O3 2017 Facelift

@adinsx

De Skoda ligt niet zo strak op de weg als een Megane GT (die heb ik nu ook, dus ik kon het goed vergelijken) De Skoda is gebouwd op comfort en niet om hard door de bocht te scheuren, simpel zat. Het voordeel is dus wel dat je bobbels in de weg minder voelt. Verlagen lijkt me geen logische keuze als je bang bent dat de trekhaak te laag zit. Als je het kan/wil betalen is DCC mischien wat voor je.

Wat is je eigen lengte? Bij mij past mijn dochter van 6 niet goed achter in de Leon. Maar dat komt meer door mijn eigen lengte van 1.96 dan door de lengte van mijn dochter.

bonyuri

Actief lid
En ook voor mij een nieuwe in bestelling. Na 189000 kilometers in 3,5 jaar is het er tijd voor. Ik ben reuze blij met de Skoda dus de keuze was niet heel moeilijk. Ook over de dealer (Mulder Deventer (ja ik weet, dat is nu Autohaas)) ben ik dik tevreden. Ik heb nog even geïnformeerd bij de VW-dealer naar de nieuwe Golf Variant. Helaas, ze waren niet geïnteresseerd, bovendien wisten ze niets dus konden ze geen offerte maken. Dan maar niet. Het is geworden:

Octavia Combi 1.6 TDI DSG7 Style Business
Moon White
Dynamic pakket met zwart/rode sportstoelen
ACC
DAB
18" Golus
Bagagenet
Dubbele laadvloer
Bumperstrip chroom
Afneembare trekhaak

Ik ben er blij mee!

Mocht je je afvragen hoe dat er uit komt te zien, ik heb exact dezelfde configuratie, maar dan zonder bumperstrip en trekhaak :yeehaa:

roeldewinter

Actief lid
Mocht je je afvragen hoe dat er uit komt te zien, ik heb exact dezelfde configuratie, maar dan zonder bumperstrip en trekhaak :yeehaa:
Leuk Voor mij wordt het O3 facelift. Leverdatum heb ik nog niet doorgekregen, volgens de leasemaatschappij 4 mei maar daar geloof ik niets van :-)

B.Stuurder

Forumguru
@adinsx

De Skoda ligt niet zo strak op de weg als een Megane GT (die heb ik nu ook, dus ik kon het goed vergelijken) De Skoda is gebouwd op comfort en niet om hard door de bocht te scheuren, simpel zat.
Dat zal toch niet, of je moet de echte GT bedoelen, maar die kun je niet met een standaard Octavia vergelijken. Ik heb ook 5 jaar een Megane gereden en je mag eens wat bochten komen nemen met mijn O3. Dat zal niet tegenvallen denk ik.

Verlagen lijkt me geen logische keuze als je bang bent dat de trekhaak te laag zit. Als je het kan/wil betalen is DCC mischien wat voor je.

Die trekhaak raakt de grond niet als je hem verlaagd, ik heb nu ook een trekhaak en die zit een héél eind van de grond af, terwijl de auto bij belading vrijwel niet doorzakt vanwege de Eibach. Of DCC helpt bij belading tegen doorzakken zou ik niet durven beweren.
Overigens heb ik ook een Laguna Estate gehad met een trekhaak en die raakte wél steeds de grond, wellicht ligt het aan de auto.

Dat zal toch niet, of je moet de echte GT bedoelen, maar die kun je niet met een standaard Octavia vergelijken. Ik heb ook 5 jaar een Megane gereden en je mag eens wat bochten komen nemen met mijn O3. Dat zal niet tegenvallen denk ik.

In mijn beleving was rijd de Megane GT line echt stukken sportiever, en de Skoda comfortabeler. Ik hoop dat ik je gelijk geef als ik eindelijk van mijn eigen Skoda heb mogen proeven (hoop ik op comfortabel en sportief tegelijk natuurlijk, als dat kan). Kom ik nog op terug (begin mei pas :troost:)

Maar nog even iets anders. Die phone box (een accesoire die ik nooit gekozen zou hebben als die niet in het Style pakket zat). Werkt die alleen als het klepje dicht is? Echt heel stom, dan zie je je telefoon niet eens! En Flitsmeister werkt nog niet op Apple Car play...Help! Denk dat strak mijn snoepjes in de phone box gaan.

