Octavia Greenline bestelbaar

Utmost B

Nieuw lid
Voor mij is het EN-EN. En ik vind het milieu belangrijk en ik vind een mooie auto leuk. Dus vandaar een greenline en toch 17 inch. Beter voor het milieu dan een normale met 17 inch.

Verder gaat de discussie volgens mij niet over wie het meest verdient en/of uitgeeft aan zijn lease of prive auto, dat is voor iedereen individueel verschillend en gelukkig maar.

Iedereen in Nederland betaalt veel belasting, maar over het algemeen betalen mensen met een leaseauto 150-400 euro meer belasting per maand dan privebezitters, een fors bedrag. Bovendien rijden deze mensen in de meest moderne en zuinige auto's. Ik vind daarom dat het kleine beetje smokkelen door 17 inch velgen moet kunnen (maar ja, dat is natuurlijk maar een mening).
 

Bakkertje

Forumguru
Kun je nagaan wat jij uiteindelijk meer verdiend dan je collega's die geen bedrijfswagen hebben !!
Want het is heel simpel gezegd een stuk salaris die bedrijfswagen !
En koop die Fabia zelf eens en ga alle kosten eens doorrekenen die dan maakt !
Weet zeker dat die fabia dan nog meer per maand kost !

Is hier op forum al eens eerder gezegd, dat ondanks de bijtelling etc die je kwijt bent , rij je prive nog steeds duurder dan met die bedrijfswagen !
En tja vloegel koste het je niets maar was je wel bevoordeeld op collega's die geen bedrijfswagen hadden , en tja daar heeft de blauwe enveloppe brigade heden te dagen een gelijktrekking in gemaakt !!

Inderdaad heb ik geen bedrijfswagen die ik prive gebruik en ik wil het ook niet, terwijl me werkgever graag ziet dat ik het wel zou doen !

En toch ben ik het niet helemaal eens met bovenstaande stelling.
Ik denk dat het verschil echt minimaal is. Als ik mijn zakelijke km-ers tegen een fatsoenlijk bedrag vergoed zou krijgen (ook hier heeft onze regering het weer verziekt..) dan denk ik dat ik prive rijdend net zo duur, misschien zelfs wel voordeliger uit ben. Ja ook als je een nieuwe auto zou rijden. Het mooie en voordelige van een leaseauto is er allang vanaf. Nu zul je je afvragen waarom ik dan prive rijdt met m'n O2, dat is gewoon voor een stuk ontzorging. En eerlijk is eerlijk, we rijden nu vrij veel prive naast veel zakelijke km-ers. Als we volgend jaar verhuist zijn wordt dat minder en mijn volgende lease auto ga ik dan niet meer prive rijden.
 
als deze discussie toch alleen nog maar gaat over de fiscale bijtelling is het misschien verstandiger om deze op de site van de belastingdienst te zetten.
Hier hoort de discussie volgens mij niet thuis.
 

Octavia2010

Nieuw lid
als deze discussie toch alleen nog maar gaat over de fiscale bijtelling is het misschien verstandiger om deze op de site van de belastingdienst te zetten.
Hier hoort de discussie volgens mij niet thuis.


precies, lekker boeiend.
tel bij of tel niet bij, dat is de vraag.
 

Utmost B

Nieuw lid
Op een drukke snelweg effe terug naar de vier en dan vol gas langs de file verloopt heerlijk snel. Deze 1.6 doet het prima. Onmisbaar: ruitenwisser achter op hatchback, met de dauw deze dagen elke ochtend nuttig
 

Mick

Actief lid
Op een drukke snelweg effe terug naar de vier en dan vol gas langs de file verloopt heerlijk snel. Deze 1.6 doet het prima. Onmisbaar: ruitenwisser achter op hatchback, met de dauw deze dagen elke ochtend nuttig

Vol gas langs een file? Stapvoets lijkt me veiliger. Alleen vraag ik me af hoe je nou langs een file voorbij kan gaan? Vluchtstrook, of ga je ook al over een parkeerplaats/tankstation? Maak je geen reclame mee met je nieuwe Skoda, als je vol gas langs een file gaat, en voordat je het weet kan je langs een schadeherstel bedrijf gaan met je Greenline.

