Octavia Greenline versus Peugeot 308 sw Bluelease is de titel.
Heb heel wat andere versies de revue zien passeren!
Heb zelf de afgelopen weken in dubio gezeten tussen deze beide auto's.
Beide zijn 14% wat voor mij de belangrijkste reden was om tussen deze twee te kiezen.
Ik vind de Peugeot de mooiere van de twee qua design van buiten, wat sportiever en moderner ogend.
Zelfs het rijgedrag was in mijn ogen wat sportiever.
Maar de eerste ontmoeting met de Octavia viel mij ook heel niet tegen.
Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf:
Peugeot cockpit mag bekroond zijn, maar het gaat volgens mij snel vervelen en minder praktisch.
Hoofdsteun van de Peugeot zal vervelend in de weg en ruimte op de achterbank is minder.
Skoda herbergt makkelijker 3 kids achterin, waarvan 1 nog in stoeltje.
Ook beenruimte is royaler.
In de Skoda zit achterin ook nog airco, zodat de kids sneller afkoelen dan in de Peugeot, die toch al warmer zal zijn met het dak.
Kleine stuur had ik niet zo veel mee.
Panoramadak vonden de kids fantastisch, maar zag nu al viezigheid tussen gordijn en dak auto.
Daarnaast gebruikte ik panoramadak van vorige auto alleen voor de kids
Kon bij Peugeot niet echt een kleur vinden die ik ECHT wilde hebben en vond die wel bij Skoda. (Metal Grey)
Peugeot kon niet met xenon verlichting en er waren nog meer opties die niet konden.
Ook Skoda had dit met bepaalde accesoires, maar lang niet zo erg als bij de Peugeot.
In de auto ging mijn voorkeur uit naar de Skoda met Columbus navigatie, alles makkelijk en goed te bedienen.
Veel meer opbergvakjes, niet te vergeten een gekoeld dashboardkastje (kon niet bij 308)
Aan het einde van de rit kon ik bij de Octavia nog veel meer uitbreiden binnen het leasebedrag, verschil van zo'n 3000 euro.
Daarmee kan je de Octavia van de buitenkant ook een stuk sportiever doen lijken, als die al is met mooie 18"velgen en binnen met leren bekleding, upgrade speakersysteem etc.
Durf mijn Skoda hierna qua sportiviteit en uitstraling wel te vergelijken met de Peugeot 308 SW.
Kon er bijna de RS versie van maken