Octavia 2 Facelift pas leverbaar in Februari / Maart

Stijn1999

Nieuw lid
Facelift Octavia II

Ik ben bij Skoda Center Utrecht geweest en daar stond een auto onder een doek. Er werd afgeteld naar 9 januari? Volgend mij hebben ze de gefacelifte Octavia daar al staan! Wie weet meer?

Bijlagen

• Nieuwe Octavia 012.jpg
    Nieuwe Octavia 012.jpg
    42,8 KB · Weergaven: 80

MarcoO2

Forumguru
daar lijkt het wel op, 't is duidelijk een O2 combi! Of zou de S2 combi ineens veel sneller komen...? :crazy::tongue::crazy::tongue:

bat

Lid
Of gewoon voor de aflevering aan een klant?

Mijn Fiat Punto werd destijds zo aan mij afgeleverd, inclusief onthulling (doekje eraf).

Stylist

Senior Member
Klopt, bij Alfa en Fiat doen ze het vaker zo. Mijn Abarth destijds ook zo gekregen en bij de vorige Alfa's van mijn ouders was het ook met een mooi rood kleedje er overheen. Plus bloemetje voor mevrouw en een flessie wijn.

Maar we wachten het in spanning af ;)

Stijn1999

Nieuw lid
Verschil was wel dat er speciale verlichting onder zat en er een bord naast stond met "De nieuwe Octavia...nog 36 dagen"

Volgens mij is dat nog een huidig model octavia combi.

Ik zie namelijk geen "haaienvin" op het dak, dus of het is nog een "oude" O2 of het is een "nieuwe" O2 zonder radio en automatische airco want anders heb je zo'n vin op het dak en dat heeft die auto op de foto zo te zien niet.

Ik zou zeggen trek de stoute schoenen aan en til dat kleed een stukje op... ;)

vdijk

Lid
was vandaag even bij Rijnwoud (Rotterdam) en daar vertelde ze dat volgende week de prijzen kregen en dat de auto vanaf 9 januari in de showroom staat

Michel

Forumguru
Het betreft hier wel een auto die in Belgie is afgeleverd. In Belgie is de gefacelifte Octavia II namelijk al leverbaar en zijn ook de prijzen al bekend. Alleen moet je om die prijzen te weten te komen wel de Car Configurator starten.

MarcoO2

Forumguru
Op de foto's staan een blauwe en een grijze. In mijn optiek komt de nieuwe versie in donkere kleuren beter tot zijn recht! Zoals ze daar op de foto staan zijn ze wat mij betreft niet mooi!

Michel

Forumguru
Zilver en dat Mentos blauw vind ik persoonlijk ook niet fraai.

Hierbij voorbeelden van kleuren op de gefacelifte Octavia II, die wel mijn goedkeuring kunnen wegdragen. De blauwe is voorlopig mijn favoriet.

Bijlagen

• 1_JPG15_.jpg
    1_JPG15_.jpg
    57,3 KB · Weergaven: 97
  • 1_jpg65_.jpg
    1_jpg65_.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 104
  • 1_jpg66_.jpg
    1_jpg66_.jpg
    65,2 KB · Weergaven: 102

Porettuhcs

Senior Member
Op de foto's staan een blauwe en een grijze. In mijn optiek komt de nieuwe versie in donkere kleuren beter tot zijn recht! Zoals ze daar op de foto staan zijn ze wat mij betreft niet mooi!

Mee eens misschien dat een setje grotere velgen nog een beetje goed maakt maar vrees het ergste...

MarcoO2

Forumguru
Zilver en dat Mentos blauw vind ik persoonlijk ook niet fraai.

Hierbij voorbeelden van kleuren op de gefacelifte Octavia II, die wel mijn goedkeuring kunnen wegdragen. De blauwe is voorlopig mijn favoriet.

De middelste (blauwe) is ook mijn favoriet. Heeft wel de chroomaccenten zoals van de dakrails nodig en, zoals alle modellen, een mooi setje lichtmetaal.

Michel

Forumguru
De middelste (blauwe) is ook mijn favoriet. Heeft wel de chroomaccenten zoals van de dakrails nodig en, zoals alle modellen, een mooi setje lichtmetaal.

Helemaal mee eens. Die wieldoppen op die blauwe moeten inderdaad worden vervangen door lichtmetaal.

Nee deze redden het ook niet.... misschien moet ik nog wennen maar tot nu toe ... nope...

Ik geloof dat ik nog heel lang heel tevreden zal zijn met het strakke, maar harmonische uiterlijk van mijn 'oude' O2 uit 2007. Niets in dat nieuwe* front maakt mij kooplustig, in elk geval.

* (would-be Superb, maar duidelijk mislukte namaak!)

Bovenaan Onderaan