Octavia III RS

bartvw

Forumguru
Zo heb weer even bijgelezen terug van vakantie.
Allereerst @abelsj mooie auto heel veel plezier met je nieuwe auto ziet er mooi uit :thumbsup:.
De eerste vakantie met de Skoda zit erop ruimte helemaal oke kids blij op de achterbank verbruik keurig 7.7 liter op 100 km.
Heb wel iets waar ik mij heel erg aan stoor.
S'nachts op weg naar mijn vakantie bestemming zet ik voor degene die willen slapen nog wel is de radio zacht.
Het volgende viel mij daar bij op, als ik 110 km rij en ik geef wat gas bij komt er een soort zingend cq fluittoon heel even op.
Dit gebeurd ook als ik 130 rij en gas bij geef.
Als ik wat gas los laat en de auto bereikt die snelheden dan is het geluid er ook heel even.
Voor de duidelijk ik geef gewoon rustig gas bij druk het pedaal niet door de bodem :D.
Ik krijg het idee dat het van de middenconsole komt verdenk de airco maar als ik die uit zet blijft het geluid.
Heb wel gelezen dat iemand een airco probleem had maar kan dat niet meer vinden.
Het geluid is een beetje vergelijkbaar als een autoradio die niet goed aangesloten is op massa.
Heeft iemand dit ook? (hoop het niet ) of een idee?
Het is geen rammel van iets volgens mij.

Kwam op de heenweg naar vakantie bestemming zondag 19 juli s avonds een blauwe belgische RS tegen op de weg Antwerpen Brussel we zwaaiden naar mekaar iemand van hier ?

Grt Bart

bartvw

Forumguru
Ik op het moment iets minder word gek van het bijgeluid is vrij zacht maar ik hoor scherp en hoop dat iemand een antwoord heeft of idee.

Grt Bart

boontjeRS

Forumguru
@bartvw Heb er juist eens opgelet en gereden zonder radio en ik hoor niks bij mij, wind geluiden misschien? Zou het niet weten anders, turbo is het niet hoor. Ik reed met een gemiddeld verbruik van 7.3 a 7.4 naar Nantes. Geladen, had meer verwacht, niet dat het spijtig is he maar aan constante snelheid kun je relatief toch wel zuinig rijden.

Mettes

Forumguru
@abelsj :Mooie wagen en een goede smaak.(qua kleur):D
Lijkt als 2 druppels water op de mijne.
@bartvw :Ik heb wel een resonerend geluid gehad vanonder de passagiersstoel.
Dit geluid deed zich voor tussen 2500 en 3000 tr/min.
Achtraf bleek het een bekent euvel ,nl de brandstofleiding trilde in de tunnelkoker.
Voor de rest heb ik heel veel last gehad van piepjes en kraakjes in samenspel met het Canton-systheem.
Ondertussen zijn al mijn deuren en de bagageruimte voorzien van dempingmat; (Dynamat)
Sinsdien heb ik een heerlijk stille wagen.

bartvw

Forumguru
@boontjeRS en Mettes bedankt voor jullie reactie.
@Mettes van wanneer is jou auto?
Dit ivm met de brandstofleiding wie weet is dat het bij mij.
Voor mijn gevoel komt het vanaf de middenconsole maar wie weet.

Grt Bart

boontjeRS

Forumguru
@bartvw Ik heb wel een goeie 2 maand geleden de beschermplaten onder de auto extra vastgemaakt met kneedbaar materiaal en de schroeven bij gespannen ivm met rammelend/resonerend geluid die ik hoorde, hoorde dit alleen maar in de eerste 3 versnellingen tot ong 4000t/min. Na dit te hebben gedaan was lawaai weg want als je er op tikte maakte dit wel veel lawaai, ook die aluminium beschermplaten resoneerden erg. Hopelijk ben je er mee geholpen, is geen 10 minuten werk. Dit valt me nu net in, hoorde het ook alleen maar met radio uit.

bartvw

Forumguru
Iedereen bedankt voor de reactie's weet niet zo goed wat ik ermee moet hoor het alleen met de radio uit.
Als ik er alleen inzit is het geluid zwakker dan als ik met volle bepakking en met ze vieren inzit.
Kan wel naar de dealer rennen maar als ik ga rijden met een monteur zal de beste man het misschien niet eens horen mocht hij het wel horen is het denk ik niet te lokaliseren waar het verdaan komt.
@boontjeRS van wanneer is jou auto?
GA wel een afspraak maken bij de dealer voor een licht scheef stand stuur en wil toch is dat ze gaan kijken naar de achterparkeer sensoren vind die niet mooi erin zitten lijkt wel onder spanning.
Waardoor het lijkt of er lichte deukjes zitten.
Al met al vind ik de Skoda voor mijn gevoel toch wat rumoeriger dan mijn vorige auto.

Grt Bart

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan