O3 2017 Facelift

B.Stuurder

Forumguru
was een vraag waar ik het antwoord wel op wist hoor, heb een economische achtergrond ;)
Tja automatisatie, we zitten nog maar in het begin daarvan. Ik weet al in welke richting ik mijn kinderen ga sturen naar onderwijs toe ( zolang ze het natuurlijk zelf willen ;))
Jij wel, dat weet ik, maar vele anderen niet. Nooit bedrijfsblind worden @leon-cupra ;)
 

MadDog2K

Actief lid
Wou vandaag even kijken, maar Wittebrug in Den Haag (Forepark) heeft nog geen FL staan
Duindam weet ik (nog) niet
 

adinsx

Nieuw lid
Gister bij Dago Doetinchem ook even gekeken naar de facelift. Kan er wel mee door, maar de Octavia is en blijft een wat saaie auto in mijn ogen. Geen opvaller. Ook de superb combi en Sportline bekeken. Kost een paar tientjes meer in de maand aan bijtelling, maar dat is toch ook wel dik.

Overigens ook gereden in een Style Business. In dit geval de 1.6tdi dsg. Het werd me al snel duidelijk, comfort comfort en nog eens comfort dat onderstel. Ja je kunt best vlot de bocht in, maar ik miste scherpte... ook de stoelen (gewone Style denk ik?) bevielen niet.
Kortom, nog niet enthousiast.
Daarna ernaast bij Seat binnengelopen, in een Leon ST FR neergeploft en ja, dat zit lekker.
Daarna gestuurd met een vijfdeurs FR 150 TSI DSG, en na een paar 100m wist ik het al wel. Dit past beter bij mij.


Overigens, weet niet of het hier al bekend was maar na de zomer komt er een sportpakket (Sportline?) voor de Octavia. Kon nog wel eens interessant zijn.
Voor nu wint de leon, echter ook die komt net als de Octavia op 37-38k.
Daar heb ik ook een Megane IV GT205 voor.

Lastig lastig haha ;)
 

Joh@n

Forumguru
Is er een reden waarom je een 150pk benzine vergelijkt met een lichte diesel? Qua stoelen zal dat niet uitmaken, maar qua beleving zeer zeker.
 
Is er een reden waarom je een 150pk benzine vergelijkt met een lichte diesel? Qua stoelen zal dat niet uitmaken, maar qua beleving zeer zeker.

Daar heb je een goed punt.
Zelf vind ik echter de leon st ook lekkerder rijden dan de octavia.
Daarnaast hebben de golf en de leon de autohold-handrem wat echt een hele fijne toevoeging is.
 

adinsx

Nieuw lid
Is er een reden waarom je een 150pk benzine vergelijkt met een lichte diesel? Qua stoelen zal dat niet uitmaken, maar qua beleving zeer zeker.

Ik ging alleen om de FL even in het echt te bekijken. Ik had verwacht deze pas volgende week dinsdag op de eerste persdagen van Genève te zien.
Dus het was puur dat de verkoper aanbood om eens te rijden omdat ik aangaf te twijfelen over het onderstel gezien ik nu een GTline Megane rij. Vandaar maar net welke demo ze hadden staan.
Motorverschil is er natuurlijk, maar de invloed daarvan kan ik aardig goed gescheiden houden (werk in auto media ;) ). Gewoon echt letten op wat het onderstel doet en stuurgevoel bij rotonde, ingooien van een bocht, etc...

Kortom, Leon FR komt beter in de buurt, maar wellicht kan een Sportline van de Octavia verschil brengen. De auto biedt meer ruimte en betere NAvi met Columbus systeem.
 

tha a

Senior Member
klopt het dat je bij de style Businessline geen AFS functionaliteit hebt op de full led? (staat nl niet in de prijsljst benoemt maar WEL als optie icm ambition BL?)
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik ging alleen om de FL even in het echt te bekijken. Ik had verwacht deze pas volgende week dinsdag op de eerste persdagen van Genève te zien.
Dus het was puur dat de verkoper aanbood om eens te rijden omdat ik aangaf te twijfelen over het onderstel gezien ik nu een GTline Megane rij. Vandaar maar net welke demo ze hadden staan.
Motorverschil is er natuurlijk, maar de invloed daarvan kan ik aardig goed gescheiden houden (werk in auto media ;) ). Gewoon echt letten op wat het onderstel doet en stuurgevoel bij rotonde, ingooien van een bocht, etc...

