden de achterlichten in ledversie €250 kosten, nu is dit voor 1 of 2 stuks (L&R) , nummers heb ik ook nog niet,
@Joske kun je me effe verder helpen met info ,
Of ze passen kwa vorm of aansluitings fiche heb ik nog geen info, ....komt nog
Alvast bedankt,
 

adinsx

Nieuw lid
Ik heb vorige week een Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG besteld in de Style business uitvoering met ACC en een kinder pakket. Een lease auto van de zaak. Kleur race bleu van buiten en zwart van binnen.

....

Ik ging oorspronkelijk voor de mooie sportieve Seat Leon ST. Doordat ik zelf vrij lang ben, en de stoel dus ver naar achteren zet zat mijn dochtertje (op haar verhogertje) klem met haar voeten tussen de bank en mijn stoel in de Leon. Bij dezelfde dealer staat ook de brave ruime Skoda.

Ons gezin bleek wel in de Skoda te passen. Daarbij zitten de Skoda stoelen beter en zijn de auto’s technisch identiek. Na nog een proefrit is de keuze is dus gemaakt voor de Skoda.

Herkenbaar@blauwe octa

Ik kom ook uit een Megane estate met 14% het is straks even slikken met 22%.

Ook ik keek naar zo''n kekke Leon maar ruimte en ook de leaseprijs en laadgewicht heeft mij doen besluiten een Octavia te bestellen.
Met laadgewicht bedoel ik eigenlijk dat mijn Megane gt line altijd als we op vakantie gingen deze steeds met de trekhaak de grond raakte. En daardoor alles weer verbogen was.


Interessant mannen. Ook ik heb me sindskort op dit forum aangemeld. Onze leaseregeling was geheel vrije merkenkeuze, maar ik moet nu binnen de PON-groep gaan kiezen. (Kamsteeg leasing als ik het goed heb.)

Op de nominatie staan de Octavia Combi en de Leon ST. Ik rij nu nog (tot febr.2018) een GT-line met 1.2TCe130 benzine en dus 20% bijtelling. Specifiek toen voor de GT-line gekozen (ik kwam uit een Mégane II RS R26 met 265 paardjes) om het sportieve vast te houden. I.c.m. de 18" GT-wielen ligt het gelukkig als een blok op de weg (plaatje

Niettemin, over naar PON dus. Het moet een station worden én het liefst sportief, dus ik kwam al snel bij de Leon ST uit met 1.4 TSI. Lekker aangekleed als FR schiet de prijs echter ook al aardig de lucht in. Dat zelfde geldt voor een Octaaf Style Business met dezelfde motor. Ik ga al snel richting 36k met beide auto's.

En dan nog het laadgewicht / trekgewicht. Onder de Mégane heb ik sinds januari hulpveren laten monteren omdat ie zo laag ligt. Volgepakt voor de zomervakantie zag het er zo uit, toen hoefde er gelukkig niets achter:


Is nu wel opgelost voor in het voorjaar en in de zomer de caravan (1300 kg, 6,5m lengte) er achter gaat. Ik wil alleen niet hetzelfde gedoe met de Leon ST / Octavia, maar wil ook het sportieve behouden.
Moet dus nog gaan rijden met beiden richting de zomer.

Voor wie er al antwoord op heeft:
1) Hoe hoog is de trekhaak op een Leon ST FR vs een Octavia Style Business met sportonderstel?
2) Is de Octavia qua onderstel net zo sportief als de Leon?

Eventueel probeer ik er nog de TSI 180 uit te slepen en op de achtergrond staan een tripje naar JD op de planning natuurlijk. :angel:



M.b.t. de looks:
Hoe je hem uitrust maakt natuurlijk veel uit, maar beide zijn niet echt opvallers. De nieuwe neus van de Octavia ga ik 7 maart bekijken (eerste persdag Autosalon Genève), en dus heel benieuwd hoe dat smoelt. De Leon, tja ik word er nog niet warm van. De keuze zal uiteindelijk dus vallen op de auto die: het lekkerste rijdt, goed smoelt met de nodige opties en uiteindelijk ook prijstechnisch interessant is.
voordeel is dat de Seat en Skoda-dealer naast elkaar zitten (Dago in Doetinchem) dus dat shopt en vergelijkt makkelijk :D

@Blauwe Octa
Gefeliciteerd met de samenstelling en keuze trouwens.

Mijn configuratie zou nu zijn:
http://configurator.skoda.nl/samenvatting?code=MDHJ


Edit:
Een VW Golf Variant of A4 Avant zijn overigens meteen al buiten de boot gevallen. Idiote prijzen wat ze daarvoor vragen ;)
 

CDK

Forumguru
Dat wordt een compromis sluiten :jaja: Leon is qua rijden lekkerder, maar de Octavia heeft een veel ruimer interieur.
 
Bovenaan Onderaan