Octavia 3 Combi Scout

auriga

Forumguru
Misschien als volgende leasewagen (als O4?). Als de bijtelling straks toch 25% wordt over de hele linie loont het zich toch niet meer om nog groen te rijden. #roverheid

skodaboy

Forumguru
prachtige wagen..:D

moest ik er de centen voor hebben wist ik goed wat te doen..:D
dan reserveer ik meteen een plaatsje voor hem hier in de garage..:jaja:

maar m'n huidige 02 zal nog enkele jaren moeten meedraaien voor ik hem vervang.
tenzij er iets onverwacht mee gebeurd en als nog vervangen moet worden..;)

micky

Forumguru
Gek, ik wilde een Scout calculeren op de site in België (voor mijn schoonouders), hij komt er niet voor in de calculatie.

Joske

Forumguru
@micky

een scout kan je idd nog niet configureren in BE, maar je kan wel 1.6TDI / 2.0TDI en 1.8TSI in 4x4 verkrijgen.. Mss bedoelt @Timmietuimelaar dat? :)

en ohja, enkel op een Combi (geen HB) vanaf minimale uitvoering Ambition

Joske

Forumguru
enneuh, waar heb je deze besteld? NL of BE? Op papier geconfigureerd? Want ik zie hem online niet staan :)

(de Fabia 3 ook niet trouwens en die kan je ook al bestellen dus ja.. ;) )

EdK

Forumguru
Hier heet de echte configurator de dealer !
Die weet alles en kan derhalve het ook configureren...

Canon-Eye

Forumguru
Als je op Skoda.nl bij de Octavia gaat zoeken naar 4x4-modellen, dan kom je alleen bij de Scout uit: de enige 4x4 die er te vinden én te configureren is. Keuze uit diesel met handbak (max. 2000kg aanhanger) of benzine met DSG-6 en max. 1600kg erachter.

En dat vind ik dan weer een beetje jammer, want al die quasi-stoere zwarte wielkast- en andere randen hoeven voor mij niet.
Ik zie liever een "gewone" 4x4 zonder dat de buitenkant zo heel nadrukkelijk wordt "opgesierd" :nono: met onnodig extra plastic.

Joske

Forumguru
Ik vind het wél leuk, maar wel in de juiste omgeving.. dus niet in een stadskern of zelfs niet voor autosnelweg..

woon je in de Ardennen of ga je werkelijk af en toe onverhard. (voor je werk bijvoorbeeld, een werf, etc..) dan vind ik het echt wel een stoere bak :jaja:

Octavia%20Combi%20Scout.ashx

BSdV

Actief lid
@Canon-Eye, zie zelf ook iets liever de "gewone" 4x4, maar toen ik las dat de scout met de RS diesel kwam had ik toch zoiets van "hadden we nu nog maar even gewacht"....
Vind het ook wel wat hebben dat niemand ziet dat het een 4x4 is trouwens.

Desalniettemin vindt ik de scout er prima uitzien, en zou ik nu weer voor dezelfde keuze staan wist ik niet welke ik zou kiezen.....of wacht, misschien toch wel..

Darkside

Forumguru
Dit soort auto's zijn eigenlijk niet eens bedoeld om het echte 4x4 werk te doen.
Ze zien er stoerder uit dan dat ze kunnen (als bark no bite)
Desalnietteplus is het wel lekker dat je extra tractie hebt van de 4x4 als dat nodig is.
Zou het op zich zelfs overwegen om op mijn 1.2 TSI aan te vinken als optie.

Bovenaan Onderaan