O3 2017 Facelift

JvE67

Lid
Ook ik vind de achterkant er door de achterlicht-unit beslist niet mooier op geworden. Het lijkt dezelfde als die van de Fabia nieuw model. Ik ben blij met mijn huidige model nog van 2017.

Tuner111

Forumguru
als je hem in het echt ziet valt hij enorm mee. zeker in rs trim..

maar ik blijf er wel bij dat de superb lichten beter waren geweest

bramus1977

Actief lid
Vandaag in Amsterdam Zuid Oost een wezen kijken naar de FL Octavia...........moet zeggen op een zilvergrijs/licht model is de nieuwe neus moeilijk te accepteren. Op een donker model (zwart/quartz grey) lukt dat al een stuk beter.
Ook de rijhoogte verbaasde me weer.......:nono:
Hopelijk levering over 2 weken :dankje:; nog ff snel regelen dat de Eibachs er onder komen en ik ben er klaar voor.

Joh@n

Forumguru
Hm, ik vind het dan weer meevallen (maar ik heb ook een zilveren besteld :tongue:) De rijhoogte maak ik me inderdaad wel zorgen om als ik dit zie....

full.jpg

Joh@n

Forumguru
Lijkt er wel op inderdaad. Even verder zoeken op mobile.de levert een wat betere score op:

full.jpg

Joh@n

Forumguru
Ach, mijn V40 stond achter ook behoorlijk hoog. Eerst maar eens irl kijken hoe het er voor staat en hoe hij rijdt. Maar wel leuk om even in Duitsland te kijken wat er allemaal beschikbaar is qua foto's :)

Octaf

Lid
denk idd dat de blokken er nog onder staan

Wees maar zeker van niet. Ik spreek uit ervaring.. Standaard staat de Octavia echt heel hoog. Allicht om het comfort te verhogen. Enkel de 'green' uitvoering krijgt een verlaagd onderstel wat imho beter staat.

Hoe meer foto's en filmpjes ik zie, hoe mooier ik hem vind. De ouwe was echt zo mega saai. De apparte koplampen en strakkere achterlichten maken hem absoluut spannender. Het feit dat er veel discussie over is op dit forum is ook een heel goed teken. Dat is het bewijs van niet-saaiheid.

En een beetje hoog op de pootjes, dat past toch helemaal bij het comfort verhaal waar deze auto op gebouwd is. Tevens handig bij al die drempels in Nederland. Het ziet er wel wat suffig uit. Maar de stance van de achterwielen is toch mooier gemaakt? Heeft daar nog iemand wat over te zeggen?

Helaas had mijn dealer de O3 nog niet staan gisteren. Over een weekje of zo kan ik hem wel in het echt bekijken.

fagend

Lid
Antwoord op eigen vraag: hierbij een foto van het nieuwe zwart/bruine interieur enkel in Ambition uitvoering (niet NL, wel BE). Ziet er op foto veel lichter bruin uit dan in de config.

Screen Shot 2017-03-03 at 15.21.33.png

D

Deleted member 24009

Bij Kreijne in Hoogland stond een zilverkleurige buiten. In het echt ziet die voorkant er helemaal niet verkeerd uit!

Dat noemen we nou cognitieve dissonantie @Blauwe Octa :D

Cognitieve wat?
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen.

Okee. Ik bedoelde eigenlijk gewoon dat de auto wat minder standaard is geworden, maar als jij het zo wilt uitleggen, prima!

philippe bakker

Forumguru
D
Cognitieve wat?
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen.

Okee. Ik bedoelde eigenlijk gewoon dat de auto wat minder standaard is geworden, maar als jij het zo wilt uitleggen, prima!
dus eigenlijk alles wat niet juist is ? He want strijdig met wat ik denk is fout he :)

Bovenaan Onderaan