Octavia III 1.0 TSI occasion - kopen of niet?

Slider

Forumguru
Nee, je stelt dan dus geen temperatuur in, maar sterkte van de airco of verwarming, ongeacht werkelijke binnen temp.
Sinds ik climate heb, wil ik nooit meer anders. Ongeacht de buiten temp, binnen is blijft het hele rit hetzelfde.

@octaviautrecht Heb dezelfde 2018 O3 FL met 1.0 TSI, nu 141.000km ondertussen. Rijdt lekker, niets op aan te merken. Mijne is wel op kenteken helaas 1168Kg en niet de gewenste 1147kg zoals deze.
Maar als ik de foto's zie, is de linker DRL/Stadslicht wel defect en dat is niet vervangbaar (ja de hele koplamp vervangen) Dat lijkt me APK afkeur?
Lijkt wel alsof de mistlampen dat moeten compenseren, waarom staan die aan op de foto....
Volgens de schakelaar op de foto's moet dat uit zijn. Lijkt een aangepaste BCM instelling te zijn.

EdK

Forumguru
Meestal stel je 1 x de temperatuur in.
ik meestal min 2x per jaar !
In den winter tijd zo warm mogelijk en in de zomer zo koud mogelijk......
En zo draait de knop van de normale airco / verwarming dus in mijn caddy van het ene naar het andere uiterste...
Ojah en de verdere temp regel ik dan met me portiers raampje......
En dit is serieus en werkt perfect, en in beide gevallen het hele jaar ook nog frisse lucht de wagen in..... :pieker:

serum

Forumguru
Wij rijden ook sinds ~27000km een 1.0 tsi station uit 2018 van 1147kg. Ondertussen 137k op de teller. Vind hem super, ik hoef niet sneller ergens te zijn noch de drang/intentie om 'even snel' gaatjes dicht te rijden en ook niet om als eerste bij de stoplichten weg te zijn. Dat gezegd hebbende, hij is toch echt niet traag te noemen (komende van een 170pk 5 cilinder volvo). Ik stap er nog iedere keer weer met plezier in, geen spijt van de aanschaf. Met 17" zomerwielen en 16" winterwielen nog nooit onder de 1:20,5 getankt en in de bergen in Oostenrijk komt hij bepakt en bezakt prima boven. (maar ook daar voel ik mij er niet perse fijner als ik als eerste boven ben). vind het opmerkelijk dat een benzineauto zo zuinig kan zijn.

Dat DRL verhaal moet opgelost worden. Heeft Slider goed gezien!

Herperduin

Forumguru
Maar als ik de foto's zie, is de linker DRL/Stadslicht wel defect en dat is niet vervangbaar (ja de hele koplamp vervangen)
Scherp gezien! Verder vind ik de auto er wel mooi uitzien. De KM stand vind ik persoonlijk wel aan de hoge kant voor als je er nog 15k-20k per jaar mee wil gaan rijden. Dan komt er de komende vijf jaar nog wel 75k-100k bij de 177k die er al op staat.

Als je meer budget hebt, zou je ook iets als deze kunnen bekijken. Minder KM en iets luxueuzer uitgerust. Op gaspedaal ook wel iets voor €3000 meer en jonger (2019 of jonger) en circa 120.000km te vinden.

Slider

Forumguru
Ik heb een bloedhekel aan de gelige DRL lichten van de halogeen koplampen van de O3 FL, mijn oog trekt er vanzelf heen :ROFLMAO:
Ik vind hem erg duur, maar dat kan aan mij liggen. Ben al tijd niet meer aan het zoeken geweest. De prijzen zijn fors gestegen (of niet gezakt eerder) in de afgelopen 2 jaar.

2 jaar terug betaalde ik €14.400 voor mijn O3 FL 1.0 TSI Ambition met 122.000Km uit 2018 incl garantie. Dat kosten ze nu nog steeds?!
Met zoveel O3 FL's met climate, zou ik persoonlijk niet met hand airco doen.

PS: vind de enige werkende DRL ook wel erg geel moet ik zeggen. Maar misschien is dat alleen mijn inbeelding haha
Dat is meestal een teken dat de leds aan het opraken zijn. De linker is al stuk, dus vermoed dat de rechter binnenkort ook er aan gaat aan die kleur te zien. En dan moet ook die hele unit worden vervangen.

Laatst bewerkt:
Ik vind hem ook aan de prijs. Ik heb zelf 12.500 neergelegd voor een 146dkm 1.0 O3 2019 met vrijwel alle opties erop behalve elektrisch verstelbare stoelen

1983jeroen

Forumguru
Heb ook even snel gezocht, maar de prijzen zijn gewoon heel hoog.
Zou idd ook wel 1 met climate control zoeken aangezien het overgrote deel het wel heeft

Weet niet hoe erg de schade is bij je huidige auto (als je die uberhaupt nog hebt) maar je zou die kunnen oplappen voor (relatief) weinig als het meevalt, met 2dehands onderdelen bijvoorbeeld. Verder is het natuurlijk eigen keuze wat voor auto je koopt, als je denkt dat de 1.0 genoeg is bijvoorbeeld. De deukjes eventueel niet storend zijn/of wilt betalen om het te laten maken etc.

Wat een ander zou doen is niet super belangrijk, de meeste occasion kopers willen natuurlijk lage km, een zware motor en een zo'n vol(opties) mogelijke auto, uiteraard voor de laagste prijs en met garantie.

