O3 2017 Facelift

B.Stuurder

Forumguru
Verschilt per dealer. Ik heb destijds 4 dealers om offerte gevraagd, 2 zeiden eind verleden jaar al dat het niet kon, bij 2 was het geen probleem.

Joh@n

Forumguru
Helemaal mee eens. De ledverlichting was inderdaad een stuk mooier in het vorige model.
Ik vind de auto sowieso niet zo'n succes om te zien.
Jammer dat Seat/Skoda een te extreme lijn gaat volgen, daar waar audi en vw een te standaard lijn volgen.
Heb je de auto al eens in het echt gezien? Ik heb in een aantal reviews al gelezen/gehoord dat hij in echt erg meevalt en ik kan dat zelf ook alleen maar bevestigen. Het ziet er helemaal niet zo verkeerd uit.

Overigens lijkt de FL al in de showroom te staan volgens Skoda:

widojo

Actief lid
Heb je de auto al eens in het echt gezien? Ik heb in een aantal reviews al gelezen/gehoord dat hij in echt erg meevalt en ik kan dat zelf ook alleen maar bevestigen. Het ziet er helemaal niet zo verkeerd uit.

Overigens lijkt de FL al in de showroom te staan volgens Skoda:

Mee eens, zag vandaag een zilver kleurige en donkergrijze in de showroom staan, en vooral bij de zilver kleurige vond ik de voorzijde erg geslaagd.

hurmpie

Actief lid
In Apeldoorn bij Autohaas staan er inmiddels twee.

Verlaging is als accessoire toegevoegd, wordt niet van fabriek af geleverd.

Joh@n

Forumguru
Mee eens, zag vandaag een zilver kleurige en donkergrijze in de showroom staan, en vooral bij de zilver kleurige vond ik de voorzijde erg geslaagd.
Welke dealer? Ik heb een zilveren besteld en ben een benieuwd naar die combinatie.

widojo

Actief lid
Autohaas, voorheen Ab Mulder Apeldoorn. Staat een zilver kleurige combi binnen, de donker grijze stond buiten.

ertromp

Forumguru
In Apeldoorn bij Autohaas staan er inmiddels twee.

Verlaging is als accessoire toegevoegd, wordt niet van fabriek af geleverd.
Inderdaad gisteravond was ik nog bij deze dealert en een black magic combi en briljant silver HB eens uitvoerig bekeken.
Allebei in de Style business uitvoering dus met de led koplampen
Betreffende deze configuratie moet ik mijn mening bijstellen en vind het best een goed aanzicht. Hoe het met halogeen pitten gaat uitpakken :nailbiting:
De 9 inch Columbus vind ik toch weer een vooruitgang tov de oude en ziet er grafisch al weer scherper uit en met mooie menu's.
Verder tja het blijft gewoon een grote gezinsauto waar de dynamiek niet vanaf springt maar die met het doorsnee rijgedrag en uiterlijk weer velen zal weten te trekken. Maar de prijzen :greedy: Ga meer eens een Combi 1.4 TSI configureren met een hoop accessoires in een metallic lakje en met 18 inch velgen en vooral de veiligheidsvoorzieningen en de €38K is zo in beeld. Dat is particulier een aardige aderlating.

leon-cupra

Forumguru
Ja goedkoop is hij niet meer, maar wat wel?
de trieste evolutie binnen de autosector. Auto's en autorijden wordt ieder jaar duurder en duurder. En zolang de leasemarkt blijft groeien en bedrijven de leaseprijzen willen betalen, zullen auto's steeds duurder worden.

Waarom moet elk nieuw model of facelift steeds zoveel 1000den euro duurder worden? Is toch niet logisch.:pieker:

jongetje

Forumguru
de trieste evolutie binnen de autosector. Auto's en autorijden wordt ieder jaar duurder en duurder. En zolang de leasemarkt blijft groeien en bedrijven de leaseprijzen willen betalen, zullen auto's steeds duurder worden.

