Octavia Greenline bestelbaar

Octavia2010

Nieuw lid
Het valt wel mee met die negatieve berichten hoor. Het is alleen dat voor sommige van ons (waaronder yours truly) de motorisering tegenvalt, in combinatie met de gebruikte (5)versnellingsbak.

De afwerking en uitrusting is verder in mijn optiek erg goed. Bovendien is het een ruime wagen (iig de combi) voor "slechts" 20% bijtelling.

Inderdaad, net wat NouNou zegt (typt), het valt echt hard mee :xyxthumbs:. Ik heb er nu zo'n 1500 kilometer mee gereden (schiet al weer lekker op) en het optrekken gaat nu stukken beter, ff wennen met gas / koppeling verhaal.
Ook regelmatig al de speedlimit toon (ingesteld op 150) gehoord, zeker als je zit te bellen gaat het vanzelf, hij is lekker stil vergeleken met mijn vorige wagen (Leon 1.6 LPG).

Balen zeg die crisis, ik was net op tijd met bestellen, want bij ons ging de rem er ook al wel een beetje op.

A_V

Lid
Ik heb al een paar keer iets gelezen hier over een schakelindicator.
Ik heb een paar weken geleden een proefritje gemaakt met een O2 Greenline Businessline maar heb de schakelindicator helemaal gemist. Heeft iemand een plaatje van hoe dat eruit ziet? Gaat er een lampje branden in je dashboard oid?

flip

Lid
Je krijgt midden op je scherm een getalletje te zien dat verwijst naar de versnelling die je best inschakelt...

hemi24

Forumguru
Voor de gelukkigen met een schakelindicator: zet eens de auto tijdens het uitrollen in neutraal en laat je verbazen door de indicator...

flip

Lid
Hemi24, ik merk dat je toch al wat km met die 1.6 tdi hebt. Wat zijn jouw ervaringen? Mijn auto is geproduceerd in week 36, en hij nog altijd ergens onderweg...

flip

Lid
Toch wel! Vandaag reed ik toevallig langs bij mijn dealer, en was een identieke wagen als de mijne net toegekomen. Na wat gesnuffel in papieren bleek het de mijne te zijn! Haleluja! Morgen de verzekering regelen, en voor het weekend ruil ik mijn ouwe trouwe vw voor een fonkelnieuwe skoda! De Sint komt bij mij al in september! Nu nog opa worden begin november...

Toch wel! Vandaag reed ik toevallig langs bij mijn dealer, en was een identieke wagen als de mijne net toegekomen. Na wat gesnuffel in papieren bleek het de mijne te zijn! Haleluja! Morgen de verzekering regelen, en voor het weekend ruil ik mijn ouwe trouwe vw voor een fonkelnieuwe skoda! De Sint komt bij mij al in september! Nu nog opa worden begin november...

Dat is dan wel in Belgie. Mijn auto zou in week 37 gemaakt worden. Zijn er nog meer mensen waarvan de auto in week 37 gemaakt is en wel al iets gehoord hebben van de dealer?

Wasmachineman

Forumguru
Nieuwe auto

Hopelijk gaat de aflevering perfect ! En dan veel fijne en veilige km's voor jou en familie !!

flip

Lid
idd, wat een auto! Mijn eerste voorzichtige km gereden, en al moeten strijd leveren voor de sleutels, want mijn twee zonen willen ook wel eens...

Ik heb van de dealer nog niks gehoord over een exacte leverdatum, wel dat dit vrijdag 2 of maandag 5 oktober is. Vandaag even bij de dealer geweest en per toeval staat daar in de showroom prcies de auto zoals ik hem besteld heb, inclusief een trekhaak en sunset. Ik ben benieuwd wanneer de dealer mij gaat bellen.

Wasmachineman

Forumguru
Mooi en duidelijk testverslag. Hier heb je wat aan !!

Lijkt me een fijne auto alleen jammer dat er geen climate control aanwezig is. Dit zou voor mij de doorslag kunnen geven !
Ik heb me altijd voorgenomen om niet te gaan pielen met airco en dat moet dan nu weer.
Zonnebrilhouder weg, nou pech dan. Wel jammer en ik begrijp ook niet dat ze die weghebben gelaten ??? Scheelt het gewicht, lijkt me niet.
De lange 4 en 5, wen ik ook wel aan.

Ik denk dat deze "Greenline" wel succesvol zal zijn want het scheelt serieus wel wat geld.
Maar een ieder zal voor zich moeten besluiten of hij inderdaad zonder die comfortverhogende zaken kan leven cq rijden.

Jeetje, vandaag een O2 greenline meegekregen als vervangend vervoer...rijdt wel goed. En die climate control mis ik niet eens.
En die brillenkoker daar kom ik ook wel overheen.
Dus ik ben wel om. Scheelt ook nog eens 70 euro per maand ! :yeah:
Alleen moet ik nog een jaar wachten. :mad:
Ik zou wel een zilveren O2 combi willen met leder interieur achteraf. En DSG. En standkachel ?

Sand3r

Senior Member
Wat voor banden zitten er eigenlijk onder de Greenline?

195/65/15 H bandjes waarmee je elke bocht uit zal glijden?

Bas1975

Nieuw lid
Alle Greenlines staan in NL af fabriek op 15'' Pyxis met Michelin Energy Saver banden in de maat 195 65 15H.

Bovenaan Onderaan