@Slider goed gezien, had bij de proefrit ook niet de lampen getest (wel een idee voor de volgende keer).

@1983jeroen prijzen liggen inderdaad hoger dan een aantal jaren geleden. @Verplicht mijn "huidige" (vorige) O3 1.2 TSI uit 2013 is na een aanrijding overleden. Was gelukkig all-risk verzekerd, uiteindelijk bijna hetzelfde bedrag teruggekregen als waar ik die 6 jaar eerder voor had gekocht.

@skordaat dat klinkt als een heel goede deal, was dat recent?

@Herperduin iets minder kms is wellicht het overwegen waard. Kwam deze uit 2017 ook tegen met 160k km ook tegen, heeft eigenlijk alles wat ik zoek. Als ik op ANWB kijk naar de koerslijsten dan lijkt de prijs wat aan de hoge kant?

Ik ben blij met die positieve geluiden mbt de O3 1.0 TSI. Blijft alleen een raadsel waarom die auto soms 1147 kg en soms 1168 kg weegt. Volgens de boekjes die ik heb kunnen vinden weegt de O3 FL Combi 1.0 TSI altijd 1147 kg (zie boekjes uit 2017).

Bijlagen

• prijslijstper1maartoctaviabusinesscompleet.pdf
    382,6 KB · Weergaven: 1
  • prijslijstper1maartoctaviareguliercompleet.pdf
    489,9 KB · Weergaven: 2

1983jeroen

Forumguru
Mooie uitvoering met panoramadak, groter scherm en automatisch inparkeren!

Wat ik de laatste tijd zie is dat inruil aan de lage kant is t.o.v. de koerslijst en de verkoopprijs aan de hoge kant is.
Je moet er vooral zelf een goed gevoel bij hebben.

Arjan1985

Forumguru
Mooie auto die uit 2017. Zitten bijna alle opties wel op! Wellicht kan je er nog paar honderd euro uit onderhandelen als je de prijs te hoog vind.
Wellicht een lompe methode mijner zijde, maar ik kijk geregeld auto’s omdat ik wat zoek.
Ik kijk eigenlijk enkel op marktplaats en sorteer dan op jaartal en/of prijs. Zodoende (kun) je ook een indruk krijgen van de gemiddelde (vraag) prijzen icm jaartal. Vaak zie je dat de duurdere auto’s langer te koop blijven staan en de gemiddelde prijzen soms snel weg zijn.

Pindasaus

Forumguru
Blijft alleen een raadsel waarom die auto soms 1147 kg en soms 1168 kg weegt. Volgens de boekjes die ik heb kunnen vinden weegt de O3 FL Combi 1.0 TSI altijd 1147 kg (zie boekjes uit 2017).
1147 [1169]: Tussen vierkante haakjes is de automaat, zie rechtsonder in de prijslijst.

1983jeroen

Forumguru
Wat vind je hiervan?

Of deze met een stuk minder kilometers

Ik zoek alleen even in regio Utrecht. Weet niet of dat veel uitmaakt voor jou?

Herperduin

Forumguru
Beide opties van @1983jeroen lijken mij alweer beter dan wat ik tot nu toe gezien heb in dit topic. Alleen die blauwe is echt afgrijslijk lelijk (@1983jeroen zoiets adviseer je toch niemand).
Voor mij was alles al een stuk luxer dan de golf comfortline uit 2000 die vervangen moest worden dus heb zelf niet vele op de opties gelet. Ik mis dan ook niets maar zoals ooit in een nummer werd gezongen “wat je niet hebt gehad, raak je ook niet kwijt…” dus hoe belangrijk bepaalde opties zijn voor je weet ik niet. De beide door Jeroen gevonden auto’s lijken me al luxe genoeg.

serum

Forumguru
Soms wordt voor een importauto een ander gewicht gebruikt dan de NL modellen. Die TB991N is een mooi voorbeeld (geen origineel NL auto, heeft een half jaar buiten NL dienst gedaan) . staat voor 1177kg op papier. In omringende landen hanteren ze andere criteria voor rijklaar gewicht. Schijnt dat als het exact het type is dat als in NL geleverd is (homologatie) je dat rijklaargewicht kan laten aanpassen bij de RDW.

gjhu

Forumguru
Weet niet hoe graag je een station wil maar denk ook eens aan een hatchback. Met 590 liter bijna net zo ruim als een station. Had voor deze een hatchback en daar paste bijna net zoveel in.

1983jeroen

Forumguru
Goede tip. De hatchback is minder gewild en daardoor wat voordeliger te kopen.
Mij bevalt dat concept prima. Heb nog nooit echt de rechte achterkant van een station gemist

• Leuk
Waarderingen: gjhu

1983jeroen

Forumguru
Soms wordt voor een importauto een ander gewicht gebruikt dan de NL modellen. Die TB991N is een mooi voorbeeld (geen origineel NL auto, heeft een half jaar buiten NL dienst gedaan) . staat voor 1177kg op papier.

Deze heeft de 1.4TSI
Die motor is blijkbaar flink zwaarder.
Mijn 1.5 staat zelfs voor 1195Kg op kenteken

Mijn vorige handgeschakelde 1.0 viel in een lagere klasse MRB

Bovenaan Onderaan