Octavia Combi greenline V Peugeot 308 SW Bluelease

Desperado

Forumguru
Tja.....ik heb 5 Peugeots gehad. Allemaal niet nieuw en allemaal probleemloos. Zo heb ik ook probleemloos Opel gereden, ook iets wat voor velen hier onmogelijk schijnt te zijn.

peterrapid

Forumguru
De peu 205 was een simpele wagen met betrouwbare diesel maar de Peu's vanaf 2000 waren ronduit onbetrouwbaar gewoon door de simpele reden dat ze in Frankrijk werden gemaakt, loonkost heel hoog, veel stakingen en dumpingprijzen op de markt, dan moet je als fabrikant wel ergens in besparen en dat was in de electronica, afwerking en onbetrouwbare leveranciers. Ik heb nog gewerkt voor een Franse fabrikant (was wel in centrale verwarming) en die hadden net dezelfde problemen de basis was wel goed maar de electronica ernaast was niks waard. Dus ofwel betaal je de prijs voor premiumafwerking VW-Audi ofwel produceer je met minder loonkosten en ontwikkelingskosten om toch een betrouwbaar product op de markt te zetten aan een concurrerende prijs.

spikehome

Forumguru
Ik heb 25 jaar peugeot gereden en nooit problemen gehad. Nu een golf daar heb ik al 2x binnen een jaar bij de garage gestaan

Darkside

Forumguru
Ja je moet ook geluk hebben. Er word veel gezegd over de Duitse kwaliteit en de Franse slag. Maar ook ik heb met mijn Duitse auto bij de garage gestaan. En goede vrienden die Frans rijden alleen maar voor de beurt.
Ik was er ook bang voor elke 3 maanden voor een kwaaltje bij de dealer te moeten staan. Maar dat zal wel meevallen. Het zijn andere dingen die ik persoonlijk fijner vind werken op een Vag auto dat ik weer voor een Skoda ga.

Renzo4000

Forumguru
@peterrapid, ik ben niet helemaal achterlijk nee.

Ik ben me terdege bewust van het feit dat ik het skoda forum zit. Dit neemt niet weg dat we hier in een topic zitten waar beide auto's besproken worden. Er zijn eenmaal meer lotgenoten die nog het oriënteren zijn, jij hebt je keuze gemaakt die je graag verdedigd ook al zijn de argumenten niet feiten gebaseerd.

Als we allemaal zo reageren als jij dan is de volwassenheid hier ver te zoeken. Waar lees jij waar ik mijn gelijk wil halen? Ik berust me liever op feiten en eigen opgedane ervaringen van oa deze twee concurrenten zodat ik een afgewogen beslissing kan nemen.

Jouw advies zou ik graag 180 graden willen draaien, als jij niet volwassen kan reageren moet je zelf misschien maar wegblijven uit dit topic. Dit scheelt irrigatie (lange leve swype) irritatie bij anderen en bij jezelf... een win win situatie als je het mij vraagt.

Laatst bewerkt:

Renzo4000

Forumguru
@corne grinwis ; ik ga niet zo gauw over het kookpunt hoor, al was het wel erg warm de afgelopen dagen ;)

Ik ben het met je eens dat dit soort discussies zinloos zijn, laten we het vooral ontopic houden. Ik vind het alleen jammer dat in een topic als dit geen ruimte kan zijn voor een open discussie. Ik begrijp best dat men zijn/haar keuze (dat zal in de meeste gevallen een octavia zijn op dit forum) wil verdedigen, maar om dan dingen te roepen die niet kloppen om dit te bewerkstelligen is m.i. erg kinderachtig.

on-topic dan maar: wat mij ook opviel tijdens de proefrit van de Octavia was het "gebulder" op de achtergrond. Dit onstond met name rond de 125/130km/u. Ik kreeg hier uiteindelijk last van oren. Ik meen gelezen te hebben dat dit bij meer greenline's voorkomt? Is daar al een oplossing voor gekomen?

peterrapid

Forumguru
Irrigeren is nog altijd niet nodig @Tom RS :D Enne ik ga dit topic maar eventjes laten voor wat het is blijkbaar heb ik op iemand zijn kleine teentjes getrapt :deuk: (Peugeotteentjes)

Tallguy

Forumguru
Aangezien het er sterk op lijkt dat het met het 'zelfregulerende karakter' van een aantal leden onderling niet wil lukken, bij deze het vriendelijke doch dringende verzoek gewoon weer terug on topic te gaan. Als dat niet gaat lukken dan graag een topic report aanmaken (en we hebben al de nodige ontvangen over dit topic) zodat we dit hele topic bij de volgende keer eens grondig gaan opschonen. Blijkbaar moeten de mods dan maar 'flauw' gaan doen :lezen:

Renzo4000

Forumguru
Ik heb voor beiden auto's een offerte aanvraag uitstaan bij de leasemaatschappij. Nadat ik voor beide auto's heb lopen plussen en minnen is mijn conclusie dat ze erg aan elkaar gewaagd zijn. Kortom, de prijs mag het verschil gaan maken al verwacht ik niet dat dit teveel zal verschillen. Ik heb mijn configuratie als volgt uitgezet:

1.6 TDI Greenline
7cPdvV_WG0FHcvfN7cYcJbfGH9OwgPTmQlxdWpJoAsW2fRVdztLNNBUvW_ZWpxBGP8DkJ9X1PO4zhmk30NVKU7-4dFjYHUxXZadMewH1QP4MYbFwyzAwxY3UtXFlcUvR2aTNMWQOtx3rMSYQUdwb_YB7ZdOzT62WnFX5hBKoc24=s0-d-e1-ft
81kW/110pk 6-hand. € 27.150

Geselecteerde opties:

Kleuren en velgen

Lak: Metal grey metallic € 550

Interieur

Coeus (Stof, Zwart)

Opties en accessoires

Chromen raamomlijsting

Dakrailing zilverkleurig

Driving Mode Assistant

Rokerspakket (aansteker/asbak)

Kessy

DAB (Digitale radio ontvanger)

Lederen/stoffen bekleding

Travel pakket

Licht pakket

Plus pack

Lichtmetalen 17 inch Crystal zomerset (Inclusief band)

Roestvrij stalen instaplijsten (Inclusief montagekosten)

Afneembare trekhaak (Inclusief montagekosten)

Landelijke adviesprijs (incl. BTW) € 35.288

Daarnaast zal ik nog Eibachs en een audioupgrade laten uitvoeren. Mis ik nog zaken volgens jullie??

Renzo4000

Forumguru
Ik rook niet (meer) maar vind zo'n asbakje een mooi afvalbakje en de aansteker krijg je erbij ;) ... ik zag de optie van een elektrische achterklep er niet bij staan ...kan dat überhaupt op een gl?

Renzo4000

Forumguru
Daar was ik al bang voor. Vraag je het toch af waarom je geen elektrische klep, canton en panoramadak op een gl kan nemen. Dit doet toch niks met je uitstoot? 18" velgen snap ik nog....

Darkside

Forumguru
Het is toch gewicht. Zeker het panoramische dak. En misschien heeft ie ook net iets meer wervelingen. Voor de rest is hij gebaseerd op een ambition. En verschil moet er zijn. ( er dienen immers opties te zijn die je er toe moeten verleiden om een EBL te nemen)
Zelf blijf ik het jammer vinden dat acc niet beschikbaar is.

Bovenaan Onderaan