Octavia 2 Facelift pas leverbaar in Februari / Maart

Michel

Forumguru
Bij Seat ligt het prijsverschil tussen een 1.6 MPI en een 1.4 TSI tussen € 1.300,- en € 1.500,-. Dit is denk ik een redelijke leiddraad voor de prijzen van de verschillende benzinemotoren in de gefacelifte Octavia.

Het prijsverschil tussen een Seat met 1.4 TSI en 1.8 TSI is ong. € 3.300,- Dit is wel fors meer t.o.v. de Superb, want daar is het prijsverschil tussen een 1.4 TSI en 1.8 TSI "slechts" € 2.000,-. Zal wel te maken hebben met het A-label voor de Superb 1.4 TSI.

Let op: bij Skoda bestaat er momenteel geen prijsverschil tussen de 1.6 MPI en 1.6 FSI, omdat de laatste een gunstiger energielabel heeft. Daarnaast zijn alle prijzen van de huidige Octavia II tijdelijk met € 2.000,- verlaagd.

rioc

Nieuw lid
Ben vandaag bij de skoda dealer geweest en daar gaf men aan dat zij 15 december officieel de prijzen krijgen. Ik heb dan ook direct een afspraak gemaakt:489:. De verkoper gaf al wel aan dat deze prijzen zeer interessant zouden zijn.

Ik kreeg gisteren hetzelfde bericht van mijn dealer. 15 december is de dealer kick-off en dan worden zowel de prijzen als de levertijden bekend. Ik ben ook zeeerrr benieuwd!

Michel

Forumguru
Eerst was het half november dat de prijzen bekend zouden worden. Van mijn dealer hoorde ik vervolgens dat het begin december zou worden en nu is het weer halverwege december.

Begin januari 2009 zou het gefacelifte model in de showrooms staan. Eerst maar afwachten hoe hard die datum is.

En ik ben erg benieuwd naar de levertijden. Met name voor de versies met 1.4 TSI motor. Dit lijkt me een ideale motor.

rioc

Nieuw lid
Nu komt er bij toch weer lichte twijfel aangzien ik een tijd geleden al een mail heb gestuurd naar Pon met de vraag wanneer de prijzen bekend worden gemaakt,zie antwoord hieronder.
Hartelijk dank voor uw getoonde interesse in de nieuwe Skoda Octavia, welke onlangs op de motorshow in Parijs voor het eerst is getoond.

Een exacte introductiedatum is nog niet bekend, maar naar verwachting zal deze begin 2009 in de showroom van de Skoda-dealer te bewonderen en te bestellen zijn.
Ook voor de prijzen en uitvoeringen geldt dat deze nog niet bekend zijn. We kunnen al wel vertellen dat de prijsverhoging slechts minimaal zal zijn.

Indien u op automatisch de hoogte gehouden wilt worden van alle nieuwe ontwikkelingen bij Skoda, verzoeken wij u zich via onze website aan te melden voor onze nieuwsbrief.

In het vertrouwen u met deze informatie van dienst te zijn, verblijven wij

Met vriendelijke groet,

Neriman Gungor
Klantencontact
Škoda Importeur Pon Mobiel

Vind het wel vreemd dat hij aan geeft dat de prijzen en uitvoeringen nog niet bekend zijn maar dat de prijsverhoging minimaal zal zijn:crazy:.

Michel

Forumguru
Misschien is de prijsverhoging inderdaad minimaal, maar wordt een aantal zaken, die nu bijvoorbeeld voor een Ambiente standaard zijn opeens een extra. Dit heeft Pon/Skoda in het verleden ook al een aantal keren gedaan.

Michel

Forumguru
In de Superb is de 140 pk eveneens een pompverstuiverversie, dus voor zowel Octavia als de Superb geldt helaas dat je voor CR dan aan de 170 pk vastzit.

Of even wachten op de 1.6 CR. Die zou ergens halverwege 2009 moeten verschijnen....

Stylist

Senior Member
Nou 170 PK is niet erg hoor haha.

Maar mijn auto moet er februari uit, dus ik moet echt gaan bestellen en ik ben bang dat de CR versie niet gelijk te bestellen is. Ja...als RS oud model

bat

Lid
Misschien is de prijsverhoging inderdaad minimaal, maar wordt een aantal zaken, die nu bijvoorbeeld voor een Ambiente standaard zijn opeens een extra. Dit heeft Pon/Skoda in het verleden ook al een aantal keren gedaan.
De trend van de laatste tijd bij Pon is juist meer voor minder, ten minste bij VW.

911gt2

Actief lid
Gisteren even in het nieuwe model gezeten in Essen. Ben blij dat ik het oude model besteld heb. Want op de koplampen en achterlampen na veranderd er echt nauwelijks iets in mijn ogen.

LenK

Forumguru
Er zijn toch wel wijzigingen bij waar mensen op gewacht hebben: zoals 1.4 TSI motor en DSG op benzine motoren.
Jammer dat je het "nieuwe" uiterlijk erbij moet nemen als je dat niet mooi vindt.

MarcoO2

Forumguru
Er zijn toch wel wijzigingen bij waar mensen op gewacht hebben: zoals 1.4 TSI motor en DSG op benzine motoren.
Jammer dat je het "nieuwe" uiterlijk erbij moet nemen als je dat niet mooi vindt.

DSG op benzinemotoren is toch niet nieuw...?

Michel

Forumguru
Gisteren even in het nieuwe model gezeten in Essen. Ben blij dat ik het oude model besteld heb. Want op de koplampen en achterlampen na veranderd er echt nauwelijks iets in mijn ogen.

"Never change a winning team", zou ik zeggen.

DSG op benzinemotoren van de Octavia is wel nieuw. Tot de facelift kon je DSG alleen op de dieselmotoren krijgen. Bij de benzinemotoren kon je alleen kiezen voor een "traditionele" automaat.

MarcoO2

Forumguru
"Never change a winning team", zou ik zeggen.

DSG op benzinemotoren van de Octavia is wel nieuw. Tot de facelift kon je DSG alleen op de dieselmotoren krijgen. Bij de benzinemotoren kon je alleen kiezen voor een "traditionele" automaat.

Heb de prijslijst er nog eens bij gepakt, en inderdaad, je hebt gelijk! Ik had kunnen kiezen voor de tiptronic, en niet voor de DSG!

Michel

Forumguru
Sterker nog: dan had je ook niet de 1.8 TSI kunnen kiezen, want met tiptronic zat je tot nu toe vast aan de 2.0 FSI.

vdijk

Lid

Ik vind het interieur toch een stuk mooier geworden, vooral het stuur en de middenconsole (radio gedeelte)

Bovenaan Onderaan