Octavia 3 Combi Scout

henriz

Forumguru
Het is me niet duidelijk wat de plaats is van deze auto in het Skoda aanbod. Wat voegt deze Scout toe?
Ik bedoel: als je off-road wil dan heb je toch meer aan een Yeti. Als je niet off-road wil dan voldoet de gewone Octavia.

Wilko

Senior Member
Het is me niet duidelijk wat de plaats is van deze auto in het Skoda aanbod. Wat voegt deze Scout toe?
Ik bedoel: als je off-road wil dan heb je toch meer aan een Yeti. Als je niet off-road wil dan voldoet de gewone Octavia.

Hmmm, wat dacht je van simpelweg een min of meer normale stationwagon met 4x4 willen hebben i.p.v. een SUV?

En laten we wel wezen, de gemiddelde Yeti of Octavia Scout ziet maar heel weinig onverharde wegen.
Ik rijd al meer dan 10 jaren Octavia 4x4's en die zien/zagen regelmatig onverharde wegen, maar echt off-road gaan met zo'n auto is wishful thinking.

Hier komt nooit een Yeti of vergelijkbare SUV voor de deur te staan, maar een normale stationwagon met 4x4 zie ik zeker wel zitten als opvolger van onze huidige 4x4.

Desperado

Forumguru
Ik heb liever een station als een suv en ik rij ook nog wel eens over bospaden e.d waarbij ik nu geregeld toch maar even omrijd of een stukkie ga lopen. Met een Scout zou ik overal lekker doorheen baggeren:yeehaa:

skodaboy

Forumguru
maar een normale stationwagon met 4x4 zie ik zeker wel zitten

hier idem,ik rij met m'n 02 4x4 ook niet zo vaak off-road.
het enige wat hij off-road rijdt is hier thuis rond en achter het huis..
ben blij met m'n 02 4x4,want het niet altijd even simpel om een (zware) aanhangwagen via de (zompige) grasstrook (zichtbaar op mijn avantar) tot achter het huis te rijden...:D

Wilko

Senior Member
En wat dacht je van een caravan trekken met 4x4 de steile weggetjes op in de bergen? Geen enkel issue dan meer ;)

Alleen maar een caravan?

Ik heb al menig auto een steile helling opgesleept met een van mijn Octavia 4x4's, inclusief in flink wat modder of in de sneeuw. Het is natuurlijk wel een kwestie van weten wat je doet, maar zo lang als je hem niet tot op de bodemplaat vast laat rijden sta je er van te kijken waar zo'n 4x4 met een extra auto er achter zonder problemen allemaal doorheen komt.

Ik heb bij menig kanovakantie hoog in de bergen op onverharde modderige of besneeuwde wegen en zelfs door kleine beekjes gereden waar een of meer van mijn vrienden zijn/hun 2x4 auto vast reed/reden. Die paar centimeter extra bodemvrijheid helpt dan wel, maar het blijft vooral de 4x4 die dan echt uitkomst biedt.

skodaboy

Forumguru
Ik heb al menig auto een steile helling opgesleept met een van mijn Octavia 4x4's, inclusief in flink wat modder of in de sneeuw. Het is natuurlijk wel een kwestie van weten wat je doet, Die paar centimeter extra bodemvrijheid helpt dan wel, maar het blijft vooral de 4x4 die dan echt uitkomst biedt.

helemaal mee eens,hier tot op heden ook nog nergens problemen gehad of vastgereden.

Tom RS

Forumguru
Toch enkele opvallende dingen tegengekomen in de folder:
- De nieuwe kleur Rio rood zou ik zomaar op een Rs willen!
-Zetels vind ik echt knap.
-Die Scout tdi is volgens de fabriek gadverdamme sneller dan een Rs tdi aan de 100 :nailbiting:

Moest ik nu voor een nieuwe staan zou de keuze zowaar lastig worden (maar dan wel een Scout met verlaging en 19 inch :D).

• Leuk
Waarderingen: CDK

030

Forumguru
Nee, maar hij komt zowat bronskleurig in de folder naar voren. Totaal geen afspiegeling van de werkelijkheid imho.

CDK

Forumguru
Zeker met een mooie schroefset er onder @ertromp, kijk maar naar de Audi modellen in de allroad uitvoering, onze oosterburen weten daar hele dikke wagens van te maken :jaja:

peterrapid

Forumguru
Is unieke wagen 4x4 bakken koppel, hoog op de pootjes en geen alledaagse SUV, zou menig kopers moeten kunnen overtuigen maar zoals altijd zal koning SUV terug met veel minderwaardig materiaal de Scout in een hoekje duwen, heel spijtig want die wagen is eigenlijk het summum van de O3 reeks. Mocht ik enkele jaren veranderen is dit wel een kanshebber hoor.

Bovenaan Onderaan