Octavia 3 Combi Scout

Wilko

Senior Member
Dit soort auto's zijn eigenlijk niet eens bedoeld om het echte 4x4 werk te doen.

Niemand die een auto als dit koopt heeft de illusie dat hij daar Camel Trophy achtige ritten mee gaat doen.
Aan de andere kant is de extra grip samen met de extra bodemvrijheid behoorlijk handig als je (net als ik) regelmatig op onverharde wegen rijdt. Ik heb de afgelopen 11 jaar enkele Octavia 4X4's gehad (rijd nu een O2 4x4) en ik heb daarmee in omstandigheden gereden waar menig SUV-rijder afhaakt (door beekjes, op modderhellingen, in sneeuw tot aan de bumper). Dit Haldex 4x4 systeem biedt echter ook een meerwaarde op nat wegdek of als je een keer iets harder dan met een 2x4 mogelijk is een bocht pakt, zonder dat je daarmee heel veel meer brandstofverbruik hebt dan met een tweewiel aangedreven Octavia. Iedereen kan zelf besluiten of dit 4x4 gebeuren een meerwaarde biedt waar ze zelf meer geld aan willen uitgeven, maar na 4 Octavia 4x4's ben ik ervan overtuigd en wil ik geen op slechts twee wielen aangedreven auto meer.

Ze zien er stoerder uit dan dat ze kunnen (als bark no bite)

Ik ben overigens meer gecharmeerd van de normale 4x4 dan van de (in mijn ogen gepimpte) Scout versies. Maar ik heb dan ook liever een wolf in schaapskleren dan een schaap met wolfsvelletje.

Mooi om te lezen dat iedereen zo zijn mening heeft, ik had geen zin te wachten op mogelijk een 4x4 voor de Nederlandse markt en ben daarbij liefhebber van juist net even wat stoerder uiterlijk. Vreemd blijf ik het wel vinden dat onze oosterburen de Scout al lang en breed rond hebben rijden... Afgelopen dinsdag nog een Scout gespot.. overigens een prima vooruitzicht zo'n Scout... Nu nog een "verrassendSkoda" uitje afwachten om een paar Yeti's gek te maken... Haha.. Zou dat lukken, niet mis die Yeti's, kunnen best wat in het terrein.. Ben benieuwd!

Scout15

Actief lid
Mooi om te lezen dat iedereen zo zijn mening heeft, ik had geen zin te wachten op mogelijk een 4x4 voor de Nederlandse markt en ben daarbij liefhebber van juist net even wat stoerder uiterlijk. Vreemd blijf ik het wel vinden dat onze oosterburen de Scout al lang en breed rond hebben rijden... Afgelopen dinsdag nog een Scout gespot.. overigens een prima vooruitzicht zo'n Scout... Nu nog een "verrassendSkoda" uitje afwachten om een paar Yeti's gek te maken... Haha.. Zou dat lukken, niet mis die Yeti's, kunnen best wat in het terrein.. Ben benieuwd!

Hallo @Timmietuimelaar is de auto al onderweg?

Scout15

Actief lid
Oei, dat is een aardige vertraging. :( Na de mogelijkheid om te bestellen liep de levertijd gelijk al fors op van 3 maanden(in augustus) naar 5 maanden begin september! Zelf hoop ik de mijne vrijdag, of maandag op te kunnen halen.

Laatst bewerkt:
Vrijdag of maandag?? Super voor je, maar je snapt natuurlijk mijn jaloezie wel...

Welke uitvoering / variant heb je besteld? Diesel / benzine? Via leasemij of prive?

Ben nu eigenlijk wel benieuwd waarom het bij mij zo lang duurt, werk je bij PON ;)

skodaboy

Forumguru
vandaag was ik bij een klant in het Brusselse en daar stond een zwarte 03 combi 4x4 op de parking..:jaja:
een paar dagen terug reed ik voorbij de Skoda-dealer dichtbij m'n werk en daar stond een mooie 03 scout in de showroom.;)
in de week nog maar eens langs die dealer passeren om die scout van dichtbij te bewonderen..:D

Scout15

Actief lid
Vrijdag of maandag?? Super voor je, maar je snapt natuurlijk mijn jaloezie wel...

Welke uitvoering / variant heb je besteld? Diesel / benzine? Via leasemij of prive?

Ben nu eigenlijk wel benieuwd waarom het bij mij zo lang duurt, werk je bij PON ;)

2.0TDI handgeschakeld, columbus, panoramadak, afneembare trekhaak, topaz bruin. Via lease en op 1 september besteld. Levertermijn komt overeen met opgave(1 week later dan aangegeven maar die vergeef ik ze :) )

Ik heb besteld medio november, vreemd dat dan die levertijd zo opgelopen is.. Mijn levertijd stond eerst ook op levering deze week :(

Ben benieuwd naar je ervaring!! Veel plz alvast!!

Tja, kun je wel zeggen ja.. wachten duurt lang. Ik heb echt geen idee hoe er bij Skoda en productieplanning gewerk wordt.. Het lijkt me dat ze per serie / model produceren.. Niet per land of op exacte besteldatum.. Dat er geschoven wordt is in ieder geval duidelijk!!
Maar we hebben een gelukkige in ons midden die dit weekend de trotse berijder vd de O3 Scout wordt.. Super!!

workel

Nieuw lid
Goed dat er eindelijk een afgeleverd gaat worden aan een mede forum lid.

@Timmietuimelaar, wachten duurt altijd lang, vervelend dat er geschoven gaat worden.

Zeer benieuwd naar de ervaringen van de Scout.

In Duitsland gekeken en daar staan er genoeg, ziet er wel goed uit, zeker een alternatief voor mij als vervanger.

Zie de foto's graag tegemoet van Ronald 8019, veel plezier met ophalen van je Scout.

Scout15

Actief lid
Heb bevestiging gehad, dat de auto daadwerkelijk morgen klaarstaat voor afhaling. Vandaag zullen de stalen velgen / winterbanden gemonteerd worden en dan is het morgen eindelijk zover! Heb reeds langere periode in een O3 elegance gereden dus helemaal nieuw zal de ervaring voor mij ook niet zijn, maar ben wel benieuwd naar de looks en de rijeigenschappen van het 4x4 systeem.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan