Octavia III RS

s-line

Forumguru
Ik merk een onuitgesproken irritatie s-line...?
O'nee,zeker niet,@Hans_RS!
Ik vind het alleen grappig dat een rs-rijder zich bekommerd op die paar tiende in verbruik. Dat verwacht je meer van een greenline rijder!;)
Je koopt,lijkt mij geen rs/gti/cupra,om zuinig te gaan rijden.:D

Laatst bewerkt:

Hans_RS

Forumguru
Goh ik doe wel wat km's en dan is dat toch mooi meegenomen. En als ik dan zie dat er ook TDI-RS-rijders zijn die 7 à 7,5l verbruiken, ben ik toch wel blij dat ik gekozen heb wat ik wou,een TSI RS :)

Endja

Senior Member
De korte afstanden doen je natuurlijk de nek om met je diesel. Vanaf dat je geregeld het pad van de autostrades kunt kiezen zonder file dan pas begint het te tellen.

Arco

Forumguru
Juist terug van mijn eerste lange trip met RS, we zijn naar Kroatië geweest.
Wat me eerst en vooral sterk tegenviel was de Duitse Autobahn!
Je hebt natuurlijk de "GPS-route" af te werken en je rijdt niet voor je plezier naar Duitseland om te gaan "testen".
Hoeveel "Baustelles-wegenwerken" ik ben tegengekomen, verschrikkelijk véél! Tegen 80 telkens..
Wat me als 2de punt opviel dat er héél veel wagens gewoon links blijven hangen..Ik herinner me nog dat ik als kind met mijn ouders op reis ging. De Duitsers waren gedisciplineerd en ze maakte gewoon plaats op het linker baanvak als een snellere wagen kwam aanrijden. Dit lijkt niet meer zo evident dezer dagen...
Maar goed, ik heb toch een beetje kunnen "knallen" onderweg en ik moet zeggen dat je dan vooral 4de en 5de nodig hebt.
En in die hernemingen is hij ontzettend snel!! Ik denk dat een tuning van de motor op termijn een meerwaarde kan hebben omdat je dan extra koppel hebt in 5de en 6de.
In ieder geval, als je hem serieus in toeren jaagt, kunnen er weinigen volgen (lees dan vooral de doorsnee Audi's en BMW's).
Dan als laatste: er wordt héél veel naar de wagen gekeken. Het blijft een "specialleke". Er wordt zelfs in de file (ja ja, veel file ook gehad) achterom gekeken om te kijken wat dat nu precies is (met de zwarte logo's natuurlijk).
Ik heb er 2 gezien op héél de reis...
Wie had gedacht dat Skoda een "exclusief" iets kon zijn??? In ieder geval honderden BMW's en Audi's gezien (de omgekeerde wereld? :-))) )

PS: iemand een idee hoe ik die smerige vignetten weer van men raam krijg?

Endja

Senior Member
@Arco haardroger en snel zijn. Goed warm maken maar niet altijd op dezelfde plaats houden. Aantal keer herhalen en dan meteen er afhalen, daarna met PB Spray and Wipe er over :)

• Leuk
Waarderingen: Arco
Heb in Oostenrijk mijn vignet gewoon tussen mijn parkeerkaarthoudertje gestoken met wat visitekaartjes achter. Geen haan die ernaar kraait dat dit iets lager staat dan voorgeschreven.

• Leuk
Waarderingen: Arco

Rallye

Forumguru
We raken wat OT., maar er wordt inderdaad niet veel naar die vignetten gekeken. Maar je bent wel twee maal in overtreding: vignet te laag en niet geplakt....
Ik heb ook veel Nederlanders zien rijden met de vignetten voor de heen- en de terugreis beide maar vast op het raam. Mag volgens mij ook niet. Dit jaar gingen ze er wel makkelijk af trouwens, ik heb twee vignetten geplakt en verwijderd en beide niet stukgetrokken. Zit wel wat lijm aan de voorruit nog, maar de auto gaat maandag naar de poetser.

Joske

Forumguru
Echt niet OEM.. Geloof ik ook niet. Tips zijn trouwens zwart geschilderd. Daaaar zal het extra "prot"-geluid vast vandaan komen :laugh:

Bovenaan Onderaan