Waarom moet elk nieuw model of facelift steeds zoveel 1000den euro duurder worden? Is toch niet logisch.:pieker:
Volgens mij krijg jij ook (hopelijk) jaarlijks een salaris verhoging :-) Hetzelfde is natuurlijk ook van toepassing bij mensen die bij Skoda werken (en hun leveranciers).

Daarnaast is de BPM ook weer gestegen waardoor er gewoonweg meer belasting afdracht moet plaatsvinden, daar ziet Skoda niets van terug.

leon-cupra

Forumguru
Volgens mij krijg jij ook (hopelijk) jaarlijks een salaris verhoging :-) Hetzelfde is natuurlijk ook van toepassing bij mensen die bij Skoda werken (en hun leveranciers).

Daarnaast is de BPM ook weer gestegen waardoor er gewoonweg meer belasting afdracht moet plaatsvinden, daar ziet Skoda niets van terug.
moet dan dringend mijn loonbrief nakijken, stijgt zeker niet elk jaar :mad:
Neen, is een gemakkelijk argument dat er eigenlijk geen is. Een pc is de voorbije 20 jaar steeds goedkoper geworden, een smartphone is steeds goedkoper geworden de laatste 5 jaar en zo zijn er nog vele andere voorbeelden. Deze sectoren hebben ook te maken met stijgende productiekosten, dus waarom moet een wagen de voorbije 20 jaar 3x zo duur geworden zijn? (Geen rekening houdend met btw en dergeljjke)

B.Stuurder

Forumguru
Omdat bedrijven meer winst moeten maken voor eigenaren en/of aandeelhouders. Elk jaar gaat het target omhoog en moeten de kosten dalen. Dus moet je harder werken voor hetzelfde (dus infeite minder) salaris en zie je vaak dat als er niet al mensen ontslagen worden, deze zeker niet 1 op 1 worden vervangen als ze met pensioen gaan bijvoorbeeld. Dus wordt de werkdruk exponentieel hoger voor de resterende medewerkers.
Uiteindelijk is dat eindig, net als het nu gebruikte economisch model, waarmee we wel in de eindtijd zitten nu. Ik hoop dat de automatisering dusdanig ver en snel doorzet, dat er steeds minder mensen nodig zijn. Uiteindelijk werk je naar de utopie toe, dat mensen niet meer hoeven te werken om te leven, maar helaas gaan we dat zeker voorlopig niet bereiken.
Omze generatie en die na ons zitten net in een hele slechte periode wat dat betreft.
Maar, genoeg :ot:......

leon-cupra

Forumguru
Omdat bedrijven meer winst moeten maken voor eigenaren en/of aandeelhouders. Elk jaar gaat het target omhoog en moeten de kosten dalen. Dus moet je harder werken voor hetzelfde (dus infeite minder) salaris en zie je vaak dat als er niet al mensen ontslagen worden, deze zeker niet 1 op 1 worden vervangen als ze met pensioen gaan bijvoorbeeld. Dus wordt de werkdruk exponentieel hoger voor de resterende medewerkers.
Uiteindelijk is dat eindig, net als het nu gebruikte economisch model, waarmee we wel in de eindtijd zitten nu. Ik hoop dat de automatisering dusdanig ver en snel doorzet, dat er steeds minder mensen nodig zijn. Uiteindelijk werk je naar de utopie toe, dat mensen niet meer hoeven te werken om te leven, maar helaas gaan we dat zeker voorlopig niet bereiken.
Omze generatie en die na ons zitten net in een hele slechte periode wat dat betreft.
Maar, genoeg :ot:......
was een vraag waar ik het antwoord wel op wist hoor, heb een economische achtergrond ;)
Tja automatisatie, we zitten nog maar in het begin daarvan. Ik weet al in welke richting ik mijn kinderen ga sturen naar onderwijs toe ( zolang ze het natuurlijk zelf willen ;))

MarcovO

Nieuw lid
Vanmiddag ff langs geweest bij de dealer om de fl te bekijken..

Bijlagen

• IMG_5623.PNG
    IMG_5623.PNG
    1.015,6 KB · Weergaven: 136
Bovenaan Onderaan