Gr. Mick
 
Vanmorgen dan eindelijk bericht gekregen van de dealer. Ik mag mijn nieuwe auto komende maandag om 17:00 gaan ophalen.
Ik ben benieuwd.
 

Wasmachineman

Forumguru
Mooi Bas, hopelijk laten ze geen steekjes vallen bij de aflevering, daar hoor je nog wel eens wat over.

Succes en fijne kilomters dan.
 
Laten we er maar vanuit gaan dat alles goed gaat. (Bij mijn vorige auto's die ik nieuw bij de dealer haalde is ook alles goed gegaan).
Als iets niet goed gaat zal ik die ervaring met jullie delen en is dat helaas geen goede reclame voor de dealer.
 

joergarms

Senior Member
Ik pak altijd de vluchtstrook met 120 als er file staat. Daar rijdt toch niemand!

Weleens geprobeerd om een trekker-oplegger combinatie van zo'n 30 a 35 ton opzij te drukken?? Dan moet je wel met iets anders aankomen dan een Octavia hoor...:D
Sorry dat ik ff off-topic ga.
 

___JC___

Forumguru
Weleens geprobeerd om een trekker-oplegger combinatie van zo'n 30 a 35 ton opzij te drukken?? Dan moet je wel met iets anders aankomen dan een Octavia hoor...:D
Sorry dat ik ff off-topic ga.

Was uiteraard niet serieus Joergarms. Even de moraalridders uit de tent lokken, maar het lukte niet.
:D
 

joergarms

Senior Member
Was uiteraard niet serieus Joergarms. Even de moraalridders uit de tent lokken, maar het lukte niet.
:D

/Behalve dan dat ik er min of meer wel intrapte.....
Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zo af en toe toch weleens meemaak dat mensen over de vluchtstrook proberen te "racen".:biggthumpdown:
 

___JC___

Forumguru
/Behalve dan dat ik er min of meer wel intrapte.....
Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zo af en toe toch weleens meemaak dat mensen over de vluchtstrook proberen te "racen".:biggthumpdown:

Zijn dr wel meer ingetrapt volgens mij, maar die laten het niet merken. ;)
Heb zelf ook een bloedhekel aan vluchtstrookrijders. Al zijn het maar die mensen die ff de laatste paar 100 meter voor de afrit ff meepakken. Wat mij betreft terecht dat er EUR 200 op staat!
 

Utmost B

Nieuw lid
Auto bevalt prima, 2200 km in ruim een week nu. vooral integratie van navigatie en telefoon op middenconsole en tussen toerenteller/snelheidsmeter bevalt goed. Rustig aan het inrijden maar verbruik valt tegen, 1 op 18,5.
 

noize79

Nieuw lid
Auto bevalt prima, 2200 km in ruim een week nu. vooral integratie van navigatie en telefoon op middenconsole en tussen toerenteller/snelheidsmeter bevalt goed. Rustig aan het inrijden maar verbruik valt tegen, 1 op 18,5.

Ik heb vorige week net iets meer dan 1000km op een tank diesel kunnen rijden. Gemiddelde lag op 4.8l op 100km. Heb wel veel snelweg gedaan zonder file.
 
Zou wel wat meer fotos willen zien hier van de heren die er in rijden.

Ik denk dat het verbruik omlaag zal gaan als de motor circa 10000 km heeft gelopen.
 
Inmiddels 650 km gereden met mijn Octavia Combi Greenline. Nu viel mij vandaag op dat er in de auto 2 verschillende deurpanelen zijn. De binnenkant van de bestuurdersdeur is heel anders dan de andere deuren.
Ik zou graag foto's bijvoegen maar kan niet vinden hoe ik hier foto's moet invoegen.

Hebben meer mensen dit ondekt?
 

Michel

Forumguru
Klopt, dit heeft Volkswagen ook heel lang gedaan bij o.a. de Golf. Ik vind het wel raar staan, maar blijkbaar heeft men redenen gehad om het deurpaneel aan de bestuurderskant af te laten wijken van die van de passagierszijde voorin.
 

Bijlagen

  • OCFL80159.jpg
    OCFL80159.jpg
    48,3 KB · Weergaven: 48
Bovenaan Onderaan