Kortom, Leon FR komt beter in de buurt, maar wellicht kan een Sportline van de Octavia verschil brengen. De auto biedt meer ruimte en betere NAvi met Columbus systeem.
Ik zou eens overwegen om Eibach te proberen. Wat mij betreft mag je in mijn auto eens proberen wat Eibach en 19" doen voor de Octavia. Dat maakt een héle andere auto van de O3. Nu weet ik niet of de Dcc straf genoeg is, die is ook op de O3 te krijgen tegenwoordig.
 

adinsx

Nieuw lid
Ik zou eens overwegen om Eibach te proberen. Wat mij betreft mag je in mijn auto eens proberen wat Eibach en 19" doen voor de Octavia. Dat maakt een héle andere auto van de O3. Nu weet ik niet of de Dcc straf genoeg is, die is ook op de O3 te krijgen tegenwoordig.

Had je inderdaad ook al eerder aangegeven, echter betreft het in mijn geval een leaseauto waar ze al moeilijk doen over een andere velgmaat af-fabriek bijbestellen. Althans, dat vond ik in de leaseregeling dat een andere velgmaat kiezen geen mogelijkheid is.

Ik ben wel benieuwd naar de Sportline / Sportpakket voor de O3 FL. De verkoper had er wat plaatjes van voorbij zien komen, maar wat het exact ging inhouden wist hij ook niet. Iemand hier wellicht?

Kijk, de Octavia biedt gewoon meer ruimte dan de andere kanshebbers en dat is ook wel lekker. De Columbus-navi werkt ook beter dan de navi in de Leon waarmee ik reed, en ook Rlink2 van Renault is niet je-van-het.
Komt er dus een Sportline die ook ondersteltechnisch meer bij een FR van Seat in de buurt komt, dan is het nog steeds een kanshebber ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Had je inderdaad ook al eerder aangegeven, echter betreft het in mijn geval een leaseauto waar ze al moeilijk doen over een andere velgmaat af-fabriek bijbestellen. Althans, dat vond ik in de leaseregeling dat een andere velgmaat kiezen geen mogelijkheid is.

Ik ben wel benieuwd naar de Sportline / Sportpakket voor de O3 FL. De verkoper had er wat plaatjes van voorbij zien komen, maar wat het exact ging inhouden wist hij ook niet. Iemand hier wellicht?

Kijk, de Octavia biedt gewoon meer ruimte dan de andere kanshebbers en dat is ook wel lekker. De Columbus-navi werkt ook beter dan de navi in de Leon waarmee ik reed, en ook Rlink2 van Renault is niet je-van-het.
Komt er dus een Sportline die ook ondersteltechnisch meer bij een FR van Seat in de buurt komt, dan is het nog steeds een kanshebber ;)
Wel een hele strenge leaseregeling. De bijtelling mag je ook declareren? Niet om flauw te doen, maar als het zo ver gaat wat wel en niet mag, dan is een kleine discussie wel op zijn plaats denk ik, gezien jouw bijdrage aan de belastingdienst. Is dat van die velgmaat niet een overblijfsel uit het oude systeem van bijtelling? Het is ook niet altijd zo dat een grotere velg bijvoorbeeld meer uitstoot geeft als dat het probleem is.

Ik denk dat een Sportline ongeveer gelijk zal zijn aan de Sportline bij de Superb, daar kan je al wel wat van afleiden. Rijden met het dcc onderstel kan je al op andere modellen, ook van VW bijvoorbeeld.
 

adinsx

Nieuw lid
Ja, we hadden een vrije leaseregeling (merken/model vrij, alleen minimaal vijfdeurs) met normbedrag van 1000,-. Maar na overname door ander bedrijf moeten we ook gefaseerd over naar de daar geldende leaseregeling.
PON-beleid dus.
Overigens, de eigen bijdrage voor privé gebruik stijgt ook van 57,- naar 150,-. Kortom, huidige auto kost me 250,- per maand netto, en dat gaat naar ~373,- (uitgaande van 38k fiscale waarde). Kun je nog altijd geen nieuwe auto privé voor rijden hoor, dus ik klaag niet, maar het is wel even wennen en rekenen. :D

Superb valt daardoor waarschijnlijk wel af overigens. Wordt me dan toch iets te gek denk ik.
 
Bovenaan Onderaan