eerste indrukken Greenline
Ik heb inmiddels 2700km gereden met mijn Octavia Greenline Business. En ik moet eerlijk zijn dat ik in het begin twijfels had over de trekkracht van onderuit. Na de eerste 1500km rustig gereden te hebben, kan ik nu wat meer uit de motor halen. En dat valt niet tegen (vorige auto was een 2.0 tdi). De overbrengingen van de versnellingsbak zijn lang, onder de 1500 toeren is er echt niemand thuis, maar daarboven begint een geleidelijk een grote hand te duwen, waarbij de lange overbrengingen heerlijk zijn, je hoeft dus niet onmiddelijk weer te schakelen. Versnellen boven de 100 km/u in z'n 5 gaat gewoon prettig snel. Als de daarbij de stilte van de motor (echt een vooruitgang) en de rest van de auto bij opteld is het gewoon een erg fijne auto. Gemiddeld verbruik over de eerste 2700 km ligt op 5.0 l/100km.
Verder is de auto met het business pakket goed aangekleed. Admundsen navigeert uitstekend, tmc werkt super, geluidskwaliteit erg goed, mogelijkheid voor SD kaarten tot 32 gig (krijg die maar eens vol.....) Bluetooth carkit werkt perfect. Alles vanaf het stuur bedienbaar en af te lezen in het Maxidot display. Zelfs sms berichten kun je hier lezen.
Al met al een erg fijne, degelijk aanvoelende auto welke zijn geld in zowel aanschaf als bijtelling dubbel en dwars waard is!
Mocht je meer willen weten, laat het dan even weten.