Octavia III RS

rouwehand

Senior Member
Er staan helaas wel eens vaker artikelen op je factuur vermeld, waarbij jezelf afvraagt; wat het is en/of het wel is verwerkt :D

yesRS@

Forumguru
Dat zijn bedragen die ze vroeger voor een groot onderhoud aanrekenden :greedy:
Voor nog geen uur werk is dat mooi gerekend.
Op het werk hebben ze indertijd ook eens diesel en benzine-additief van bardahl aangekocht,
Die we nu bij ieder onderhoud in de tank kappen om er vanaf te raken.
Betwijfel het nut van zulke zaken, denk dat de motor eens goed warm rijden evenveel effect heeft.;)

bartvw

Forumguru
@Mettes ik dacht dat de nieuwe 2.0 TSI motoren geen last meer hebben van aanslag in de motor dus lijkt mij het niet nodig om wat toe te voegen in de motor.

Grt Bart

Hans_RS

Forumguru
Hoe zit het met olieverbruik bij de TSI'ers?

Na 25k had ik oliepeil controleren + onderhoud melding. Zo gedaan. Ik zat op 51k, melding olie verversen. Dus afspraak volgende week voor nieuw onderhoud en ondertussen op 52k al nieuwe melding oliepeil controleren. Dan maar olie gekocht onderweg aangezien ik nog wel enkele 100km ga doen voor het onderhoud...

Mettes

Forumguru
@Hans_RS : Tot nu toe heb ik geen olieverbruik.
Ik check het oliepeil geregeld en zie geen verandering.
Op deze 22000 km,heeft het peil steeds juist op het maximum gestaan.

bartvw

Forumguru
@Mettes even goed knallen moet altijd :D.
Ik dacht dat er 2 belangrijke dingen veranderd waar het wel is mis mee ging.
Dat is weer een riem ipv een ketting en nog iets waardoor er minder aanslag in het blok zou komen.

Grt Bart

Joske

Forumguru
en nog iets waardoor er minder aanslag in het blok zou komen.
er zit op mijn 1.4TSI een aangepaste carterontluchting, die volgens mij "anders" werkt dan vroeger het geval is/was. Dit zou tot minder aanslag moeten leiden in de inlaatkanalen mijn inziens. :)

Skoda_Fan

Actief lid
De sound generator had ik zelf al losgemaakt. Nu gevraagd of dit niet met de computer op volume 0 gezet kon worden. Hun antwoord: kan niet. En dat terwijl het zelfs met VCDS kan. Zucht.

@GatorLinearFade : Ze kunnen weldegelijk het "volume" terugschroeven. Bij mij resoneerde het dashboard mee en dat kregen ze niet weg. Volume werkt met een percentage van 0 - 100. Bijmij hebben ze hem op 40 gezet (tijdens een proefrit). Nu hoor je bij ECO en Normaal niks meer maar bij SPORT iets, het geen net leuk is om te horen!

boontjeRS

Forumguru
Hahaha Bram, is zeker 20j geleden dat iemand nog eens boontje zei tegen me!
Vind het toch niet, heb eens onder mn auto gekropen, een s3 maakt al gewoon mooier geluid zonder op sport te zetten, ander systeem geloof ik.
Als iemand het zekerder weet ;) , weet het te schrijven hé!!!

abelsj

Forumguru
Dit is het systeem dat ook vw toepast op de golf gti met een klep in de uitlaat. Op onze skoda's moeten we het doen met de box tegen de voorruit.

Bovenaan Onderaan