B.Stuurder

Forumguru
In mijn beleving was rijd de Megane GT line echt stukken sportiever, en de Skoda comfortabeler. Ik hoop dat ik je gelijk geef als ik eindelijk van mijn eigen Skoda heb mogen proeven (hoop ik op comfortabel en sportief tegelijk natuurlijk, als dat kan). Kom ik nog op terug (begin mei pas :troost:)

Maar nog even iets anders. Die phone box (een accesoire die ik nooit gekozen zou hebben als die niet in het Style pakket zat). Werkt die alleen als het klepje dicht is? Echt heel stom, dan zie je je telefoon niet eens! En Flitsmeister werkt nog niet op Apple Car play...Help! Denk dat strak mijn snoepjes in de phone box gaan.

Niet met verlaging en met een 1.8 of 2.0 tsi. Comfortabel vind ik hem ook nog, maar je merkt natuurlijk wel dat hij verlaagd is. Overigens was mijn Megane niet verlaagd en die was wat mij beteft minder comfortabel.

De phonebox werkt altijd, open of dicht. Als je een iPhone hebt, scoor alvast een hoesje met inductielaad chip op Ali Express, dan kun je hem laden in de phonebox. Werkt uitstekend! Flitsmeister laat ik via Bluetooth lopen net als Spotify. Je krijgt dan meldingen via de speakers. Carplay gebruik ik niet, iedere keer een stekkertje, als het draadloos zou zijn, dan was het interessant geweest. Bovendien gebruik ik meestal twee telefoons tegelijk en dat kan ook niet als 1 van beide op Carplay zit, want dan kun je geen bluetooth verbinding meer maken,

Ik wist niet dat die hoesjes bestaan. Bedankt voor de tip! Levertijd van een hoesje zal wel korter zijn dan van een Octavia ga ik van uit.

Maar dat Carplay niet draadloos werkt dat valt me echt vies tegen zeg. Dit is toch 2017? Het laden wel draadloos, maar Carplay niet:fool: Ik zou het liever adersom hebben.

Joh@n

Forumguru
De configurator op de Skoda site heeft inmiddels ook de "juiste" kleuren, velgen etc beschikbaar.

B.Stuurder

Forumguru
Even de configuratie gemaakt die ik nu heb, bij de nieuwe Octavia Combi, resultaat: €6.500 duurder! :nailbiting:
Natuurlijk alleen af fabriek opties.

Joh@n

Forumguru
Grappig dat het zoveel scheelt, ik heb ook wel eens een pre-facelift versie geconfigureerd maar dat was echt maximaal 500-1000 euro verschil met nu. De kleuren kloppen niet echt, maar ala :tongue:

B.Stuurder

Forumguru
Full option Style Business 1.8 TSI DSG @Joh@n. Hoe duurder de uitvoering, hoe groter het verschil, plus ik heb wat mooie acties mee kunnen pikken bij mijn auto.

Joh@n

Forumguru
Denk dat het bij jou ook scheelt in BPM voor de motor? Bij de Superb zijn er ook gekke prijsstijgingen per 1 januari namelijk, daar zag ik ook ineens 2-3k erbij :shocked: Zeker met pakketten kan het hard gaan, het tech pakket is bijvoorbeeld ook 400 euro oid duurder geworden. Ik zal binnenkort even een topic maken om mijn bestelde auto voor te stellen :)

Brains75

Actief lid
Dat Carplay nog niet draadloos werkt komt door Apple. Zij kunnen geen "geweldige beleving" garanderen en geven daarom de draadloze functie niet vrij. Eigenlijk belachelijk voor iets wat in principe als draadloos bedacht is.

Ja Brains75. Ondertussen heb ik ook wat gelezen over Apple Carplay. Inderdaad houd Apple het tegen dat dit draadloos gaat werken. Volkswagen wilde het al een keer demonstreren op een autoshow maar werd terug gefloten door Apple. Het gaat ooit nog wel komen voor toekomstige auto's, dus niet voor de auto's die je nu bestellen kan, dus ook niet voor de Octavia Facelift (zie owners manual). Het zal dus ook niet later nog een keer te instaleren zijn d.m.v. een software update of zo.

Voor mij is dit een reden om geen Qi hoesje voor mijn Iphone te kopen. Het stekkertje moet er nog in kunnen voor de carplay!

PS: Door mijn DSG bak heb ik wel altijd een hand vrij om het stekkertje er in te wurmen.

Bovenaan Onderaan