O3 2017 Facelift

B.Stuurder

Forumguru
Ja, we hadden een vrije leaseregeling (merken/model vrij, alleen minimaal vijfdeurs) met normbedrag van 1000,-. Maar na overname door ander bedrijf moeten we ook gefaseerd over naar de daar geldende leaseregeling.
PON-beleid dus.
Overigens, de eigen bijdrage voor privé gebruik stijgt ook van 57,- naar 150,-. Kortom, huidige auto kost me 250,- per maand netto, en dat gaat naar ~373,- (uitgaande van 38k fiscale waarde). Kun je nog altijd geen nieuwe auto privé voor rijden hoor, dus ik klaag niet, maar het is wel even wennen en rekenen. :D

Superb valt daardoor waarschijnlijk wel af overigens. Wordt me dan toch iets te gek denk ik.

38k fiscale waarde heeft mijn auto ook, maar wat er nog verder bij zit drijft de prijs wel op. Daardoor kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag maar met een auto die 10k duurder is. Die eigen bijdrage is wel steil zeg, maar toen ik van de Renault wisselde naar de Octavia (ook noodgedwongen naar een PON auto) kostte mij dat ook meer, vergelijkbaar met jou, alleen zijn er vrijwel geen grenzen aan wat mag bij ons. Alleen SUV niet, maar daar stappen ze al vanaf, en geen cabrio. Ook minimaal 4 deuren is verplicht. Maar velgen, kleur, etc etc mag allemaal. Normbedrag ligt wel hoger dan bij jou. Jammer dat je ondanks de hoge bijdrage niet zelf mag bepalen welke aanpassingen je aan je auto wilt. Is daar niet over te praten?
 

Canon-Eye

Forumguru
Het prettige aan een vrij hoge eigen bijdrage aan de werkgever vond ik, dat die dan weer in mindering kwam op de fiscale bijtelling.
Als pensionado weet ik niet of dat nu nog zo is, maar in mijn tijd bood dat met mijn prettig meedenkende werkgever wel ruimte voor een één-tweetje dat per saldo beide partijen voordeel bood.
Een typische win-win situatie, dus. :jaja:
 

Rallye

Forumguru
Nou betaal ik mijn auto zelf, maar al komt een eigen bijdrage in mindering op je bijtelling, dan nog betaal je hem voor de minstens helft zelf. Oftewel zonder eigen bijdrage is altijd duurder dan met, toch?
 

philippe bakker

Forumguru
Nou betaal ik mijn auto zelf, maar al komt een eigen bijdrage in mindering op je bijtelling, dan nog betaal je hem voor de minstens helft zelf. Oftewel zonder eigen bijdrage is altijd duurder dan met, toch?
Als zelfstandige kan ik de RS 70% vd zaak betalen. Dit is afhankelijk vd CO2. Dus een 1.6tdi zou 90% geweest zijn. Dus vind ik 30% zelf betalen voor zo'n leuke auto toch goed meevallen.
 

naish

Lid
Vandaag bij de dealer geweest en de facelift bekeken. Ik vind het erg geslaagt. Niet schokkend maar de auto heeft naar mijn mening strakkere lijnen gekregen.
Mijn Octavia wordt in week 12 gebouwd en is ruim op tijd voor de aflevering.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik kan toch steeds weer genieten van de lijnen van mijn oude modelletje op de oprit, als ik terugkom van de hond uitlaten. Dat mooie metallic blauwe neusje met de ver naar voren geplaatste wielen en de zwart gelijnde xenon koplampen en zwart gelijnde mistlampen. Overigens is het mij opgevallen dat dit model erg veel lijkt op de A4 S4 B6 Avant, maar dan wat strakker en moderner gelijnd.

3a432007b4018bfb0c84a3a280367f76.jpg configurator_exterieur.png Audi S4B6 avant.jpg socRS_02.jpg
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Als zelfstandige kan ik de RS 70% vd zaak betalen. Dit is afhankelijk vd CO2. Dus een 1.6tdi zou 90% geweest zijn. Dus vind ik 30% zelf betalen voor zo'n leuke auto toch goed meevallen.
je zal wel een stuk meer dan 30% zelf betalen voor de vRS. Die 70% krijg je niet integraal terug. Vraag maar na bij je boekhouder ;)
Dat even terzijde.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik kan toch steeds weer genieten van de lijnen van mijn oude modelletje op de oprit, als ik terugkom van de hond uitlaten. Dat mooie metallic blauwe neusje met de ver naar voren geplaatste wielen en de zwart gelijnde xenon koplampen en zwart gelijnde mistlampen. Overigens is het mij opgevallen dat dit model erg veel lijkt op de A4 S4 B6 Avant, maar dan wat strakker en moderner gelijnd.

Bekijk bijlage 56993 Bekijk bijlage 56995 Bekijk bijlage 56994 Bekijk bijlage 56996
Ik vind op deze foto's de Skoda mooier dan de audi
 

leon-cupra

Forumguru
Tis omgekeerd he. Mijn zaak betaalt alles en ik moet een deel als loon erop betalen. Mijn deel was een dikke 2000 per jaar.
t is niet de bedoeling om er eigenlijk verder op in te gaan, maar "de zaak betaalt toch en ik niet" heb ik altijd al een rare gedachte gevonden van veel zaakvoerders(zeker wanneer er maar 1 aandeelhouder is). Wie is de zaak? Dat ben jij toch. Dus in feite betaal jijzelf gewoon hetgeen "de zaak" betaalt. En de zaak mag maar 70% aftrekken, dus 30% is er niet aftrekbaar, maar die 70% zorgt ervoor dat je gewoon iets minder belastingen betaalt. Dus in principe betaalt "de zaak" meer dan 30% zelf van de wagen en uiteraard betaal jij daarbovenop nog eens je VAA.

Maar laten we nu maar gewoon terug on topic gaan vooraleer ze mij weer beschuldigen van teveel off topic te gaan :D
 

spikehome

Forumguru
Tis omgekeerd he. Mijn zaak betaalt alles en ik moet een deel als loon erop betalen. Mijn deel was een dikke 2000 per jaar.
Een koopje!
Betaal incl. afschrijving een dikke 600 per maand
Oftewel een 12k per jaar.
(tja krijg geen auto van de zaak terwijl ik de auto voor het werk nodig heb en nee voor 25cent per km kan je geen auto kopen 10000km per jaar)
 

B.Stuurder

Forumguru
Die foto van @adinsx toont het nieuwe smoelwerk wel dik, maar de foto vertekent iets waardoor het middendeel smaller lijkt. Daardoor zijn de wielkasten meer geprononceerd.
Dat doet wat met een auto, kijk maar naar de nieuwe Camaro ZL1 1LE ten opzichte van de gewone ZL1 (ook al niet slecht)
 
Bovenaan Onderaan