Juist terug van mijn eerste lange trip met RS, we zijn naar Kroatië geweest.
Wat me eerst en vooral sterk tegenviel was de Duitse Autobahn!
Je hebt natuurlijk de "GPS-route" af te werken en je rijdt niet voor je plezier naar Duitseland om te gaan "testen".
Hoeveel "Baustelles-wegenwerken" ik ben tegengekomen, verschrikkelijk véél! Tegen 80 telkens..
Wat me als 2de punt opviel dat er héél veel wagens gewoon links blijven hangen..Ik herinner me nog dat ik als kind met mijn ouders op reis ging. De Duitsers waren gedisciplineerd en ze maakte gewoon plaats op het linker baanvak als een snellere wagen kwam aanrijden. Dit lijkt niet meer zo evident dezer dagen...
Maar goed, ik heb toch een beetje kunnen "knallen" onderweg en ik moet zeggen dat je dan vooral 4de en 5de nodig hebt.
En in die hernemingen is hij ontzettend snel!! Ik denk dat een tuning van de motor op termijn een meerwaarde kan hebben omdat je dan extra koppel hebt in 5de en 6de.
In ieder geval, als je hem serieus in toeren jaagt, kunnen er weinigen volgen (lees dan vooral de doorsnee Audi's en BMW's).
Dan als laatste: er wordt héél veel naar de wagen gekeken. Het blijft een "specialleke". Er wordt zelfs in de file (ja ja, veel file ook gehad) achterom gekeken om te kijken wat dat nu precies is (met de zwarte logo's natuurlijk).
Ik heb er 2 gezien op héél de reis...
Wie had gedacht dat Skoda een "exclusief" iets kon zijn??? In ieder geval honderden BMW's en Audi's gezien (de omgekeerde wereld? :-))) )
PS: iemand een idee hoe ik die smerige vignetten weer van men raam krijg?